Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

Stadsungen har hittat hem.

Av Persilja - 7 februari 2009 07:44

Här har snöat i dagarna tre. Vi har snö upp till öronen.

Julstämning i februari. Efter snöandet kom kylan. Brrrr.

Men det är härligt att vara inne. Se ut på den kalla pulsiga snön. 

Och när man klätt sig ordentligt och gått ett tag och fått upp värmen är det en fröjd att promenera i sånt här väder. Det är så tyst. All snö som lagt sig blir som ett stort ljuddämpande täcke och det är bländande vitt. Ibland stannar vi för att få slut på skornas knarrande och så lyssnar vi bara. Har vi hunnit över till en stor ö som man kan gå till över isen på vintern så är det absolut tyst. Ingen trafik. Det enda man hör är vindens susande och om man har tur en älgs kliv genom skogen.

Jag älskar att bo på landet!!!



 
 
Anki

Anki

7 februari 2009 08:42

Hello i kylan!
Det blev vinter i allafall. Spännande saker händer på min blogg! Du är utmanad!!!

http://hundgarden.zoomin.se

 
Anki

Anki

7 februari 2009 09:11

Hi hi hi nu är den publicerad!

http://hundgarden.zoomin.se

 
Mynta

Mynta

7 februari 2009 09:39

Där måste jag ju säga att jag är lite avundsjuk...jag bor OCKSÅ på landet, men har ingen snö att knarra i utanför fönstret...
Idag är här gråmulet & disigt. Barmark och runt två plusgrader. Skulle nog bli regn i eftermiddag...Skånsk vinter är INGEN höjdare!!

Köksskåpen blev MYCKET bättre med nya tapeten! Den knöt ihop färgerna runtom, liksom. Lugnare och "renare" mönster, också!
Men vi visste ju att du skulle "hitta hem" till slut...GRATTIS!! (eller vad man säger...?)

Kram!

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
Losarinas mor

Losarinas mor

7 februari 2009 10:07

Jeg bliver ganske misundelig ! Her er det gråt og vådt og kedligt !
Kan godt forstå du holder af at bo på landet- det er også min store drøm :-)

http://wwwkrlighedsagdelosarinasmor.blogspot.com

 
Gry

Gry

7 februari 2009 10:26

SNYGGGT!!! Helt rätt, där satt den ;-) Fatta att det blev så snyggt..... det var rätt polett som ramlade ner, hahaha... Jag blir så glad av ditt kök. Tjoho!

Gillar din kökshandduk med kaviar och grejer på. Jag har precis haft disktrasan i samma mönster och är dösugen på skärbrädan. Har du sett den?

Bloggfia, säger min dotter som köar vid datornn ;-) Dags att avsluta.

Kram, karam

http://www.baragry.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

7 februari 2009 13:01

Anki: Jag är sån slarver så jag gör aldrig mappar...eller album. Till min fasa...så det är en omöjlighet att hitta det utmaningen går ut på...

Mynta: Men du har bokskogar, våren i antågande, möjlighet att gå ut barfota på altanen i princip året runt, murgröna utomhus osv osv osv osv osv...

Losarinasmor: I april när snön fortfarande har sitt grepp här lovar jag att du INTE är avundsjuk! :D

Gry: Nä, jag har inte sett men blir ju nyfiken!

 
Lisa

Lisa

7 februari 2009 13:03

Ha ha dito :D du är min favvo blogg, kikar flera gånger om dagen, du har alltid roliga projekt igång. Ja skoj att vi kika på samma :) Det är väl våran förkärlek till färg som spökar :) Längtar tills jag får ett hus jag kan stöka runt i. det kommer bli rena rama villavillekulla :)

http://pinkfriday.blogg.se

 
Ingen bild

Persil,ja

7 februari 2009 14:05

Lisa: Jag längtar OCKSÅ tills du får ett hus. Det kommer att bli det mest fantastiska hus!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards