Direktlänk till inlägg 18 december 2008

Skrytigt inlägg. (Säg inte att jag inte varnade!)

Av Persilja - 18 december 2008 22:15

Så är äntligen sängväggen klar.

Det blev SKITBRA!!!!!

Jag är så nöjd och vår idé blev kanon i verkligheten.

På ena sidan dotterns sida med sin alldeles egna stil.Nu har alla vita lister kommit på plats. Sängen är flyttad och hon längtade efter att få gå och sova ikväll.

På andra sidan väggen är våra sängar. Helt annan stil och det är så kul att vi varierade oss så! Det är som tre rum i rummet. Det rosa runt om, dotterns blåaröda och så vårt turkosa.

Orkade inte bädda rent och göra fint, vi flyttade bara sängarna och ska snart dyka i. Finputset får komma sen. Nu är allt småfix kvar. Bära ut resten av alla sonens pryttlar från vårt nya sovrum och omvänt bära ut alla våra pryttlar från hans nya rum.

Hans rum blev också fint. Han som inte vill byta blev också nöjd.

Sen ska det upp en hylla på nya väggen där två klämspots ska upp. Jag ska måla och tapetsera om de där gamla sängborden som står på var sida. Dotterns säng ska kläs med tapetbitar och någon gång framöver ska taket målas vitt. 

Men nu är det jul snart så allt måste skrinläggas några dagar. 

Men hittills är jag sååååå nöjd!!!


Maken är inte bara snygg, han är smart också. (Mouhahaha!) Han har gjort superfina golvlister till den nya lilla väggen. Med utfasade hål för sladden. Kolla så fint.Ser ni där i gluggen till höger. Där är det utfasat för kabeln.Superproffsigt helt enkelt. Han har dragit ett jack på var sida om  väggen så vi slipper ha sladdar liggandes från de yttre väggarna. På en sida drar han elkabeln längs golvet men den har han gjort en urfasad list som han ska fästa i golvet. Allt för att slippa sladdar på golvet.

Han är SÅ noggrann. Det blir verkligen snyggt. Och så har han en styrka, han färdigställer det han påbörjar. Det blir klart in till minsta list. Det är en bra egenskap.

Men nu måste jag sluta skryta om min man.

Jag får balansera upp det hela med att säga att det oftast är mina idéer som han verkställer. Så vi utgör ett bra team.


 
 
Ingen bild

Annika i Halmstad

18 december 2008 23:08

Jag är uppe än...så läckert det blev!!
Du kan konsten att " få till det "

Gonatt

Annika

 
Tant Grön

Tant Grön

18 december 2008 23:54

Jätte snyggt! Men nu är jag lite förvirrad. Är det inte dotras rum där du fixat en hel del på sistonde, målat diverse möbler, tapetserat giraff och träd, hittat "de rätta" gardinerna osv. Det ser inte alls ut som det här rummet ju.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Tant Grön

Tant Grön

18 december 2008 23:55

För det är väl en dotter och tre söner?

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Synne

Synne

19 december 2008 06:17

Den väggen blev ju bara helt läcker...
Förstår att dottern ville sova där.
Såg skönt ut att krypa ner i sängen kan jag säga.
Snögubben ja....
Finns den kvar?
Här finns det inte en enda snöfläck kvar...
Allt är borta....
Det regnar, spöregn! Det blåser smådjävlar så allt som inte är fastspika, fastlimmat ellr nerslaget flyger iväg eller välter.....
Tog fram shortsen igår...
8 plusgrader och så vått ute så man kan bada på gräsmattan.....
Maken är flitigt tycker jag.
Min gör likadant. Gömmer kablar bakom lister så de inte ska synas. Bäst så.

Jag log för mig själv när jag såg din lista.
Här är julmaten i hus.
Julkorten postade....
Inga julklappar dock. Ska inga ha.Vi blir ensamma här i jul.
vi köpte ju Berta Burk till oss själva så det får räcka.
Julbaket kvar.
Julgodis kvar...
Lite pynt.
Granen ska ner från garderoben. (japp, plast).
Men sen är vi nog klara....
Frammåt midsommrn så där...
Det är lika illa varje år..
Varför??

Nu önskar jag dig en fin fredag trots allt.
Jag ska njuta av lite julkos med bakning och rocky roads.

Kramen från ett blött naboland.
Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

19 december 2008 06:49

Annika: Tack!

Tant Grön: Det är dotterns sovplats. Hon vill inte sova i sitt rum som ligger på nedervåningen så för att få lite privacy har vi byggt väggen, så är hon ändå nära, men på sin egen sida.

Synne: Usch för regn! Här är också 7 plusgrader. Fanken!!!

 
Ingen bild

maria

19 december 2008 07:41

å vad bra det blev!!
har inte kollat in hos dig på flera dagar,datorn har haft
vila.hrmf
har läst lite i senaste inläggen,och jag tycker bara
du är såååå bäst.
kram

 
Ingen bild

Persilja

19 december 2008 08:33

Maria: Och du har varit sååå efterlängtad!!!

 
maloppa

maloppa

19 december 2008 08:56

Härligt att få klart något man bara haft i huvudet och se det i verkligheten. Läckert! Gillade speciellt den ljusblå tapeten...
Fast jag är ganska glad att vi (jag o maken) har eget sovrum *fniss*
Nyss hemkommen från en tredagarskurs i uppsala kavlar jag upp ärmarna o tar tag i julen. Ska ju jobba hela helgen och även hela julen så jag hinner det jag hinner. Har alla julklappar klara, skall bara slås in. Varannan jul när vi inte har barnen på jul köper vi en större julklapp som alla barnen kan ha nytta av och så går vi ut på restaurang och umgås istället för att hetsköpa klappar som ska delas ut innan eller efter jul. Jätteskönt och barnen får ju klappar ändå hos sina "andra familjer" och de har varit med på beslutet. Detta gör att vi trots taskig ekonomi kan få till tex tv, dvd, tv-spel eller större dyra grejor som vi annars inte skulle ha råd att köpa till ett barn.
Trädgårdsblogg ligger nere så jag får lite extra tid till julpiffingen som jag annars skulle ta till att blogga.
Hoppas vi iallafall kan få lite frost till jul även om jag gett upp om snö.

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Ingen bild

lillamy

19 december 2008 09:00

Skitsnyggt! och så härligt att höra ditt "skryt".Det är sånt vi ska säga om oss själva,tycker jag....:)

 
Lotten

Lotten

19 december 2008 09:17

Underbart skryt! Det blev ju skitbra helt enkelt ;-) Kan du tänka dig att låna ut mannen till lite småpyssel här hemma? Min man har tummen bak och fram... eller om den fastnat där bak..? Enligt hans filosofi löser en slägga allt!??
Jag håller tummarna för att du behåller ledningen i Sköna Hems Läsarhem ;-)

Kram Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

19 december 2008 11:07

Hei Persilja :) Veggen ble kjempefin!!
Smart med forskjellige tapeter på begge sider..Datteren din koser seg sikkert i sin lille hule..Skapene fra Raja er superlekre!!
Vi har en butikk 100 meter oppe i gata her i Oslo som heter Radika og de selger de samme skapene..Gjett om jeg har vært innom noen ganger og beundret og ønsket meg et slikt skap..Jeg har funnet et i grønt som er en favoritt..Vi får vel se hva nissen har med seg i sekken ;)
Her er det travle dager med juleforberedelser så det blir lite blogging og kommentarer hos dere andre men etter jul skal jeg t a igjen alt det tapte! krysser fortsatt fingrene for deg i Skøna Hem's konkurranse :)) Klem herfra :)

http://husetvedbekken

 
Ingen bild

Ming Ching

19 december 2008 15:29

Åh, tack detsamma! Du har det så mysigt med alla dina barn o en man som uppenbarligen supportar din kreativitet - grattis!

 
Tant Grön

Tant Grön

19 december 2008 16:09

Jaaahaaa :-) Vi är också ständigt besökta av två små Gulliganer i våran säng, så våra sovrutiner är väldigt obekväma just nu. Kaske vi skulle fixa till något liknande och på så sätt få sängen ifred? Hmmm...

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Pia Plupp

Pia Plupp

19 december 2008 19:39

Åh, vad ni är fiffiga!! Det gäller ju att hitta sina egna lösningar, så att det funkar. Jättekul attt få se hur era idér växer fram på riktigt. Ni verkar väldigt målmedvetna när ni sätter igång - kan ni inte skicka lite sånt hit till oss också ;-)

http://livetmittilivet.blogspot.com

 
Gina

Gina

21 december 2008 15:08

Omygood vad snyggt. Du det där är ah-mazing!

http://skorpiondagboken.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards