Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Snö, kyla och...ja...tapeter...nu igen.

Av Persilja - 17 februari 2009 13:25

Nu lovar jag, dyrt och heligt, att detta är sista gången på länge som jag visar något tapetserat! Jag lovar!

Tummis!

Sista grejen på länge.

Nu får det vara bra!

Jag har hur länge som helst haft en tapetrulle liggande som hela tiden varit min favorit. Tyvärr har Mannen bestämt uttalat att han INTE gillar den.

Nu är jag en hänsynsfull liten fru och därför undvikit att sätta upp den.

Men den har bränt i sin låda. Skrikigt på mig och velat ut. Så bara för att ta hänsyn till tapetens känslor fick den ett uppdrag. Den fick täcka en tråkig och ful dörr till vårt sovrum som helst borde bytas ut, men nu kastas här inte ut någonting bara för att det är fult utan jag piffar istället.

Tyst! (Jag vill inte höra att det är fult!)

Sccch!!!!

Sonen vars rum dörren stängs emot, sa ytterst diplomatiskt, "det blev i allafall bättre än det var, du behöver inte göra om, sååå fult blev det inte..." Host...harkel...var det kritik eller beröm???

Själv är jag så barnsligt förtjust i just den där tapeten att jag inte kan annat vara än nöjd.

Men helst hade jag ju tapetserat den på ÄNNU mer synligt ställe!

Ute är så fantastiskt vackert. Kylan håller oss i sitt grepp och jag bara älskar det! Det blir aldrig så krispigt och härligt ute som när det är ner mot -20 och under.  Det knarrar på ett alldeles särskilt sätt i snön och det blåser sällan. När man går på långa kylslagna promenader får man klä sig som en michelingubbe och rörligheten blir lätt förminskad. Man stöltar fram. Men ack så härligt det är! När man gått ett litet tag och fått upp andan står det säkert en rökpelare rakt upp från ens kropp av förångad värme. Håret färgas vitt och rimfrosten klär in allt i kylans väg. Lägg sol på detta och allt gnistrar som diamanter. Det är en ynnest att få bo där man får uppleva detta vita paradis!

Nu blev jag väl nostalgisk! Jag känner faktiskt en sann glädje varje dag för snön och dess skönhet.

Knepet är att ta sig ut. Uppleva kylan och njuta av den.

Pommac älskar också snö! Här sitter han och hoppas på en promenad inom en snar framtid! Han är lika svart som snön är vit och ja, jag älskar honom också!!!


 
 
pillepalle

pillepalle

17 februari 2009 15:25

Hei!

Så mye fint her inne hos deg! Du er vel inspirerende og så utrolig flink! Skoskapet mitt har også fått en papir-make over. Tusen takk for inspirasjonen!

Ha en strålende dag!

Hilsen fra Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
Tant Grön

Tant Grön

17 februari 2009 15:43

Men gu så snyggt! Du har nu helt klart världens snyggast dörr. Jag förstår inte att din man är så emot den där urtjusiga tapeten. Kan det vara så att den uppfattas lite flickig, att hans, av samhället påtvingade "manlighet" känner sig hotad? Liksom, att det inte riktigt är okej som man att tycka att en rödblommig tapet är snygg?

Och vilken fantastisk på bild på fönstret och solen.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
pillepalle

pillepalle

17 februari 2009 15:55

Hei Persilja!

Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg! Jeg er dessverre ikke så flink med det svenske språk (også ikke med det norske..), men jeg tror at du spurte om skapets innhold. Der er det skoer inne, bare skedelige skoer :))

Beste hilsen fra Pillepalle

http://www.pillepalles-verden.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

17 februari 2009 18:24

pillepalle: Det var kul att se!!!!

Tant Grön: njae, jag tror faktiskt att han är rätt tolerant mot både blommor och rödfärg...men det är nåt med 70-tal och honom. han har svårt för 70-tal och den där tapeten bara skriker 70-tal. han hade världens mest 70-taliga rum när han var barn, tapeter med klarblåa ränder på två väggar, gula väggar med vit rand på två väggar, klarblåa och knallgula målade spånskivemöbler och så som krydda på moset mörkbruna stålrörsfåtöljer-så jag tror han är mätt. Jag själv fick tråna efter det moderna med sparsamma föräldrar som inte bytte ut möblemanget i första taget. hade väl mer 60-tal...och en knallorange stålrörsfåtölj. Så jag är inte mätt på 70-tal nu när det är okej igen...

pillepalle: Aha!

 
Ingen bild

maria

17 februari 2009 18:29

äntligen här igen,puh!!
barnen har haft kräksjukan så jag har vårdat och tvättat,i massor!!
nu....lite data tid,mmm
så klart sååå fiiint med tapeten på dörren,skitsnyggt!!!
vilken utsikt!!!!
vad du beskriver bra,man känner att man skulle vilja ge sig ut på promenad i dina trakter.
kram

 
Helena

Helena

17 februari 2009 18:43

Dörren är hur fin som helst! En glad dörr med drömar om att springa barfota på blomsterängar utan att få ormbett i fötterna:)

http://arendalirl.blogg.se

 
Ingen bild

Persil,ja

17 februari 2009 18:54

maria: ååh- ordningen återställd-saknat dig!!!
Stackare, både dig och barnen och mannen, när en storfamilj får kräksjukan är det ingen lek!!!

Helena: Ja! Härlig beskrivning!

 
Nadja- Tokiga familjen

Nadja- Tokiga familjen

17 februari 2009 20:17

Hej! Vilken fin blogg du har!(Hittade hit från winnerhorse) Jag gillar dina tapeter! Dörren blev super snygg!!! Passar perfekt med mattan *tummen upp*

Jag längtar tills jag kan börja tapetsera mitt kök (våran kokvrå *himlar med ögonen*)

http://tokiga-familjen.blogspot.com

 
A

A

17 februari 2009 20:37

Kort och gott: dörren blev skitfin! :)

Och vilket fantastiskt vackert vinterlandskap utanför fönstret.

http://minsoffa.blogg.se

 
Tant Grön

Tant Grön

17 februari 2009 22:20

Åh, lyllos honom :-) Jag hade oxå en och annan goding i barnrummet, men jag var så liten på 70-talet att jag knappt minns det. Men tygerna finns kvar och jag älskade dem redan på högstadiet. Sydde en kjol av ett av tygerna på gymnasiet och klädde om min resväska med ett annat. Så fint, så fint.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Pippi

Pippi

18 februari 2009 08:34

Det där blev ju hur snyggt som helst! Du beskriver vädret just nu väldigt vackert - februari kan verkligen vara hur fin som helst...

http://langstrump.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards