Direktlänk till inlägg 3 oktober 2008

Fiffig återanvändning!

Av Persilja - 3 oktober 2008 08:51

Ibland kommer inspirationen som ett knytnävsslag i magen. Man bara dånar. Nu låter det som att jag sett något storverk, något fantastiskt och precis så är det.

Det är fantastiskt!

Jag såg, fick inspiration och härmade inom loppet av en halvtimme. Det kallar jag inspiration!!!

Detta är vad jag gjort!

En liten pormonnä av en grytlapp. Så enkelt och så smart!!!

All kredit ska gå till Oknytt som kommit på detta!

Här är hennes, som jag blev så inspirerad av! 


Visst är det fiffigt!

Så nästa gång ni behöver en liten myntbörs eller smyckepåse eller medicingömma eller bara en söt påse, gör en själv vetja. Det enda man behöver sy är  sömmarna på sidorna och så knappen. Knapphålet finns ju redan.

Så smart!!!

 
 
Kaspara

Kaspara

3 oktober 2008 09:23

Genial ide!!!!!
Ha en god dag! Klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
A

A

3 oktober 2008 09:41

Åh vad fiffigt! Och jag som har massor av såna grytlappar som min kära mormor virkat när hon levde!
Tror jag ska knåpa ihop en och ge till min egen mamma. Hon är väldigt förtjust i små portmonäer o dyl och att det sen är från hennes egen mamma...det blir nog en perfekt liten present.

http://minsoffa.blogg.se

 
kardemomme

kardemomme

3 oktober 2008 10:36

Men så smart!!!!!!! Og fiiint!!!!! Hihi!!!
Jeg elsker sånne ideer!!!! Det er dette jeg blogger for..Nettopp for å la meg inspirere på denne måten!!!! Kjenner det kvitrer i magen :))

http://husetvedbekken

 
lotta

lotta

3 oktober 2008 10:59

oj..vilken härlig blogg! Kollade runt lite bland blogga hittade hit. Vad kul..och oj vad många ideer jag fick..nu måste jag nog damma av symaskinen..

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Helena

Helena

3 oktober 2008 12:22

Ja, det ska bli en nagelsalong på tomten som troligen står klar till december. Innan var jag "vit" i tänket iom att det är så fräscht men det är inte jag. Inte alls. Bllir så lycklig av att se sånna som inreder som du men tror själv att jag skulle misslyckas, gå över styr liksom och inte se när det är dags att stoppa. Men jag ska iaf prova:)
Hinner väl ändra mig flera ggr men vet att mina vänner skulle säga att de rosa väggarna osar Helena:)Har mkt gamla möbler och en mörkröd gammal sammetsfåtölj som skulle bli såå snygg till de rosa väggarna!

Kommer finnas här och läsa hela tiden nu!:)

http://arendalirl.blogg.se

 
Dockmamman

Dockmamman

3 oktober 2008 12:49

Ja du det där var väldigt fiffigt... Jag tycker inte om virkade grytlappar, visst jag har fina men jag vill ha sydda så kanske jag ska ta och göra portmonä äv de som jag inte använder/Ha de så bra i helgen

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
kamilla

kamilla

3 oktober 2008 13:39

Tack för inspirationen ska testa att göra en i kväll hihi

http://finnsanglar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pysselmamman Ulrica

3 oktober 2008 14:28

så smart grej synd att jag har brist på grytlappar, gillade dina nya sminkväskor också

 
Rosa

Rosa

4 oktober 2008 11:49

Så smart!! Forstår at du ble inspirert av den der ; )

http://www.cafelatter.bloggagratis.se

 
Ani

Ani

14 oktober 2008 22:03

Snyggt!!

http://aniparker.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards