Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Skit skit skit!

Av Persilja - 5 februari 2009 20:46

Fråga inte.

Trött. 

Less. 

Irriterad.

Disharmoni!!!!!!!!!!

Aaaaaaaarrrrggh!


Jag är sååååå trött på mig själv just nu.

Sååå trött.

Status: Skåpluckor som ska slipas ner. Tapet som inte vill lossna. Jag har förstört möjligheten att måla. Tillbaka på ruta ett.

Måste våndas över tapetvalet. IGEN. För faaaan!!!

Men jag var inte nöjd med det jag gjort så DET ångrar jag inte. 

Att jag förstörde det.

DÄREMOT ångrar jag att jag inte som vanligt folk satte mig framför teven igår istället för att börja med nåt som jag inte var säker på.

Så hade jag bara haft ett par teakluckor. Utan sönderriven tapet på. 

S-u-c-k.

Okej.

Det är tillåtet att skratta nu.

Skit!

 
 
Ingen bild

ulrika

5 februari 2009 21:06

Men du, det här är en del av kreativiteten! Att prova för att sedan ändra eller kanske gilla det man gjort efter några dagar. Var inte arg på din kreativitet och ditt mod. Klappa dig själv på axeln för att du är så häftig och inspirerande! Det är ju fantastiskt att du går så mycket på känsla och nästan alltid kammar hem fullpott. Hur ofta händer det att du ogillar det du gjort? Kanske en klen tröst just nu... men något att tänka på i det stora sammanhanget.

 
Ingen bild

Nannas matte

5 februari 2009 21:09

Detta är inte på något vis illa menat, men trots allt så är du väldigt underhållande!!! Och, ursäkta, men det känns skönt att det finns flera människor än mig själv som gör såna här grejor. Kan inte låta bli att le, lite, förlåt........

 
Stora E

Stora E

5 februari 2009 21:22

Oj! Nä, jag vågar nog inte skriva något...

Eller förresten. Du gjorde rätt. För lite pirr måste leda till bättre tapetval. Jag tror att den där tapeten var alltför regelbunden för dig...! Tror inte du?

Kram!

http://www.mammanihuset.blogspot.com

 
Gry

Gry

5 februari 2009 21:30

Jag vet! Skit i luckorna. Måla insidan av skåpen och kör med öppen filosofi! Knalla färger förståss!!- och kanske lite bollfrans.
Åt fanders med luckorna!!!

PUSSSSS

http://www.baragry.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

5 februari 2009 21:31

ulrika: Dina fina ord satt fint! Tack för dem! ska hamra in dem. Jag känner mig inte så knäckt. Bara irriterad på att jag skapat mig så mycket merarbete. Men det är så sant att det är okej att misslyckas också.

Nannas matte: Det gläder mig faktiskt. Jag vill vara rolig, fast jag alltmer sällan är det. Jag var mycket roligare förra bloggåret!

StoraE: Jo, den var galet intesägande! Stod inte ut!!!

 
Tant Grön

Tant Grön

5 februari 2009 21:43

Törs jag säga det nu...? Jag ville inte igår eftersom du inte ville höra det då, varför, troligtvis för att du redan visste att du inte var nöjd med resultatet. Tapeten blev tråkig i jämförelse med det andra i köket som är så fantastiskt härligt färgsprakande och lekfullt. I en annan kombination kan den säkert kännas helt rätt :-) Men kan du verkligen inte måla? Om du slipar bort tapeten och sedan spacklar med snickerispackel så går det säkert alldeles utmärkt att måla, det har jag gjort vid sidan av garderoberna i sovrummet. Färgen var så gammal att den lossnade där, så jag skrapade bort det som satt löst och spacklade lite här och lite där med snickerispackel. Slätt och fint! Men du det är ju så det ska va, man måste ju pröva sig fram. Hade du inte tapetserat luckorna igår så hade du säkert undrat hur det skulle ha varit, nu vet du. Jag skulle vilja se den blommiga tapeten som du klippte ut de små blommorna ifrån, tror den skulle bli jätte snygg tillsammans med flamingosarna, eller någon härlig äppelgrön färg. Äh det där vet du bäst! Du hittar snart det rätta :-)

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

5 februari 2009 21:47

Tant Grön: Skönt att du var så hänsynsfull-hade nån sagt sanningen igår hade jag antagligen envist försökt få till det ändå. Nu lyssnade jag till mig själv och då blir det bäst. Men du har HELT rätt. Den förstörde det som redan var snyggt. Nä, det blir ingen mer småmönstrad tapet. No way. OM det blir tapet igen så blir det en någorlunda enfärgad, fast mönstrad ändå. Som planen var från början. Tror jag....
Nu ska jag sova på saken! Kram!

 
Synne

Synne

5 februari 2009 21:58

Hej Persilja.
Nu har jag läst och läst och läst och läst....
Gillade faktiskt dina skåpluckor..
Blev lite ledsen när jag såg du tagit bort dom igen....
Men det är du som bor där.
Tur att Scottie fått en kompis. Han levde upp kan jag tro.
Kikar in snart igen.
Är så trött så jag tror jag svimmar.
Ha nu en fin fortsättning på denna afton.
Kramen Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Gry

Gry

6 februari 2009 08:49

Tja! Kolla in till mig för lite inspiration. Tja, om du delar smaken förståss ;-)

Lite kurbitsmålning på luckorna, eller ovanför, kanske?

kram

http://www.baragry.blogspot.com

 
Pippi

Pippi

6 februari 2009 08:51

"The decorator who isn't doing anything wrong isn't doing it right". Trist att avsaknaden av pirr skulle leda till merarbete, men det är nog viktigare att i slutänden känna sig helnöjd istället för halvnöjd och reta sig på luckeländena varje gång man ser dem?

http://langstrump.wordpress.com

 
jessica

jessica

6 februari 2009 09:09

Förlåt. Men jag fnissar lite. Dels för att jag känner igen mig själv i att sätta igång projekt innan jag tänkt efter och för att du är så väldigt rolig. Hoppas det blir bättre än någonsin när allt slit är klart och då om någon gång kan du sätta dig med en bok och en kopp thé och njuta av livet. Nöjd. Lycka till.

http://www.livetsomfamilj.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

6 februari 2009 09:21

Synne: Jag är helnöjd att jag tog bort det tråkiga...;D

Gry: Jo, det där kuribtsfärgspraket älskar jag!

Pippi: Åh, så bra!!!! Jag gjorde alltså rätt! ;D

Jessica: Månne jag nånsin blir nöjd? :D

 
rosalucia

rosalucia

6 februari 2009 11:02

Oj faan, det där såg jobbigt ut!!!! (Kan du inte köpa en rulle "återställar"tapet...och måla).
Det har sina sidor att vara impulsiv(jag vet!), men mest är det BRA!!!
Kör på bara.

http://rosalucia.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards