Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

Kreativ lördag.

Av Persilja - 7 februari 2009 13:21

Kreativiteten spillde över på annat i morse när jag vaknade. Knappt hade jag druckit kaffe förrän tapetklistret och alla rullar åkte fram...

10-åringen har rensat ut en massa från sitt rum och bland annat två träbyråer. Perfekta tapetseringsobjekt juh!

Det är så kul så jag vet nog inte när det är dags att stoppa...

Men det passar liksom in i min helhet. Min röriga enhet som knappt har någon röd tråd, men i min värld passar allt ihop iallafall.

Böcker, lådor, burkar, allt blir en helhet.

Min kära pall har fått nytt tyg. Den var grön och vitrutig förr men det var solkigt efter alltför många smutsiga fötter.

En glad väska har jag också lagt sista handen vid. Den kommer snart på Persiljas Verkstad. Lördagsmorgnar är sååå sköna! Barnen sover länge och jag pysslar på i sakta mak. 

 
 
Synne.

Synne.

7 februari 2009 14:02

Hej på dig i kalla nord.
Ser du fått massor av snö du med.
Lika som här. Det vräker ner just nu...
Så fin din väska blev. Får ta mig en kik in på verkstan snart igen.
se allt det nya du fått till.
Grattis säger jag till dina "nya" skåpsluckor.
Så fräscht det blev.
Här sitter jag och kikar på mina skåp...
Men jag vet inte hur jag ska göra...
Får ta en prat med någon kanske.
Ha nu en kanon lördag.
Kram Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Ingen bild

maria

7 februari 2009 22:42

alltså jag bara älskar ditt hem med saker därtill!!!
pallen med prickiga tyget,moppelådorna med tapeterna,blev super bra!!
tekannans handtag,love it!
man blir glaaaad av din blogg,tackf ör att man får kika in i ditt hem/liv och inspireras och glädjas.
natti natti

 
ida

ida

16 februari 2009 12:44

jag fick en släng av hemlängtan, sökte på luleå i bloggportalen och klickade upp en massa fönster... din blogg var en av alla jag benat av och jag måste säga att jag älskar sättet du inreder på, med hjärta och lust utan något större förnuft. När jag väl flyttar ut ur min lilla studentlägenhet i Stockholm är min plan att göra på precis samma sätt, inreda med hjärtat och endast hjärtat. ha en fortsatt härlig månad, ett fortsatt härligt år och så vidare och så vidare..

http://isaksdotter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards