Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Födelsedagsfirande i den ljuva sommaren.

Av Persilja - 24 juni 2009 10:45

Annars i fyrabarnsmammans liv.

Nio ljuvliga år har gått.Sen den magiska midsommarnatt då dimman låg tät och skingrades sekunderna efter att vår dotter fötts.Det är lika magiskt idag.

Även om orden inte vill komma ut som de ska.

 
 
kardemomme

kardemomme

24 juni 2009 11:47

God morgen Persilja :)Her har vi akkurat stått opp og spist frokost og jeg har satt meg ned foran skjermen med kaffekoppen.
Vi har besøk av datterens venninne fra Oslotiden og jeg fryder meg over at vi igjen har en tilnærmet normal hverdag etter denne tøffeste vinteren vi har vært igjennom. Ble så glad da jeg klikket meg inn til deg og ble møtt av nydelige pastellfarger på den nye bakgrunnen din og det fine papiret på datterens gaver. Gratulerer så mye med 9 åringen. Fikk tårer i øynene da jeg leste teksten. Kjenner meg jo så vel igjen fra min egen datters fødsel en herlig sommernatt for 12 år siden. Åååå for en lykke!!! Et barn er den fineste gaven av alle! Men årene har gått altfor fort..Skulle gjerne kunne skru klokken tilbake og ha en liten jente på fanget igjen for å synge eller lese bok..
Jeg har kost meg med bilder av stugan deres som virkelig er en drøm av et sted! Mitt høyeste ønske er et sånt sted å reise til. Et sted hvor vi ikke bruker hverken pc, tv eller telefoner. Et sted å bare være til! Vi får vel se hva det blir til en gang i framtiden. Kjenner meg også godt igjen i det du beskriver i innlegget under her haha!! Antagelig får vi ikke gjort så mye med det..Prøver å finne på noe lystbetont de dagene det står på som værst..
KitchenAiden kan anbefales varmt. Den var så utrolig ønsket og jeg gleder meg så veldig over å ha den..I Norge er det tilbud på den av og til og da gjelder det å slå til..Ha en fin dag videre. Her blir det nok en varm og solfylt dag. Må ta med jentene til tjernet senere på dagen. Klem fra Kardemomme :))

http://husetvedbekken

 
/Anitha

/Anitha

24 juni 2009 12:10

Ja, ibland hittar man bara inte orden...Tänk att det går så fort! Min äldsta fyllde 14 i våras - vart sjutton tog de åren vägen??

Vilka fina paket förresten! Riktiga lyckopiller med de glada färgerna :-)

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

24 juni 2009 15:14

ett jätte grattis..ja herre gud 9 år.... tiden går ;)

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

24 juni 2009 18:04

Men jag hann ju inte komma ner innan!!! Har ju en liten sak åt fröken ofräken.
Paketen är precis i er smak ser jag :-))
Grattis till unga fröken!!
Kottarna hälsar - allihop! Storpigan blev nästan förtvivlad för att hon trodde vi glömt bort födelsedagen.

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

24 juni 2009 19:07

Där ser man. Själv fick jag en lillprins på självaste midsommarafton (kl 17.39) för nio år sedan. Tiden går så fort!!

http://bidrottningen.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

24 juni 2009 19:48

Mmm åren med barnen går fort, knappt man hinner med..min äldsta är 19år nu..himmel va gammal jag börjar bli =) hihi..
Du får hälsa och gratta!
Kraaaam
Sanna

http://krimskramsan.bloggagratis.se

 
Pi Andrea

Pi Andrea

24 juni 2009 20:30

Tillykke med datteren... :o)

http://frkpi-i-galopp.blogspot.com

 
Morgana

Morgana

24 juni 2009 22:05

åh grattis på bemärkelsedagen! :-)
nio år... vad stort det låter. Fast om bara tre år är jag där med min Äldste. *L*
Hoppas att ni har haft en toppenfin dag!

Kram
/Morgana

http://queenofnight.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

24 juni 2009 22:42

Kardemomme: Ja, barn är en fantastisk gåva. Och just precis en GÅVA. Tänk vilken tur vi hade som fick dessa gåvor!!!!!!! Vi har redan vunnit högsta vinsten!!! Det svindlar att tänka så!!!

Anitha: Ja, det går så ruggans fort. Var är stoppknappen?

susanne: Svisch! :D

Kvasthilda: Ska hälsa henne!!! :D

Lisa: Men då födde vi samma dag. Fast vår dotter föddes 01.10

Sanna: Hjälp och gulp!!!! ;D

Pi Andrea: Tackar!!!!

 
Lycke

Lycke

25 juni 2009 00:15

GRATTIS!!! Önskar vi hela fam Lyckander till stora/lilla 9-åringen, hurra hurra hurra!!!
Men är du riktigt säker på att hon är minst i familjen???!!! Häpp!!! Tänk!!! Underbara bilder!!!

Kramhögar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards