Direktlänk till inlägg 12 februari 2009

Heeeeeeee phuuuuuuuuiiiiiiuuuuuuuuuuuu!

Av Persilja - 12 februari 2009 11:43

(Djup in och utandning!) En lättnadens suck.

Det är öööööööööver!

Så skööööönt. Verkligen en lättnad.

Redan igår hade jag kontroll. Ovanligt nog blev jag klar i tid och var helt lugn innan de kom på förmiddagen.

I vanliga fall inför olika deadlines är jag alltid ute i sista minuten.

Månne bättring på gång?

Det gick jättebra. Var inte ett skvatt nervös. Trodde i och för sig inte att jag skulle vara det heller. Det kändes till och med fint här hemma. Jag menar som jag putsat och fejat och fluffat vore det ju skam om det inte såg bra ut. Så oavsett hur det nu hade gått idag fick jag ju väldigt städat och fixat på köpet. Men det gick jättebra. Det blir säkert ett riktigt bra inslag.

Förutom då att jag är med på diverse iscensatta små rörliga snuttar. De blir fåniga! Jag som väljer kläder, jag som pysslar, jag som tittar på tapeter...(ta bort mig!)

Jag vet inte när det kommer men jag lovar att berätta och länka om det nu kommer på nätet!

Nu när jag ändå städat och piffat mest hela huset ska jag lägga in alla bilder jag tog igår kväll när det var som finast. Jag vet ju hur fort det förfaller så det gäller att skynda sig.

Håll till godo. Här kommer en diger skörd med bilder...

Batiklapptäcket fyndade jag för 20 spänn. Tyckte det var fina färger.




Det här är en möbel som aldrig riktigt finner sin plats. Jag tror den ska få bo i växthuset till sommaren.


Molly har möblerat sitt dockskåp hur fint som helst.

Se så fint hon gjort!


Jag är fortfarande grymt nöjd med den gröna gardinen i hennes rum. Hon också!


Den röda byrån i hallen har fått sällskap av den ljusblåa fransskärmen.

Tapetserade spegeln har flyttat på sig, då den hängde precis där Pommac alltid skakar av sig vattnet när han druckit. Tyget som istället fick flytta dit kan jag ju ta ner och tvätta efter tillräckligt många vattenfläckar.


Körde vårgrönt tema i soffan.

La en grönrandig matta till den gröna hyllan.

Fick upp fler tavlor på väggen bredvid buren.

Bäddade sängar för en gångs skull!

Det händer INTE ofta.

 

Den rosa väggen ser rödorange ut.


Men den är cerise. Riktigt cerise.

Den gamla dörren som någon målat i grönt och vitt. Jag gillar det!



Fotoväggen.


En skåp som grundats och nu funderar jag om den ska vara vit eller få färg...tills dess står den bara och väntar i sin bleka skepnad.

Så är vi nere i köket.

Köskssoffans nya plats.

Städad köksbänk! (Woaw!)

 Matplatsen.


Städad köksbänk! Jag njuuuter!


Senaste loppisfyndet; en turkos pinnstol för 10 kronor. Det kallar jag fynd!

Min nyfärgade spetsduk blev så fin!

Ja, då var rundvandringen i det välstädade hemmet klar. Få se nu hur många dygn timmar det tar att stöka till det.  Nä, visst ja! Vi bestämde ju igår att vi skulle bli nya människor. Alla i familjen tyckte det var så fint med städat att vi talade om att alla skulle bli bättre på att sätta allt där man tog det, att inte sprida saker omkring sig och att ha gemensam veckostädning. (NU IGEN!) Men nu kanske det händer. För plötsligt händer det ju. Ibland. Någon som törs satsa på att vi från och med nu blir en prydlig liten familj?

 
 
Drops

Drops

12 februari 2009 12:39

hello..
Så bra det gikk bra...Var litt bekymret for deg en stund vettu.

Og du har det jo så koselig hjemme hos deg.
Nå fikk jeg mye inspirsjon igjen...
Håper du legger ut link til tv innslaget slik at vi får sett..det blir kul.
Ha en fin fin dag.
Drops

http://ninasdrops.blogspot.com

 
Ingen bild

Lotti

12 februari 2009 12:50

Jag förstod ju att det skulle gå bra och tänk vad fint du har det hemma nu!!

Trevlig helg och kramar från mig!

 
Andie

Andie

12 februari 2009 12:52

Vilken tur att inslaget gick bra! Bilderna var fantastiska! Och jag blir så glad av att se alltihopa!
Jag ska nog också införa veckostädning för mig och maken, trots att vi bara är två stycken än så länge så kan det bli riktigt rörigt!

http://www.upinmytree.wordpress.com

 
Gry

Gry

12 februari 2009 12:53

WHOAW!!! Du måste vara stolt över ditt härliga hem. Får jag flytta in?? Eller åtminstone kan du väl komma hit till mig och Persiljificera mitt hem!

Hoppas sändningen kan ses på nätet. Det vore himla kul att få se dig och hemmet i ett annat medium ;-)

Alla som ser reportaget borde bli gröna av avund! Jag är i alla fall...

KRAM

http://www.baragry.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

12 februari 2009 15:20

love love love!!!!!!!
å vad jag njuter du/ni har det helt underbart fantastiskt.
nu är jag as stressad och ska iväg,vill säga nått jätte jätte bra
men hoppas du förstår ändå.
å vad jag hoppas man kan se det på nätet.
stor kram

 
Ingen bild

ulrika

12 februari 2009 21:17

ÅÅÅÅÅ vad fint ni har det hemma hos er. Jag blir så jävla inspirerad! Det är så fint så fint så fint!!!

 
Olyckssyster

Olyckssyster

12 februari 2009 22:42

Tack för titten, du har ett mycket fint hem!

http://www.cutethoughts.blogg.se

 
Ingen bild

Persil,ja

13 februari 2009 06:26

Drops: Ska försöka fixa det!

Lotti: Detsamma till dig.

Andie: Vi var också slarviga innan barnen-så det gå rinte att skylla pådem!

Gry: Äsch, det hoppas jag ingen blir. För det är inget att bli avis för. Nä fy fadrullan!

Maria: Jag förstår dina söööta kommentarer! ;D

Ulrika: Kul att kunna inspirera!

Olyckssyster: Tack!

 
Rosa

Rosa

13 februari 2009 10:28

Jeg elsker huset ditt!!! Det er der alle fargene er som jeg så desperat trenger nå om dagen ; ) Håper på tid til mer fargelegging nå i vinterferien... : )

http://www.cafelatter.bloggagratis.se

 
frida

frida

13 februari 2009 12:22

Åh, ni har verkligen ett jättefint och mysigt hem! Jag får en varm känsla i magen. Det är så här inredning ska vara - inte stramt och prestigefullt, utan roligt och lekfullt!

http://www.kulturkoftan.se

 
Lena

Lena

13 februari 2009 14:46

Vad roligt att få titta in hos dej! Verkligen personligt och hemtrevligt.

http://losformos.wordpress.com

 
Rebecka

Rebecka

2 mars 2009 20:18

Hej hej! Äntligen hittar jag bilder tagna utan blixt - mycket mycket mycket bättre! Med blixt ser allt bara stökigt ut men nu får man in stämningen :) Fått massor av inspiration! Mvh Rebecka

http://www.hownish.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards