Direktlänk till inlägg 13 februari 2008

11-åringens del av rummet.

Av Persilja - 13 februari 2008 10:26

Det funkar verkligen skitbra att dela rum med 11-åringen. Han behövde mitt sällskap. Han som ränner i byn jämt har till och med varit hemma hela dagar sen jag flyttade in hos honom. Han sitter i sin säng och klinkar på gitarren och verkar verkligen njuta av att dela rum. Ett rum han inte ens var i förut.

Men så är det väl i de flesta familjer, där mamma (och pappa ibland) är där vill barnen vara.

På gott och ont.

Någon lugn och ro har jag inte direkt. Det har liksom blivit nya vardagsrummet istället. Men det som är bra är ju att när man vill se teve eller bara läsa i vardagsrummet då är det inte totalkaos där. Det är skönt.

 
 
Marydel

Marydel

13 februari 2008 10:51

Hej, har länkat till din blogg, hoppas att det är ok? Har suttit och klickat runt ... du är ju så otroligt kreativ och underbar! Kram, Maria

http://marydel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

13 februari 2008 11:27

Marydel: Vad roligt att du tycker så! Tack!

 
Gry

Gry

13 februari 2008 13:51

Så gulligt att sonen vill ha ditt sällskap. De är inte alltid lika stora och "vuxna" som man kan tro i den åldern. Har själv en kille som nyss fyllde 12, så jag kan se för mig honom i samma situation.

Du, vet du vad jag har gjort? Nu har jag också pimpat sopskåpet eller städskrubben eller vad man ska kalla det ;-) Lägger ut det i morgon!

Kram Gry

http://www.baragry.blogspot.com

 
Killfröken

Killfröken

13 februari 2008 14:27

Komplimangen du aldrig trodde du skulle få höra: "Jag gillar din inställning till rum."


Men det är liksom svårt att säga det på något annat sätt. Jag växte upp i ett hem där alla hade varsitt sovrum och sen fanns det ett vardagsrum. Alltid samma och aldrig något man ändrade. Att gå in i varandras rum var otänkbart... jag tror mer att jag gillar er stil...

http://www.killfroken.se

 
Gry

Gry

13 februari 2008 18:43

Här kommer mitt bidrag i tävlingen pimpa ditt sopskåp.

Jag har lagt ut den på min gamla blogg, eftersom min nya är sluten (finns ute på den nya också...)

http://www.madicken-madicken.blogspot.com

Ha det så mysigt i kväll! Kram Gry

http://www.madicken-madicken.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

13 februari 2008 19:06

Gry: Nä, de är små i sinnet MÅNGA gånger och de vill vara det! De får vara så stora många andra gånger!

Killfröken: Nej, den var oväntad! Men icke desto mindre välkommen! En fiiin komplimang i mina öron,. Konstigt...mina barn kan längta efter "normalitet", att vi ska ha det som "alla andra" med stor platteve, soffa, mycket ekmöbler och fåtöjer i SAMMA tyg och rum som ser ut som kompisarnas, men vi har allt ganska annorlunda och då längtar de alltså efter annat. Det är väl så. Mina barn kommer nog att ha väldigt "förväntade" inredningar. Själv älskar jag att anpassa boendet efter hur man lever just här och nu och ändra så fort behov uppstår. Andra barn brukar dock säga at tvi har "coolt" hem och då menar de säkert för att de får vara vart som helst och "nästan" göra vad som helst. Och Det gillar ju mina barn att höra.

Gry: kikar in senare i kväll

 
Ingen bild

Lucia

13 februari 2008 19:45

Visst är de roliga barnen! Precis som små kattungar som vill vara nära och gosa och känna värme och närhet. Våra barn har sina rum en trappa upp och en gemensam dator här nere i arbetsrummet intill vardagsrummet. 10-åringen skulle inte behöva ha något rum för han är aldrig och har aldrig varit där och lekt, möjligtvis när han har kompisar hemma. Men då är dom mest ute och spelar bandy eller sitter vid datorn. Han skulle kunna ha en säng i en vrå och vara nöjd med det. Båda grabbarna är mest nere med oss vuxna medans 14-åringen kan dra sig undan på sitt rum för att titta på film om vi tittar på en "trökig" kanal. Men människan är ju ett flockdjur och vi vill gärna ha koll på varandra så att vi inte missar något roligt : ) Din 11-åring verkar så himla mysig! Och vilket härligt rum han har med sååå fina kuddar på sängen. kram från Lucia

 
Ingen bild

Persilja

14 februari 2008 06:48

Lucia: det där med rum är ju faktistk mest för kompisarnas skull. De ska inte behöva känna sig rumslösa nr de har kompisar. Annars bryr flera av mina sig inte. Är väldigt lite i sina rum.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards