Direktlänk till inlägg 2 oktober 2008

Ommöblering...i köket. Igen.

Av Persilja - 2 oktober 2008 22:03

Jag är nog lite konstig som behöver möblera om så ofta. Det är som en känsla jag får. En slags längtan blandad med en olust. Så börjar jag städa och möblera om och vips är olusten borta och en fräsch glad känsla sprider sig i kroppen.

Det är väääldigt många som verkar tycka att det är konstigt. Att jag är konstig. Men jag gör det själv, ingen annan drabbas än jag och när jag ändå drar fram en möbel för att dammsuga under den kan jag lika gärna flytta på den.

Det är märkligt så många sätt det går att möblera matplatsen på! Jag trodde jag provat allt, men igår fick jag tillen helt ny variant... Soffan som stått under fönstret har fått flytta på sig, för nu börjar element tiden. Vi måste kunna ha värme på elementet och står en stor kökssoffa ivägen blir det inte mycket till värme.

Sju stolar ryms med lätthet runt slagbordet.Turkosa hyllan för viktiga papper, kokböcker och andra pryttlar fick flytta till till anslagstavleväggen.

Och bredvid soffan blev det plats för ett litet sidobord. 

Perfekt att ställa undan ljusstakar och annat när man ska klippa och klistra eller annat som tar upp hela bordet.

Nu är det slutplockat. Allt har fryst bort. Sista astrarna och myntan står i denna vas. Vintern är i antågande.



 Här i soffan blir det skönt att slänga sig och bläddra i en tidning medan någon annan lagar mat!

 

 
 
Cel'Dara

Cel'Dara

2 oktober 2008 22:21

Min mamma har alltid hållt på och möblerat om för jämnan. Min syrra (som är 18) verkar bli likadan. Själv är jag inte så mycket för att möblera om särskilt ofta. För mig känns det lite otryggt då tycker jag. Dock har jag länge funderat på att möblera om vardagsrummet.. men det blir liksom aldrig av. Lat som jag är! :-D

http://celdara.blogspot.com

 
Kaspara

Kaspara

2 oktober 2008 23:55

Jeg bare nyter å se på kjøkkent ditt, Persilja! Det er så utrolig koselig og frodig. Fantastiske farver! Jeg liker alle de ulike stolene i forskjellige farver, den røde krakken med prikker, det svungne bordet med lysestaker, stoltrekkene, rosa kurver, de flotte farvene i slagbenken. Jeg har bare lyst til å sitte å pimpe kaffe på det kjøkkenet en hel formiddag!!!! God natt! Klem fra Kaspara

http://kasparasregnbue.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tinis

3 oktober 2008 05:23

Att möblera om hjälper till att "flytta på energierna". Fler borde prova på. Att möblera om ofta är väl inte konstigare än nånting annat. Med detta vill jag ha sagt: fortsätt möblera, det inspirerar! :)
Trevlig helg!

 
Synne.

Synne.

3 oktober 2008 08:10

Vilket bra kök du har. Bara att få möblera om lite gör ju att man tycker det är nytt hemma. Här går det inte att möblera om i köket. Det får stå som det står.
Alla dina färger gör att man trivs i ditt kök. Tänk att få sitta där med en fika och bara njuta.
Kramen og fin fredag vännen.
Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Ulle

Ulle

3 oktober 2008 08:17

Så mysigt det ser ut!

http://lillaunika.blogg.se

 
Ingen bild

Persilaj

3 oktober 2008 08:31

Cel´Dara: Ibland tänker jag att det ÄR nåt fel med mig. Att den dan jag låter allt stå mår jag bra...
Så din lathet är kanske bara ett friskhetstecken! :D

Kaspara: Det vore såå trevligt med en liksasinnad som kom och drack kaffe/te en hel förmiddag. Det där med grannar vore kanske inte så dumt! :D

Tinis: Tack! Tar till mig det! Ska absolut fortsätta frigöra energier. Kineserna har gjort det i 6000 år.

Synne; Välkommen, du kan svänga förbi Kaspara och plocka upp henne...

 
Helena

Helena

3 oktober 2008 10:33

Hittade din blogg nu och blev helt betuttad, inspirerad och kär i den rosa väggarna i köket. Blev supersugen att ha den färgen på väggarna i min Nagelsalong. Hade tänkt att ha vitt men jag är mer rosa. Och när jag såg det här blev jag ju såld!:)
Och vilka otroligt snygga väskor du gör!!!

http://arendalirl.blogg.se

 
rosalucia

rosalucia

3 oktober 2008 10:39

Det är ju underbart att möblera om!!! Det frigörs energier helt klart...å det känns såå bra sen. Det blir lixom en nystart..(på vad kan man undra?), härligt!!
Soffan såg också Mysig ut..fast det blir nog efter maten man får ligga där, eller??

http://rosalucia.bloggagratis.se

 
Dockmamman

Dockmamman

3 oktober 2008 12:47

Ikanohuset ligger i Sundsvall och är ett shoppingcenter där alla möjliga affärer finns, där låg även Ikeahuset förut men idag är det en egen byggn ad bredvid...

Jag tycker också om att möblera om, jag tycker det blir mycket fräschare och finare just för tillfället...

Ha det gott

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Cissi

Cissi

3 oktober 2008 13:25

Oh det är ju superskoj att möblera om hemma, dom som säger att du är konstig för det kanske aldrig har prövat det :0)

http://cisan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards