Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Ett STORT äventyr.

Av Persilja - 22 februari 2009 12:07

Två veckor och en dag tog det att locka ut en av undulaterna ur buren. Det var Scottie Pippen som flög ut. Vild panik uppstod då han blev alldeles stressad och bara flög runt runt och ramlade på golvet. Som TUR var fanns Pommac i köket och missade det stora äventyret. Vi stängde för direkt med stolar och draperi för att skydda den lille krabaten som så modigt försökte upptäcka världen.

Han landade på hyllan först efter en hysterisk flygfärd mot fönsterutor och tavlor. Där satt han och pustade ut.


Sen flög han runt om och om igen och verkade inte våga landa på buren utan hamnade lite varstans. Varje gång satt han och pustade ut så att jag hann fota hans små stopp. 

Flera gånger hamnade han jättenära buren men verkade ändå inte våga flyga till taket. Nä, det verkade hur läskigt som helst.

Ändå satt Tutti Frutti och ropade på honom inifrån buren. Efter två timmars gruvande satt han väääldigt nära buren och verkade plötsligt fatta ett beslut att försöka landa uppe på den. Nu sitter han fortfarande uppe på burtaket och har flera gånger försökt klättra in bakom buren där det inte finns någon öppning.

Själva öppningen har han aldrig närmat sig. Men jag har ju hängt mat där så med lite tur fattar han att han ska gå dit och äta och med ännu lite mera tur kanske han hoppar in i öppningen som finns där...

Just nu sover han på burtaket, helt slut efter sitt äventyr.

Dottern med kompis har hela helgen roat sig med loppor. Det står en massa busiga saker under varje flik och det verkar aldrig bli tråkigt att se pappa pussa storebror eller mamma ta av sig byxorna...

Jag hade den stora lyxen att få en bukett tulpaner i går. 

Ute är det plötsligt riktigt varmt men så stormade det våldsamt hela kvällen och natten till idag och när det blåser blir vårt dragiga hus väldigt nedkylt.

 

Vi var tvugna att ta till det tunga artilleriet för att inte frysa oss blå.

Reservkaminen att ta till vid strömavbrott.


Just nu är apelsinerna och kiwifrukterna enormt goda. Rekommenderas!!! Kiwin smakar som jordgubbar och man kan blunda och sätta sig bredvid kaminen och lyssna på undulatkvittret och låtsas att man äter  färska nyplockade jordgubbar e varm sommardag. Det känns nästan som på riktigt!

 
 
Jessica

Jessica

22 februari 2009 16:09

Men lille fågel då. Så söt och snurrig. Hoppas det går fint för pippin att hitta in i sin bur.

http://www.livetsomfamilj.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

22 februari 2009 18:44

Vilket äventyr han varit ute på :)

http://pinkfriday.blogg.se

 
Helena_v

Helena_v

22 februari 2009 20:32

Vilka äventyr! Han är i a f helt bedårande söt=)

http://blogg.passagen.se/fettbramat

 
Naom

Naom

22 februari 2009 21:29

Undulater är fina. Har själv haft en blå för länge sedan.
N

http://n-a-o-m.bloggagratis.se

 
Gry

Gry

22 februari 2009 22:57

Å, nu påminde du mig om vår numera far gone undulat på sin första flygtur. Han flög också sådär desperat och förvirrat runt i vardagsrummet. Till slut landade han på bokhyllan, började spankulera bortåt där uppe på toppen och hoppsan!....for ner bakom cd-stället som hade något mindre djup än bokhyllorna!!! Han ramlade två meter ner och på den lilla ytan han hade runt sig gick det inte att ta fart med vingarna. Varpå vi fick demontera hela bokhyllan med alla delar och skruvar som fanns (nästan, eh... vi ska inte göra historien värre än den var, hihi..) men det tog ganska lång tid att få loss honom. Därefter placerade vi en skiva däruppe på hyllan, så han inte skulle göra om det hämska äventyret.

Spännande nu när första fågeln gjort sig en vända ;-)

Kram

http://www.baragry.blogspot.com

 
Karolin

Karolin

22 februari 2009 23:36

När jag var liten hade jag en undulat som hette Freddie. En dag när jag vakande låg Freddie och sov på burens botten :(

http://www.cutethoughts.blogg.se

 
Rebecka

Rebecka

23 februari 2009 17:16

hihi, känner igen det där med undulater som desperat klättrar runt buren och inte hittar ingången...
Känner också igen det där som Gry berättar om cd-hyllan fast för oss var det vår Tony som upprepade gånger landade bakom TV-n som är jättejobbig att dra fram för att rädda honom...

http://rebeckaverola.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards