Direktlänk till inlägg 13 oktober 2008

Ny vecka med ny taktik!

Av Persilja - 13 oktober 2008 08:54

Ny vecka, nya tag.

Fyra dagar i veckan är det träningar på olika platser långt från byn. Har precis också tagit på mig ytterligare ett uppdrag som låser mig alla söndagar. Vad gör man inte för sina barn? Jag gör det verkligen gärna. Det är roligt att följa dem och se dem träna. Se dem hålla på med det de älskar. Se dem utvecklas.

Det är basket, skateboard och truppgymnastik.

Full rulle.

Själv sitter man på rumpan.

Tänk om det var jag som tränade fem gånger per vecka istället.

Undrar om jag skulle göra succé på skejthallen om jag passade på att skejta när jag ändå är där och öppnar och vaktar? 

Nä, huga, jag har försökt, jag slår mig bara. 

Nu börjar en ny vecka.

Denna ska jag ta mig an på ett nytt sätt tack vare en massa kloka råd från er läsare. Jag ska tänka att jag vill istället för att jag måste.

Så denna vecka har jag en hel drös med jagvillprojekt.

Tjoho jag kan knappt vänta att ta mig an dem!

(Jo, det känns faktiskt roligare att tänka så. Jag riktigt tror på det och VILL faktiskt. Jädrar vilka kloka råd jag får!)


 
 
T H E R R E fotoblogg

T H E R R E fotoblogg

13 oktober 2008 09:07

Det där var intressant, så ska jag också tänka denna vecka!

http://www.therre.blogg.se

 
Gry

Gry

13 oktober 2008 09:14

Jag har också en massa saker som jag vill göra idag, haha... Ja, jag VILL också försöka tänka så. Vi får väl göra en utvärdering om en vecka eller så ;-)

Ha en finfin dag! Kram Gry

http://www.baragry.blogspot.com

 
kardemomme

kardemomme

13 oktober 2008 09:35

Goood morgen :D Nå er jeg virkelig helt på etterskudd med alt som hender i blogglandia og jeg ser at du har vært super flittig..
Massevis av nye glade og fine bilder, både av huset, nysydde vesker og ikke minst deg selv..Ser at du har lært deg noen fotomodellknep hihi!!!
Nyydelig bord du hadde dekket til sønnens bursdag og den lyseblå kaken var så fiin!!!
Lekker lyseblå farge!!! Og jeg ser selvfølgelig at du har ryddet fniiis!!! I dag kunne jeg ha lgt ut bilder av VÅRT kaotiske hus..Har såvidt vært innom og lagt fra meg loppefunnene og sovet i helgen..
Lodottene er større enn garnnøstene mine snart, men pyttsann! Noen ganger må man ha det rotete for å riktig kjenne den gooode følelsen når det innimellom er ryddig ;)Jeg vil også si "jeg vil" i stedet for "jeg må" :D
Dette får være vårt mantra i tiden framover!!! Og du..selvfølgelig er verden klar for dine vesker!!! De er unike og nyyydelige!!!! Jeg har jo latt meg inspirere av deg til å sy vesker jeg også!! hadde det ikke vært for deg hadde jeg ikke startet opp å sy i det hele tatt..Det var kun tovede vesker som var "min greie" før!
Nå må jeg gjøre litt nytte for meg! ha en fin dag :))KLEM

http://husetvedbekken

 
A

A

13 oktober 2008 09:38

Kul att du gillade rådet att tänka "Jag vill..." istället för "jag måste...".
Som jag skrev då så har jag ju inte testat själv, men jag ska nog göra ett försök jag med.
Ska försöka frammana lite vilja att ta tag i dammet på golvet...nån gång... ;)

http://minsoffa.blogg.se

 
Stora E

Stora E

13 oktober 2008 20:31

Jag har börjat läsa dina 1 år gamla inlägg och det är bra för mig! Jag har SÅ funderat över var i Kiruna ni har bott; och nu vet jag. Dessutom hade du funderingar för ett år sedan som jag har nu både kring hjältar i hemmet samt vilsna små pojkar i skolan... Ha det gott! Kram!

http://www.mammanihuset.blogspot.com

 
lotta

lotta

13 oktober 2008 20:45

ska testa jag med..
-Jag VILL jobba dygn imorgon..hmm, jomen faktiskt så vill jag ju, så att vi får lite penningar ;)
Känns helt klart bättre att tänka så ju..än att
- fyy, vad dryygt. Ett dygn..buueuu..
Ska försöka tänka så hela veckan och hoppas på att det blir en vana!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Lallis

Lallis

13 oktober 2008 21:25

Vet du vad, vad det var länge sedan jag var här hos dig! Fy skäms på mig och varför då? Jo . någonstans i mitt snurriga jag så försvann en länk. Så enkelt var det. och så har det hänt mycket i det privata som gjort att jag inte orkat bara. Men nu är jag online igen. På ny adress, men den har du ju där om du vill.
KRAM på dig.
/Lallis

http://knasigamamman.blogspot.com

 
Synne

Synne

14 oktober 2008 08:12

Ja du....
Tänk om inte om fanns. Då skulle jag träna minst 5 dagar i veckan, äta sundare och .....
Näe det blir nog aldrig så.
Vet du Persilja, var dig själv. Enklast och bäst så.
Klems från mig.
Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards