Direktlänk till inlägg 22 maj 2008

Tjejfest och kurirenbesök.

Av Persilja - 22 maj 2008 21:20

Jag "min gamla toka" har tackat ja till en tjatande B...(förlåt B!) till "Hemma hos" uppföljning. Vi var med i augusti 2007 i lokaltidningen när vi var alldeles nyinflyttade och nu är det alltså dags för uppföljningen. "Vad har hänt sen sist?"

Jag kände mig inte redo för att vi inte gjort särskilt mycket.

Men nu när jag gått med på det måste jag ju stajla till det lite så att det ser snyggare ut än vad det är.

Måste snygga till mig själv också vilket känns som det allra svåraste. Haha! Jag har inte brytt mig om mig själv på länge och har utväxta slingor, fula kläder och fan och hans moster. Det är total makeover som behövs känns det som. Det löjliga är ju att ingen märker någon skillnad utom jag. Varken på hemmet eller mig själv. Ändå får jag de där kraven på sig själv.

Larvigt, jag vet!

Det är ju en pseudohändelse, men ändå blir det så viktigt att få till alla detaljer.

Så jag måste köra lite hårt i helgen och fixa och dona.

De kommer på tisdag. 

Måtte inspirationen vara med mig innan dess!

Men först ska jag ha tjejfest hemma hos oss imorgon kväll.


 
 
Gry

Gry

22 maj 2008 21:45

Först måste jag säga att det är några duktiga ungdomar du har fått tag i ;-) Herregud vad du driver dom!! Får du sova gott på nätterna egentligen, haha.. Gissa vad de ska va nöjda och glada på måndag. Äntligen åter till skolbänken!

Mycket får du gjort i alla fall! Förstår väl att alla ger dig presenter, de vågar väl inget annat, fniss... (tur att jag bor så långt bort, annars skulle jag nog börja drömma mardrömmar nu..) ;-)

Vad kul med ett (nytt) reportage! Det måste du länka till eller visa upp bilder ifrån sen. Lova?

Förstår att du blir stressad. Jag skulle nog bli alldeles hysterisk, tror jag.

Må så gott, trots min elaka natur ;-D kram

http://www.baragry.blogspot.co

 
Ingen bild

Persilja

22 maj 2008 21:52

Gry: Om du visste hur mycket raster de haft idag i jämförelse med effektiv arbetstid skulle du nog inte tycka att jag drivit dem hårt. Men de andras föräldrar har haft förhoppningar att jag ska köra hårt så att de SKA längta till skolbänken. SÅ imorrn ska jag försöka vara hårdare! Det har varit en fröjd att tjuvlyssna på dem! Obetalbart härligt.
Så du tror att det är något i mig som skrämmer folk att ge mig presenter? Jag måste nog ändra framtoning eller? Ruggigt! Vad exakt tror du att de är mest rädd för??? ;D
Sov gott, jag vet var du bor! Mouhahahaha!
(Not!)

 
IT-mamman

IT-mamman

22 maj 2008 22:15

Praoelever! Genialt! Du kommer att få ett fantastiskt växthus i år! Kan man skicka upp barnen när det är dags för prao nästa år? Det är alltid lika svårt att hitta platser.
Förresten, jag tror och hoppas att det är din krollilja som tittar upp i år också. Längtar tills den slår ut... Har varit lite orolig i vinter men nu tror jag det går vägen. Ska hålla dig uppdaterad om hur den trivs.
Och en tredje gång i tidninga! Hooray!

http://itmamman.wordpress.com

 
Mari

Mari

22 maj 2008 22:19

"utväxta slingor, fula kläder och fan och hans moster". Åh, for et herlig, herlig svenskt uttrykk! Så godt at du har spreke ungdommer til å hjelpe deg! Og så heldig du er som har fått så fin kost - grattis :)
Klem M

http://www.maris-fargerike.blogspot.com

 
Storeflittig

Storeflittig

22 maj 2008 22:26

Hihi! Ja nå vil vi se før og etterbilder du! kanskje blir det et sånt glosset magasin innlegg: se den nye persilja! nå med 100 lag sminke, nei æsj!

Nå skal jeg kose meg litt med bloggen din, TO dager siden sist, jeg har abstinenser, og her går det jo alltid så unna. Sånt ELSKER vi:) hehe begynner å bli snål, omtaler meg selv i tredjeperson!

putene er fra min hoffleverandør numbero uno: IKEA (looks good:)

http://flittiglisene.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

22 maj 2008 22:29

IT-mamma: De har stående inbjudan. Men jag utnyttjar dem rått! Hahaha!
Min lupin har definitivt klarat sig, trots att den bara syns med en cm-men den ÄR där!

Mari: Kul att du diggar svenskans roligaste uttryck! Jag undrar ofta varifrån det kommer!
Hans moster???
Ungdomarna är så duktiga!
Läraren mejlade oroligt och undrade hur det var med mig. Om jag klarade av dem...haha! Hon blev överraskad när jag sa att jag hade dem i arbete också. Utan knot. Hon var impad! Hihihi!

 
Mari

Mari

22 maj 2008 22:33

Bollfrans....HAHAHA, det er bedre enn pong-pong altså!! Jeg gir meg enda over!! :):):)

http://www.maris-fargerike.blogspot.com

 
therre

therre

22 maj 2008 22:54

Kul!

http://www.therre.se

 
synne

synne

23 maj 2008 07:35

Men snälla människa, hur hinner du med allt....
Klippa hunden, sätta tonåringar i arbete, fixa pizza, pimpa dockskåp och nu fest. Sen ett nytt hemma hos....
Mitt dygn har bara 24 timmar, ditt verkar ha minst 34 timmar...
Snälla ge mig tips om hur du gör....
Lycka till med "hemma hos" reportaget igen.
Kram från ett kyligt naboland.
Synne :D

http://nabolandet.blogspot.com

 
Victoria

Victoria

23 maj 2008 08:46

Haha, jag skrattar högt när jag läser om din dag. Men det är väl nyttigt för killarna att jobba lite, det mår de nog inte dåligt av och om det får dem att längta tillbaka till skolan har du ju fyllt en funktion eller hur?
Styling av både hus och kvinna, jag tror inte det behövs faktiskt, det ser bra ut som det är redan, fast jag är likadan själv, vad är det som får en att tycka att det yttre är så himla viktigt och då inte bara när det gäller en själv utan även hemmet. Jag städar just nu - samma dag som vi ska åka på semester - för att grannen ska se till huset och hon har säkert inga dammtussar i sitt hem *ironi* *ironi*?!??! Sjuk i huvudet är man helt klart!

http://vintage-victoria.blogspot.com

 
Dockmamman i Jämtland stickar upp

Dockmamman i Jämtland stickar upp

24 maj 2008 08:36

God morgon, har en liten grej som jag skulle vilja skicka till dig om du vill. Du kan skicka din adress till dockmammansstickcafe@hotmail.com

Kramar i massor

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
winnerhorse

winnerhorse

24 maj 2008 20:01

Stajla dig själv! gör det! även om du tror och vet att det inte kommer att synas utåt så ger det DIG Persilja något nytt. Det kan ofta vara något rent fysiskt,måla naglarna kanske, göra en inpackning i håret? Men det handlar också om att stajla sig inuti. Alla har vi ju skrymslen och vrår och kanske ledsna hörn som tynger, städa ut ett i taget. Tankemässigt kanske och ibland rent handgripligt. Låter det flummigt? jag har provat, believe me, folk brukardå säga: du ser strålande ut! Ett steg i taget. För dig själv. Man går inifrån och ut. Vips är man vacker eller vad det är man vill vara!? Lycka till!

http://www.winnerhorse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards