Direktlänk till inlägg 25 januari 2009

Övervåningsbesök och tåviftning.

Av Persilja - 25 januari 2009 18:13

Köra bil.

Ett nödvändigt ont. 

För oss som bosatt oss på landet utan bussförbindelser att tala om och med fyra barn blir det en del bilkörning.

Jag har haft körkort i omkring 26 år (så gammal är jag) så jag betraktar mig som en hyfsat bra bilförare. Jag håller hastigheten, jag gör inga farliga ogenomtänkta omkörningar, jag använder blinkers och är allmänt försiktig och hänsynsfull i trafiken. Jag är inte en stressad trafikant som kör 50 eller mer på 30-sträckor. Jag är heller ingen stoppkloss som kör för sakta så att det bildas bilköer bakom mig. Nej, jag är helt enkelt en bra trafikant.

ÄNDÅ tror jag alltid att det är jag som gjort något fel om någon blinkar eller tutar eller ännu värre om jag blir stoppad i en poliskontroll. Om en bil blinkar åt mig tänker jag direkt -"Vad har jag gjort nu då?"

Jag tar alltid åt mig. Är alltid skyldig.

Mannen har en helt annan inställning. Om någon blinkar eller tutar åt honom tänker han "Vad är det för en bildåre som blinkar åt folk."

Underligt. 



Igår var jag duktig på att vara lat! Jag låg på soffan och viftade på tårna.

 

Jag har ställt bruna gammelsoffan på ett nytt ställe, nedanför tokiga tavelväggen. Det är mysigt att ligga och titta på alla bilder.  När jag ser den här bilden längtar jag så mycket efter att få antingen tapetsera väggarna eller måla dem. Jag hatar verkligen den där smutsbeiga tapeten. Mannen ska dock bryta upp alla fönster i sommar och isolera, något som verkar vara ogjort med tanke på hur kallt vi får varje gång det blåser ute, så innan dess vill vi inte göra någon förbättring eftersom det kommer att skada tapeten vid varje fönster. Vi får leva med smutsbeigheten. Efter att ha vifta på tårna och tagit några alvedon,  var jag så pigg att jag gick på fotosafari på övervåningen.

Jag hamnade i ett av pojkrummen. Här ett pysselbord.En färgglad affisch och en ipodhögtalare/klockradio vid sängen.

Själva sängen, obäddad förstås. 

En loppisfyndad guldbyrå och en silverspegel samsas bra ihop. Jag läste i en bok att det är bra att tonåringar får en stor helkroppsspegel i sitt eget rum för att det hjälper till att skapa en god kroppskontroll. Mumbojumbo eller sant, det vet jag inte, men jag minns själv att spegeln var viktig som tonåring så varför inte?

Hoppsan!

Jag hade visst lånat lite golvutrymme därinne för det här tråkiga!En kreativ skumfyllnadsgubbe som äldste sonen virat ihop nån gång. Ser ut som en voodoodocka. Kanske är det just vad det är...

Jag minns att jag plötsligt fick en svår huvudvärk vid vårt förra gräl...!

Sängbordet som fick sig ett lyft är här på plats i sovrummet.

 
 
susanne

susanne

25 januari 2009 22:18

haloj vilken skööön dag.. härligt...
vilka bidrag du fått wow-- blir svårt att välja kan jag tänka mig :)

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

maria

26 januari 2009 11:31

den där tapeten måste jag hålla med om det är riktigt läskig.
men vad gör det när resten av hemmet är så underbart.
snyggt du fotade tork stället,klart rätta vinkeln.
nä nu måste jag få till nått till tävlingen.
ha en bra dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards