Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

Egensinnigt hantverk.

Av Persilja - 18 februari 2009 19:32

Såna här loppisfynd gör mig såå glad!

Ett hantverk efter eget huvud. Någon har verkligen gjort något personligt. Sen har jag turen att komma över det för en spottstyver.

Jag föll pladask för den här duken! Jag som knappt använder dukar...

Jag har sytt en prylficka. Tagit ut svängarna lite eftersom det är till en liten kille på två år. 

Mycket färg och mönster och roliga fransar och sånt. 

Hoppas han ska gilla den!

 

 
 
pillepalle

pillepalle

19 februari 2009 07:50

Hei Persilja,

så koselig med loppisfunn! Fine ting har du kjøpt! Prylficka er kjempeflott! Du er så flink og kreativ altså!

Ha en super dag!
Beste hilsen fra Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
Synne

Synne

19 februari 2009 08:17

Ni har det kallt ni med ser jag.
Men det är skönt på nått vis.
Ja, det där med trampdynor på en hund och kylan har jag funderat över. Hur funkare det?
Har en annan gått barfota ute i 25 minus har man ju förfrusit fötterna ganska fort. Men inte en hund eller katt.
Dina sanningar var skojiga att läsa.
Måste säga att den bäddsoffan blev helt underbar efter makeovern alltså.
Där skulle man sova gott.
Jag har mina tankar långt bort idag.
Blir en konstig förvirrad kommentar men det har sin förklaring. Jag är ledsen idag. Svårt att se tangenterna när jag skriver.
Skulle vilja vara hemma i stan hos min syster nu. Orkar inte berätta allt, det står på bloggen. Men jag blev så glad av alla dina färger när jag kom in här nu. Det hjälper på i sorgen kan jag säga.
Glad du finns här du färglada människa.
Kram Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Bertil

Bertil

19 februari 2009 08:58

åhh ditt hem är så fantastiskt! ja blir så glad och inspirerad när ja tittar på dina bilder!
keep on going strong!

mvh Linda

http://bertilblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

ulrika

19 februari 2009 10:37

MEN HALLÅÅÅÅÅ! Det börjar nästan bli lite läskigt det här.... Jag var förbi på Röda Korset i måndags och stod och pillade på precis den där DUKEN och stod och tänkte för mig själv att jag skulle köpa den till en bloggare vid namn Persilja. För hos henne skulle den passa perfekt!!!! Men så tänkte jag att hon hittar nog till duken på alldeles egen hand. Det är sant, precis så tänkte jag!!! Och nu ligger den på ditt bord!!! Helt otroligt!

 
Ingen bild

Persil,ja

19 februari 2009 11:40

Pillepalle: Tack snälla du!

Synne: Så sorgligt att mista sitt husdjur, det är baksidan med att älska sitt djur, man överlever dem oftast...men hellre älska och sörja än att inte älska alls.

Bertil; Kul!!!

Ulrika: nämen, vad skoj!!!!!!! du får tipsa mig en annan gång-du verkar ha bra pejl på min konstiga smak! Tänk vad lustigt!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards