Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Sista gången-jag lovar!

Av Persilja - 17 februari 2009 21:51

Hm...jag vet att jag lovade...men det här hade jag gjort innan och glömt bort, så jag räknar inte det.

Det är dotterns säng som råkat ut för tapetserardillet. En gammal bäddsoffa från den tiden då Coop hette Obs och hade Interiör. Alltså Obs Interiör.

Soffan kallades Bassoffa. Jag VET att den är snyggare innan piffningen, men betänk att vi haft den i vår ägo i 20 år, vi behövde omväxling. Så visst blev den i allafall annorlunda! Så här såg den ut före.

Andra sidan ser annorlunda ut men det glömde jag fota. 

Så! Nu har jag visat allt som jag tapetserat, NU kommer inget mer sånt på ett tag-jag lovar!




 
 
mizziz

mizziz

17 februari 2009 22:02

Jag tycker det är jätte snyggt! Så strunta i ditt löfte... ;)

http://mizziz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

17 februari 2009 22:04

mizziz: Tack!!!!

 
Tant Grön

Tant Grön

17 februari 2009 22:17

Åh så fint!!! Jag tycker bestämt att du fortsätter med tapetserande, allt du tar i blir till guld :-)

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Ingen bild

teija

17 februari 2009 22:51

Jag vill också se en massa tapetserade grejjor! Jag blir så himla inspirerad av din blogg! Jag introducerar den till alla som nämner orden "hem", "inredning" eller "göra om".

 
pillepalle

pillepalle

17 februari 2009 22:58

Kjempeflott! Nå er sengen vel stilig! Du er så utrolig flink, en begavet tapetkunstner :)

Flott hekleteppe i bakgrunn!

Hilsen fra Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
camilla

camilla

17 februari 2009 23:59

Tjopp! För min del får du tapetsera alla prylar du har hemma, för jag lessnar inte och kolla in dina projekt, det blir ju sååå snyggt när du går lös!

http://rosahemmet.blogspot.com

 
Duracellmamman

Duracellmamman

18 februari 2009 01:21

Jätte snyggt! Verkligen!! Vilken kanon idé!!

Kramis!!

http://duracellmamman.se

 
Ingen bild

Persil,ja

18 februari 2009 06:49

Tant Grön: Alltså, när du ger en komplimang så tänker jag, U kan det inte bli bättre, och så kommer det en ännu bättre nästa gång. DU talar GULD. ;D

Teija: Vad kuuul!!!! ;D

Pillepaplle: Tackar!!!!

Camilla: aha, skulle se ut det! Fast allt med slät yta sneglar jag på i smyg...hohoho!

Duracelmamman: Tackar!!! ;D

 
Kahlo

Kahlo

18 februari 2009 09:18

Det här kanske du har skrivit om tuuusen gånger men för en rookie som jag så är det inte självklart hur man gör när man ska sätta tapet på olika material. Jag undrar om du skrivit nån basic-manual? Vad ska man tänka på, vilka lim passar vilka material, ska man slipa ytor, hur gör man så det inte blir bubblor i tapeten etc.

Jag lurar på om mitt första projekt ska bli att renovera ett dockskåp till sonen, har du gjort det? Eller någon annan som har, får gärna berätta för mig.
Det rolig är att jag hittat ett dockskåp, identiskt med det jag själv hade på sjuttiotalet.

Sorrys för för långt inlägg.

http://www.kahlokahlo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards