Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

8 sanningar.

Av Persilja - 18 februari 2009 15:40

Fairy har utmanat mig två gånger nu så det är väl bäst att jag gör detta då så att inte Fairy blir ledsen på mig.

Däremot orkar jag inte skicka detta vidare till 8 andra och länka till alla dessa åtta. Vem som vill får anta denna utmaning.

8 sanningar. (Var det ovanliga sanningar eller hur var det nu...?)

1. Jag är väldigt grinig på kvällen när jag blir trött. (Kring 22-tiden på vardagar.)  Det är som att all glädje bara tar slut och tröttheten bara väller över mig. Jag tar liksom slut. Då blir jag grinig och sur och har jättesvårt att ens vara trevlig. Muttrar och fräser. Min man har lärt sig detta och vet att jag bara är trött och om han är på gott humör (oftast) kan han bana vägen för mig så att jag fort får gå och lägga mig. Är han däremot också grinig då blir det lätt riktigt surt här hemma...

2. Jag är lat och ids alltför ofta inte borsta tänderna på kvällen. (Hänger ihop med ovanstående punkt.) Däremot har jag mycket sällan hål i tänderna så det verkar funka ändå.

3. Jag är jättelat och ids sällan fila bort hård hud på fötterna på vintern. Just nu har jag väl ett hekto död hud per häl. De blir torra och hårda och funkar perfekt att klia sig på de vintertorra benen med. 

4. Jag är petnoga med sopsortering, miljövänliga varor, försöker välja miljövänligt i alla lägen och undviker onödig bilkörning osv. MEN jag ÄLSKAR lampor och ljus och vill ha det riktigt ljust och alla mina udda lampor tända omkring mig. Rimmar ju dåååligt med en som säger sig vara miljövän. 

5.Jag är suuuperglömsk och glömmer det mesta. Har höga utgifter för läkar och tandläkarbesök som jag glömmer att gå till och glömmer att avanmäla.

6.Jag verkligen älskar omväxling men har ätit samma frukost på samma sätt i hur många år som helst. 

7. Jag törs inte ha fötterna utanför täcket.

8. Jag vågar inte ta i en daggmask ens med hanskar på. (Men säg inget till mina barn för då skrattar de ihjäl sig och så är jag livrädd att de ska lägga maskar i  min säng eller nåt.)

 
 
maria/frøkenfryd

maria/frøkenfryd

18 februari 2009 20:33

Hi hi hi, helt igennem herlige sandheder om dig. Det er det jeg er så vild med, ved dig Persilja. Du er så herligt ærlig på bloggen. Ingenting bliver usagt, og selv de "grimme" ting kommer frem. Du er bare toppen !

Daggmask... Det ord forstår jeg ikke. Men gætter på det er en edderkop (spider) ?

Tusind tak for din kommentar ved mig - jeg blev sååå glad for den. For det betyder meget at få ros fra dig, over gode billeder.
Og ja, det er det med tapetsering af forskellige ting. Det er vanskeligt at stoppe igen, og havde jeg haft så mange fine at vælge mellem som du har, ville jeg garanteret også tapetsere absolut alt ;-) Må forresten huske at sige at din datters seng blev rigtig fin med tapetet på :-)

Og uhhhh - det er SÅ spændende med pakken fra dig - din er heller ikke sendt endnu, men bliver det sikkert på fredag.

KLEM Maria.

http://marias-sted.blogspot.com

 
Lisan

Lisan

19 februari 2009 19:59

Ha, det lät precis som jag! Helt otroligt på pricken förutom det där me maskarna, dom e ju söööta.

http://www.grisstian.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

19 februari 2009 22:12

Fröken fryd: Daggmask är det där djuret som lever i jorden och gör den lucker och fin. vårt största nyttodjur, eller insekt då. som man metar med och så. provade översätta men det ordet fanns inte på danska...

Lisan: haha! vad skoj med en like! Jag kanske kommer till den punkten en vacker dag att jag tycker de är söta! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards