Direktlänk till inlägg 10 februari 2009

Ångest och panik.

Av Persilja - 10 februari 2009 21:46

Nu ska ni få titta in i mitt huvud.

Följande samtal utspelar sig:

Hur kunde jag tacka ja till detta? Hur kunde jag ens tänka tanken. Vad har jag för problem? Vet jag inte att det finns ett ord som heter NEJ?


Men hallå! Det är väl inte så farligt! Det är ju bara en kul grej! Det är över om en dag och då har du välstädat och fint. Ta det bara lugnt nu!


Men det är ju så fuuuuuuuuuult här. Folk kommer ju att skratta åt oss! "Varför är DE med" kommer de att säga. Vi bor i ett helt orustat hus som inte ser klokt ut om man ska vara riktigt ärlig.


Men det är ju det som är lite kul. Folk tycker kanske det är roligt att se ett hus som inte är tokrenoverat. Som har det lite som folk har det mest. Fast med mer färg då förstås.


Jamen här SER inte klokt ut. Jag dööööör! Jag vill inte! Jag ringer och säger att jag har fått magsjuka!!!


Det gör jag inte alls! Jag ska bara ta det alldeles lugnt och lita på att de inte vill visa ett hus som inte ser klokt ut. De vill förstås visa det för att de tycker att det är lite speciellt.


Just det! Speciellt fuuuuuuult och löjligt!


Så här håller jag på! Tokångrar mig. Vill inte alls vara med om det här med lokalteve-SAMTIDIGT som jag tänker Äh, det är ju bara en kul grej.


Nu är det som det är. Jag har tackat ja och då får jag fan stå för det. Med eller utan ågren.

Men oj vad jag hunnit kalkylera hur mycket jag skulle hinna måla om och renovera om jag lät bli att sova en vecka...

Nu är det för sent. På torsdag står de här. Jag har imorgon på mig att få det att se MAGISKT ut. Suck!

Jag bjuder på det här. Vill "de" fnysa och skratta åt mig så är det okej.

Jag tål det. Vem "de" är vet jag inte. Någon obestämd skara med kritiska tittare.

Buhuhuhu! Det är inget kul att vara så här som jag är. Självkritisk till förbannelse.

Varför kan jag inte vara cool och sval. Känna att det är väl självklart att lokalteve vill komma och filma här.

Istället tänker jag att jag är den enda idioten som inte kan säga nej. De har total torka och visar precis vad som helst bara någon är dum nog och tackar ja...

Ja, varför är jante på min axel hela tiden?

Kan inte någon knuffa bort honom!!! 




 
 
Bagarberta

Bagarberta

10 februari 2009 22:54

Du är härlig och din familj och ditt hem är också härliga...det behövs såna som ni som kontrast till konsumtionssamhällets prylnissar med allt igenom samma likadant. Heja!

http://blogg.passagen.se/sonbjo

 
Synne.

Synne.

11 februari 2009 05:23

Den där jante ska du ignorera.
Du har ett fint hus, det är därför de kommer från lokaltv.
Säkert kommer någon fnysa åt det, men det är deras problem. Inte ditt.
Andra kommer älska det. Det är bra.
Jag skulle önska att jag kunde se programet. Men tror inte din lokaltvkanal går här...
Eller...
Vilken kanal är det.
Har ju svensk tv...

Du ska inte stressa med att måla och göra om.
Låt det vara som det är. Det är det vi gillar.
Jag tycker du är helcool som vill dela med dig av ditt hus.
Du har inte ett dugg att skämmas över.
Så det så....
Kram på dig.
Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
susanne

susanne

11 februari 2009 06:19

bjud in jante på visning med en kopp kaffe.. det gör nog susen!
jag tror som vanligt att det blir underbart! kan man länka inlägget sedan?

http://supermamman.bloggagratis.se

 
SerineX

SerineX

11 februari 2009 08:02

Jovisst skal du være med. Det er jo det som er sjarmerende med deg, familien og huset deres: Dere byr på dere selv! Du er kreativ og gjør noe med ideene du får. Det inspirerer mange andre. Og det er utrolig godt å se et hjem som ikke er nakent og sterilt, men byr på både personlighet og kreativitet. Så det så!!! Skulle ønske jeg kunne se det på TV, men det vises vel ikke i Norge heller....?:)

http://www.fliff.weblogg.no

 
Tant Grön

Tant Grön

11 februari 2009 08:10

Åh, jag känner med dig. Men du, vi är skit många som tycker att ditt hem är det mest fantastiska, färgglada, inspirerande, ja, jag kan fortsätta tills imorgon :-) Och du måste tala om för tv-folket att du har en hel drös med fans där ute i det avlånga landet och även i landet bredvid som inte bor i närheten av dig och därför inte kan se programmet på tv. Därför MÅSTE detta sändas på nätet. Det är ditt krav, annars ingen filmning. Du kan inte svika dina fans! Säg det och hälsa från mig och alla andra :-)

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

11 februari 2009 08:46

Bagarberta: Tack! du fick nästan bort honom! ;D

Synne :Tack för hjälpen att knuffa bort den lille skiten! ;D

Susanne: Jag får bjuda in honom! Vet inte om det hamnar på nätet. Får vi se.

SerineX: Å, vad fint det berömmet satt. Fast jag nästan tiggde om det! :D Men jag behöver det för att klara av att sparka den där jante åt fanders. Finns Jante i Norge? Jag tror han har en mildare ställning där va?

Tant Grön: Du är för gullig du!!!
Ställa krav har aldrig varit min starka sida. Jag är alldeles för snäll. Men jag ska försöka! Kanske kommer det på nätet ändå? Ska fråga när de är här! Fast jag kanske tycker att det inte ser klokt ut och att jag ser ut och hörs som en dåre så då länkar jag inte alls!!!! hahahahaha!!!

 
Garbo

Garbo

11 februari 2009 08:47

Jag tycker det är kul att du vågar vara den du är och att du vågar visa upp ditt kreativa fina hus lite "Pippi" sådär :)
Varför ska allt vara vitt vitt vitt o taget ur en miokatalog för??
Du är en inspirationskälla en sprudlande härlig färgklick med mycket värme!
Jag skulle känna mig oerhört välkommen om jag fick kliva in i ditt hus,det och du utstrålar Kärlek.

http://garbo.webblogg.se

 
Ingen bild

Persil,ja

11 februari 2009 08:58

Garbo: Tack! Jag blir rörd av dina ord! De värmer!!!

 
Ingen bild

Ming Ching

11 februari 2009 09:00

O VARFÖR kunde man inte ha en roligare Ågren, en som hittade på hyss istället för att måla upp katastrofscenarion? På vilken axel bor han, måntro?

O glöm inte bort att lokal-TV redan HAR sett hur det ser ut hemma hos dig (nånstans) o JUST DÄRFÖR vill komma o filma!

Kram på dig!

 
Ingen bild

marre

11 februari 2009 09:27

va stolt över att du vågar ha som du tycker om och inte vad som är "inne". Jag bara ääälskar ditt färgsprakande"pippilångstrumpstil" du inspirerar mig att våga!!!

 
Linda

Linda

11 februari 2009 10:36

Jag tycker du ska vara stolt. Du har då fått mig att tänka om.
Tror att vi behöver fler förebilder som dig. Ditt hem verkar innehålla så mycket mer, än bara några möbler här och där. Det finns ett liv i allting som inte går att förklara.

http://www.liteeljest.se

 
Ingen bild

miia

11 februari 2009 10:57

du är ju grym ju, lite av min stil hjälte. inga pekpinnar eller så ska det ju vara utan bara passion och lek.

 
Gry

Gry

11 februari 2009 11:09

Tror nog alla som kommenterat hittills måste ha övertalat dig (och jante) att du inte har någonting att få panik över. Glädj dig i stället åt att våra hem äntligen kan få en chans att få se ut som hem igen... inte ett utställningsfönster för perfektionism och dårskap.

Nej, öppna stolt dörren till ditt hem. Ändra ingenting!! Det är Persiljas hem de vill, och måste, få se. Inget annat!

Persilja rules ;-)

KRAM

http://www.baragry.blogspot.com

 
Tant Grön

Tant Grön

11 februari 2009 11:42

Du kommer se helt fantastisk ut i det röda hårsvall och hemmet ditt älskar vi ju! Smicker, smicker, mäjla länken till mig, hi, hi! Det där med att ställa krav är inte lätt, jag jobbar på det dagligen :-)

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Ingen bild

MLK:-)

11 februari 2009 12:17

Såja,såja.....(stryker dig på huvudet) det kommer att gå jätte bra ,för du har så himla fint:-))

MVH MLK:-))

 
Ingen bild

Lotti

11 februari 2009 12:22

Bry dig inte om Jante! Det är jättemånga som tycker om ditt mycket personliga, varma och härliga hem!! Det kommer att gå jättebra i morgon. Lyckatillkramar från mig!

 
Ingen bild

Persil,ja

11 februari 2009 12:49

Ming ching: Ja, undrar om man kan förvandla personligheten på den där rackaren! ;D TACK för din peptalk!!!!!

marre: TACK de orden värmer!!!

miia: "Stilhjälte". Smack! Den satt där den skulle!!!!!



Linda: Så vackert formulerat!!!!! Tack! ;D

Gry: Min personliga peptalkerska! Jag är sååå glad för dig! Synd du inte bor i grannhuset bara!!!!!!!

Tant Grön: Suger åt mig ALLTsmicker jag kan komma åt. Behöver det idag! ;D Jag LOVAR att personligen se till så att du får se det. Ska be min pappa spela in på dvd-han har en sån dvd, och så postar jag till dig om det inte går att lösa på annat sätt, sen får väl skivan åka runt i landet hahahahaha!!!!! (Det var ett löfte det där!) (Med undantaget om jag är totalt missnöjd och bara vill gömma mig resten av livet ...)

MLK: Såja, nu lugn! ;D

Lotti: Tack snälla du! Ska ta till mig dina ord! Kram!





 
Camilla

Camilla

11 februari 2009 13:05

Åh vad kul det ska bli att spana in ditt hem ännu mera, det är så najs med personlighet och människor uppskattar det :) Visst är tiimarii en underbar butik? jag kan vara där i flera timmar, men det hade sett sjukt ut, så jag brukar hålla mig till en timme. Åh, man vill ju ha allt med sig hem. Slå upp en 100 kvm stor pysselstudio där man rymmer hela butiken ;) Visst är det lovely med sunshine? man blir lycklig ända ut i ögonfransarna! Nu måste man ut och insupa energi. ha det grejt

http://rosahemmet.blogspot.com

 
Ingen bild

anita

11 februari 2009 14:09

Vad kul, jag ser fram emot att få se dig i tv-rutan. Saknade en liten videosnutt när du var med i lokaltidningen :-)

 
Heidi

Heidi

11 februari 2009 15:24

Vad fint ni har det.
Massor med färg, det gillar vi. :)

Tack för din söta kommentar i min blogg.
Kylskåpet är inte ett SMEG (om ändå...), det är ett Gorenje. Billigare än ett SMEG, men minst lika snyggt. Ellre hur. :)

http://husethed.blogspot.com

 
Mamma Mia

Mamma Mia

11 februari 2009 16:25

Hejsan
Lugn i stormen. Det ordnar sig. Det kommer att gå bra och alla kommer att tycka att det är fint och harmoniskt hem men många glada inslag med en helt otroligt färgglad mamma i huset. Själv sitter jag och väntar på att en fotograf skall komma och fotografera killarna och mig för ett repotage om eye-q -omgega.
Visst jag är oxå lite nervös och tror att jag kommer att se ut som en elefant på kortet. Men det är ett gott syfte att visa på att eye-q fungerar när man har svårt att koncentrera sig i skolan. Lycka till och slappna av så kommer det att gå galant.
Lycka till
Kram från Mamma Mia

http://www.undermiastrappa.blogg.se

 
Tant Grön

Tant Grön

11 februari 2009 18:11

Åh! nu känner jag mig väääldigt speciell!!! hi, hi.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Tove

Tove

11 februari 2009 18:46

Så morro da! Håper ikke du sliter deg ut i dag da:) Lykke til!

http://lykkeoglykkeliten.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

12 februari 2009 12:54

Camilla: Ja, det gäller att lapa sol när man kan!!!

Anita: Hade förståndet att tacka nej då! :D Du bor tydligen i fyrkanten eftersom du kan se lokalteven?

Heidi: Åh, är Gorenje så snygga! Duger gott!

MammaMia: Åhå! Vad spännande! Kanske eyeQ vore nåt för ett av mina barn!

Tant Grön: Du ÄR ju väldigt speciell! ;D

Tove: Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards