Direktlänk till inlägg 4 februari 2009

Vet inte om jag är nöjd eller inte...?

Av Persilja - 4 februari 2009 22:05

Ja, hjälp. Ibland vet jag inte vad det ska komma ur den här hjärnan som är min. Efter middagen idag kom jag hux flux på att NU ska jag tapetsera mina köksluckor. Något som jag visserligen gått och malt på hur länge som helst. Jag har bara inte hittat den optimala tapeten. Så bestämde jag mig för en blå och vit tapet som jag tyckte skulle bli fin mot eken. Men i sista stund bangade jag ur för att den var för stormönstrad. Jag tänkte att det räckte kanske med flamingosarna.

Bra tänkt kanske. Men vad valde jag i stället? Jo, en tapet ur gammalsvenska serien som heter Elsagården. 

Den rullen har jag haft i min ägo ett bra tag bara för att jag en gång i tiden blev väldigt förälskad i den. Nu tyckte jag plötsligt att den blev tam och tråkig. För snäll mot vad jag hade i huvudet från början. 

Framför allt för färglös. Jag bestämde mig för att försöka hotta upp den lite. Började klippa ut små blommor från en annan tapet. Klippte och klippte.Och visst blev det bättre!  Gladare liksom. Mer levande. 

Det passade bättre hos mig liksom.Fast jag kan inte riktigt bestämma mig om jag är nöjd eller ej...

Magen har inte pirrat till. Men så är jag erbarmerligt trött också. Trött efter att ha klistrat miljoner små urklippta blommor på tapeten. Jag ska gå och lägga mig och känna efter i morgon.

Här är det dock inget snack om vad som är bättre eller sämre. Kolla blomman nu.

Och så kolla nu.Visst blev det bättre MED prick. Tänk vad en prick kan göra mycket. Så nu måste jag klippa ut 18 turkosa prickar, 18 rosa prickar och 18 lila prickar. De turkosa prickarna ska jag klistra på de rosa blommorna. De lila på de turkosa blommorna och de rosa på de lila blommorna. Men det gör jag imorgon nån gång...

Och just nu är jag väldigt skör och känslig för kritik eftersom jag inte bestämt mig för om jag gillar mitt vågade drag att ge mig på köksluckorna. Så snälla, om ni tycker det blev för mycket så säg det inte till mig. Visa grannen eller vad som helst. Säg "kolla vad den tokiga fyrabarnsmamman nu hittat på-hon är inte klok", bara jag slipper höra det. 


 
 
Bettan

Bettan

4 februari 2009 22:23

Vad fint!
Du är duktig!

http://coolbettan.blogg.se

 
mizziz

mizziz

4 februari 2009 22:36

Jag gillar att du vågar och att du gör som du känner för! All heder.. :)

http://mizziz.bloggagratis.se

 
Gry

Gry

4 februari 2009 22:46

Du är ett geni! Jag älskar ditt sinne för färger och former. Det finns bara en Fyrabarnsmamma!!

Kram

http://www.baragry.blogspot.com

 
Lena

Lena

4 februari 2009 23:25

Jag tyckte faktiskt det blev bra - helt ärligt. Gillar när samma färger återkommer i olika varianter.
Och visst blev det bättre med rosa blommor. Och prick.
Däremot känns det vågat att sätta igång att tapetsera skåpluckor. Hade nog inte jag gjort. Vågat alltså. (DET kunde jag väl tala om i alla fall - att du är modig?)

http://lenalavendel.blogspot.com

 
Andie

Andie

4 februari 2009 23:31

Jag tycker det blev jättecoolt och passar till er andra vägg som ni har i köket! Bra jobbat!

http://www.upinmytree.wordpress.com

 
Ingen bild

Persil,ja

5 februari 2009 06:38

Bettan: Tack, precis vad jag behövde! :D

Mizziz: Tack!!!

Gry: Hoppsan, den satt där den skulle!!! :D

Lena: Tack!!!

Andie: Tack snälla!

 
susanne

susanne

5 februari 2009 07:37

ÅHH jätte fint blev det !!
har du prövat lacka ovan tapeten? fick ett tips men det kanske du vet redan? så man slipper få det ned solkat så fort :)

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Gry

Gry

5 februari 2009 07:45

Förstod nästan att du hade nånting för dig igår. Var väldans tyst här ett bra tag. Och jag som trodde att du var i Verkstan, haha....

KRAM

http://www.baragry.blogspot.com

 
Zizzi

Zizzi

5 februari 2009 08:51

Jag tycker att det blev snyggt! Mycket roligare med mönster på köksluckorna! Funderar på att göra samma sak här hemma. Och om du ändrar dig, kan du ju alltid tapetsera över med en annan tapet.
Kram cissi

http://zizzi-zizzi.blogspot.com

 
Ingen bild

Persil,ja

5 februari 2009 08:52

susanne: Ja, jag ska lacka med matt möbellack, men först ska jag vara riktigt säker på att jag är klar med piffningen.

Gry: Morr...

 
Susanne

Susanne

5 februari 2009 10:02

Jag tycker det blev jättefint,verkligen.
Du är sååå kreativ...

http://www.susilidus.blogspot.com

 
Maria

Maria

5 februari 2009 11:04

Jag beundrar människor som har sånt sinne för färg och form som du. Det är härligt att läsa om allt fix och trix du hittar på. Köksluckarna blev kanon..// Maria

http://indblomskan

 
Ingen bild

Monica R

5 februari 2009 11:59

Åh vad härligt det blev. Min första tanke var vad din man säger om alla dina projekt *ler*
Det blev jättefint och jag är SÅ avig.. önskar du kunde komma och piffa upp hemma hos mej med"

kram Monica

 
Ingen bild

Persil,ja

5 februari 2009 12:31

Susanne: Tack snälla!!!!

Maria: Tack för de orden!!!!

MonicaR: Han är faktiskt helt cool, kanske inte alltid med från början men har börjat lita på att jag får till det hyfsat i slutändan...Tur han är dne han är!

 
Ingen bild

maria

5 februari 2009 15:50

härligt!!!!
jag tycker det blev super fint.
lova att du säger till när lokal tv ska hem till dig,måste ordna så jag kan se det på nått sett,nyfiken nyfiken!!!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards