Direktlänk till inlägg 8 februari 2009

Tutti och Scottie

Av Persilja - 8 februari 2009 21:44

Jag har ägnat delar av dagen åt att sortera min digra tygsamling. Det är nåt jag måste göra då och då för att veta vad jag har. Nu har jag färgsorterat allt. Känns skönt. Det är visst bra för själen att ha ordning i sina skåp.

Det känns onekligen bra.

Jag hittade ett par vita gardiner, några vita virkade dukar som jag färgade turkosa. Slängde in några av barnens vita tröjor också. Det är ett för mig bortglömt nöje att färga saker. 

Vilket härligt lyft!

Jag har gjort lite undulatpynt idag med pärlor och ståltråd.

Lätt och skoj.

Våra undulater heter nu officiellt Scottie Pippen och Tutti Frutti.Den mera illgröna är Tutti och den mildare gröna är Scottie. Det ser ut som att Tutti håller på att få en blå näbb. Så det är kanske en kille i allafall. Han hade kunnat få heta Larry Bird då som mannen föreslog. (Ännu en basketspelare med passande namn.)

De gillar varann skarpt. Jag har inte skaffat modet att släppa ut dem ännu. Dels har det varit så kallt ute och vi har eldat i kaminen hela tiden och jag är rädd att de panikflyger och fastnar i den heta kaminrutan. Sen är jag inte alls säker på Pommacs reaktion om det plötsligt börjar flaxa kring hans huvud. Visserligen är hans intresse betydligt svalare än första veckan men jag litar inte alls på honom.

Så deras frihet har fått dröja...

 
 
Mynta

Mynta

8 februari 2009 22:34

- Aaaaaooowww!!! (Sagt med megajätteskånsk dialekt)
- Så käääeera di e! Di tvau smau pjoddarna!!

"Fastnar i den heta kaminrutan" *ryyyser*
Får även upp bilder i mitt huvud som ur en tecknad film - hur de liksom riktigt fastnar och saaakta kaaasar ner på rutan...
Jag älskar mina egna pjoddar - men man måste få vara lite skojsig också, eller...?? :S

Älskar dina pjoddar också. Fast på avstånd, liksom då alltså, va...

Kraumar fraun Skaune. Poss åsså.

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
Pjoddnörden

Pjoddnörden

8 februari 2009 22:37

Glömde ju: Jättefina leksaker du gjort till Scottie & Tutti!!
Har de hunnit leka med dem än?? VÅGAT leka med dem, ska jag kanske säga??

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
Gry

Gry

8 februari 2009 23:45

Jättevacker färg! Jag har faktiskt funderat på att färga några vita lakan, och borde känna mig inspirerad nu. Har en hel hög tjocka lakan av hög kvalité, men som riktigt aldrig blir skinande vita efter tvätt... lika bra att ge dom en färg!

Kramis

http://www.baragry.blogspot.com

 
Ingen bild

Gry

8 februari 2009 23:57

Borde sova, men roar mig med att kolla runt i olika nätbutiker. Hittade en Persiljagrej hos Missuniversum, på följande länk:

http://www.missjuniversum.se/product_info.php?products_id=301

Godnatt! //Gry

 
Synne.

Synne.

9 februari 2009 07:09

Så fin färg det där är.
Men måste man köra maskinen tom en gång efter att man färgat?
Ser bilderna nedan. Visst är det läckert...
Utan färger vore världen ganska blek.

Så bra att Scottie och Tutti trivs bra. De är ju flockdjur så...
Förstår din rädsla för en fågel som flaxar kan få den lugnaste hund att bli knas.
Liksaså den där kaminen.
Näe låt dom vara inne en stund till. Eller släpp ut dom i ett rum där du kan stänga dörren om dom. Utan kaminer och Pommac.
Sitter här och fryser lite igen.
Kallt som attan igen. Gradestocken visar på 14 minus nu. och den sjunker....
Ha nu en bra start på veckan.
Kram Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
rosalucia

rosalucia

9 februari 2009 09:31

Ååå nu vaknade mitt frägbehov - igen!!!
Jag älskar ju att färga kläder..å grejer..risken är ju bara att man slänger in lite allt möjligt för att det "ryms" i maskinen....hm...(har hänt några ggr, inte bra).
Kanonsnygg turkos!!!!!!!!!

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

9 februari 2009 10:44

Å härligt att ändra färg på saker, blir så mycket liv i det :):)

http://pinkfriday.blogg.se

 
victoria

victoria

9 februari 2009 18:06

Tack för det tipset =) Nu blev jag oxå inspirerad att färga en massa!!

http://viret.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards