Direktlänk till inlägg 14 april 2008

Orden räcker inte till.

Av Persilja - 14 april 2008 13:12

Idag vill man bara skriva om Engla, men det är så många andra som gör det och det känns som att det inte finns ord som räcker för den vanmakt och ilska och skräck och empati för föräldrarna som man känner.

Hillevi Wahl på Metro skriver vad jag känner så bra. Läs! 

 
 
Ingen bild

Gry

14 april 2008 14:31

Jag personligen känner en enorm ilska och sorg. För Engla, hennes mamma, hennes kompisar och andra anhöriga. Jag känner ilska och sorg för för alla liv han bragt om, och alla fina människor han har förstört livet för. Jag känner ilska och sorg för att det i vårt samhälle inte ska kunna gå att skydda oskyldiga från onda, störda, psykiskt sjuka eller vad det skulle kunna vara för fel. Jag kan förstå att alla människor ska va värda en ny chans, men vad med oskyldiga barn? Är inte dom värda ett trygt samhälle där den mest självklara sak som att gå cykla från sin fotbollsträning, inte är någon fara?

Håller med dig om att texten i Metro sätter fingret precis i hjärtroten, på det vi alla känt och känner nu för Engla och hennes mamma.

Upp till diskussion om hur vi ska kunna skydda barnen från sjuka människor! Samhälssdebatt om hurvida pedofiler, våldtäktsmän eller andra vålds-och maktstörda människor ska få finnas "omärkta" och anonyma i vårt samhälle.

Ljuset lär få brinna ett bra tag till....

Kram Gry

 
synne

synne

14 april 2008 15:52

Hej vännen....
Gry sa det så bra så jag vet inte vad jag ska tillägga....

Kram Synne.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Dockmamman i Jämtland stickar upp

Dockmamman i Jämtland stickar upp

14 april 2008 16:22

Det är så hemskt att människor kan döda barn, eller det är huvudtaget någon men det är ju att barn är försvarslösa.

Vad gör man för att detta inte ska ske, ska vi börja köra schema på vakt när de är ute, står efter vägarna och väntar på skolskjuts osv.

Ibland så tänker jag så att det skulle fungera/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Killfröekn

Killfröekn

14 april 2008 16:37

Hej!
Jag håller med dig. Idag var första gången på ett bra tag som hennes krönika talade till mig. Annars skriver hon lite för bittert, men idag är det bara ljuvligt finstämt.
//Killfröken

http://www.killfroken.se

 
Ingen bild

Persilja

14 april 2008 17:07

Gry: Det är fruktansvärt! Kram!

Synne: Kram!

Dockmamman: Att göra barn illa-det är så omänskligt och sjukt och hemskt. Det går ju inte att skydda sig mot det onda. Bara vara glad så länge man klarar sig. Storkram till dig som vet mer än oss andra om alla fasor!

Killfröken: Jag har nog aldrig läst henne tidigare, slumpen la Metro i min hand och jag läste hennes ord som talade till mitt hjärta.

 
kicki

kicki

14 april 2008 17:25

Idag satt jag och tittade på tv4 kl 10.00 då de hade presskonferans, mina tårar kunde inte sluta rinna, tänkte hela tiden på denna stackars flicka, va olycklig och rädd hon skulle har varit när denna best kom. Vad hände i hennes sista minuter eller timmar,,,jag blir så förbannad över att en vuxen person kan vara så sjuk att den vill förstöra ett barns liv på detta viset...och detta är inte färdigt på långa vägar, många mer barn kommer att fara illa i denna världen. Hur skall hennes familj orka.

Jag blir glad när du säger att jag lyser lycka i min blogg, för jag är verkligen lycklig...klart det är skit ibland men då stänger jag in mej ett par dagar så brukar det va bra igen...
kramen på dej igen, nu skall jag ta mina orkideer till regnskogen, det är nämligen dax för veckoduschen...

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Ingen bild

Cissi

15 april 2008 09:54

Jag finner ej några ord att skriva. Det är 2008 och sådant händer i Sverige. Jag kan ej förstå, vill ej förstå!
Jag lider med hela Englas familj.
Kram
Cissi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards