Direktlänk till inlägg 15 december 2008

Beslutsvåndor.

Av Persilja - 15 december 2008 18:51

Har haft beslutsvånda idag. Verkligen beslutsvånda!

Jag brukar inte ha det.

Jag känner med lilltån vad jag gillar. Fast det var väl det; att jag inte kände med lilltån...något alls.

Jag skulle tapetstera väggstumpen.

Hm...nej. Ingen av de här.Inte någon enfärgad eller randig heller. Nej, det kändes inte rätt i magen.

Men den där röda med blommor! DEN ville jag ha.

Men det ville inte mannen.

NIX!

Där var det stopp.

Tvärstopp.

Som en tjurig åsna.

Det händer nästan aldrig att han är så tjurig. Så jag fick ge mig.

Suck.

Ser ni så cool den skulle blivit! (VÅGA inte ta mannens parti!)

Nej, det bidde inte någon tapet.

Det blev tillbaka till plan b. Turkost målat. Fast utan pärlspont. Jag har målat direkt på masoniten. Sen ska jag eventuellt måla något mönster på fri hand...

Dottern var betydligt mer vågad och bestämd än vad jag var idag. Hon pekade ut de två rullar hon ville ha på sin sida och tvekade inte en sekund. Blått med robotar och röda blommor. Mellan de två tapeterna ska det vara en vit list. Det kommer att bli kalasfint! Sen ska hennes säng stå vid det röda så massor av det röda försvinner bakom sängen.  Snabbt och effektivt. Ingen larvig beslutsvånda! Så ska en slipsten dras.

 
 
Cel'Dara

Cel'Dara

15 december 2008 21:43

Men den gröna med molnen kan han väl iaf gå med på? Den tyckte iaf jag var snygg! :-)

http://celdara.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

15 december 2008 21:49

Cel´dara: Det är bara den vita med röda 70-talare han protesterade mot. De övriga ratade JAG. Vet inte vad som tog åt mig. Jag gillar också den gröna,annars skulle jag inte köpt den, men ärligt talat moln vid sängen-HUR förutsägbart får det bli? Näe, det klarade inte jag. Det var alldeles för lätt. Hahaha!!!
Jag ska ALLTID krångla till det innan jag blir nöjd. Men lilltån och magen börjar vara nöjd nu med det turkosa! ;D

 
mormor Hannele

mormor Hannele

15 december 2008 23:19

Män ska man inte lyssna på :)

http://hannelesjul.blogspot.com

 
Mynta

Mynta

16 december 2008 07:58

Jamen, Traderatapeten, då? Funkade inte den heller?
Beställde du tapetproverna från Måleributiken? Hade inte de kunnat funka?
Kan man inte kombinera turkost målad fond med klipp- och klistring av tapetbitar...?
(Gnuggar frenetiskt mina skaparknölar...)
Själv har jag blivit väckt av ett kraftigt jordskalv nu imorse. Det FINNS behagligare sätt att bli väckt på, ska du veta...HU!

Kram!

http://livetenligtmynta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

16 december 2008 08:30

mormor? Hannele (grattis!!!): Jag håller generellt med! Men sen visar de ibland att NU vill jag verkligen att du lyssnar, och när de signalerna kommer då försöker jag att inte köra över... Man får vara lite lyhörd liksom...

Mynta: Traderatapeten...den var skitasnygg men luktade mögel. Inga mögelprickar men mögellukt. Så den går ej att använda.
Jag är jättenöjd med den enfärgade turkosa. Med mannens vita listverk till blir det nog bra som det är.
Du ska få se!
Ja, jag hörde om er skakning. 4,3 på richterskalan, rätt mycket! Man blir chockad. Liten på jorden!

 
majamyra

majamyra

16 december 2008 08:48

Vilken smart idé och vad fint hon kommer att få det i sitt nya rum!

http://majamyra.blogspot.com

 
Rebecka

Rebecka

16 december 2008 11:15

Så bra smak din dotter har!

http://rebeckaverola.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards