Direktlänk till inlägg 28 januari 2008

Bacillerna faller på knockout.

Av Persilja - 28 januari 2008 11:51

Tack för alla goa krya på dig kommentarer!!! Jag är igång nu. Fick en halvtimmes lur men blev väckt av en buffande Pommac. Jisses, så konstigt att matte ligger ner-det måste undersökas. När han väl väckt mig var han skoningslös. Ut skulle vi. Med alla medel. Hade matte glömt hans morgonpromenad???!!! Skandal. Han gick omkring och ömsom blängde ömsom trånade och plingade i klockan titt som tätt. (Har en hemtillverkad klocka som han plingar i vid dörren-när han behöver gå ut.) Men bli utsläpp i snöret på gården var inte okej. Nej, promenad skulle det vara. Så det var bara att trycka i sig två alvedon och knata ut i kylan. Nåja, -8 är ju inte så farligt. Och Pommac hade rätt. Det var bara uppiggande. Det gav nog bakterierna eller viruset en match istället för att ligga still och låta dem invadera i fred. Så nu är jag igång. Det bränner bakom ögonlocken och jag andas flämtande, men det gör inte ont i kroppen så det är rätt lindrigt ändå.

Det är ju faktiskt rena lyxen att bli sjuk nu för tiden. Jag kan ju faktiskt lägga mig om jag behöver och bara vetskapen att det går gör att behovet lättar. Tänk när jag bodde i Kiruna med en dygnet runt arbetande make (som befann sig nere under jord bortanför mobilnätet) och jag hade fyra barn under sex år. DÅ var det tufft att bli sjuk. Släkten 40 mil bort. Det var bara att bita ihop om man så hade fyrtio graders feber. Det konstiga är att detta att inte kunna ligga ner när man skulle behöva, det verkar göra att motståndskraften blir bättre. Fort vek alla baciller hädan-jag hade inte möjlighet att vara sjuk så det var ingen idé att attackera mig. Det var som att bacillerna märkte det.

Fast jag tror att jag förskönar nu.

När jag var mitt upp i det där då grät jag av trötthet och var totalt slut.

Men det är förträngt nu. Jag ser bara den tappra hjältinnan som står och steker plättar åt sina barn i ett välstädat hem. (Mouhahahaha!)

Har lagt ut tre nya väskor nu på min Verkstad. Varsågod att kika in om du har lust! Här kommer ett smakprov med topmodellen:

 
 
Gry

Gry

28 januari 2008 12:23

Skönt att du är uppe på bena igen så vi inte får för stor abstinens efter dina inlägg; inte hälsosamt för oss, vet du;-) Så vi är tacksamma för att du tänker på oss, hi,hi...

Mig är det mycket synd om (fniss...). Nu har tredje barnet åkt på den här mördarmagsjukan, som sakta men säkert invaderar oss alla här i familjen. Jag knaprar bara mera och mera febrilskt på mina vitpepparkorn och klamrar mig med blåröda knogar till det här sista hoppet. Dramatiskt värre, eller hur? Inte ska jag gå in på detaljer, ånej då, men jag kan meddela att det hände mitt i natten, mitt i sängen (våran säng såklart...), mitt i mellan armar och ben (även hundens), OCH vi kunde tydligt se bevis efter middan, jorå, han hade visst fått i sig lite. Slut på den diskussionen! Tur att tvättstugan är ledig och att vi precis hade fått torkat den sista tvätten innan helgen ;-)

Jag tror jag tar mig en tur in till Panduro och letar inspiration. Maken har stannat hemma idag för att axla ansvaret (som du själv efterlyste i inlägget härunder) så jag tänkte fortsätta missbruka vitpepparkorn, låta världen flyta bredvid mig och fly en aldrig så liten stund ute på stan!

Ha en fin dag tillsammans med Pommac, och unna dig själv en aldrig så liten vilostund med en god bok eller annat uppiggande! Har förressten ett nytt boktips till dig. När jag var i Oslo i torsdags, passade jag på att hälsa på en höggravid kompis. Hon hade två ex av boken och gav det ena till mig. Hon och hennes pappa läser jättemycket och pappan tyckte det här var en av de bästa böckerna han läst, någonsinn! Så, jag har precis påbörjat, men den är svår att lägga ifrån sig. Den norska titeln är "Vindens skygge", borde bli "Vindens skugga" eller så på svenska. Författaren heter Carlos Ruiz Zafón. Boken är första gången utgiven i Barcelona 2002. Tjock bok, men du är trollbunden från första början. Lovar!

Kram Gry

kram Gry

http://www.baragry.blogspot.com

 
maloppa

maloppa

28 januari 2008 13:48

Ja ibland fattar man inte hur man har orkat, själv hade jag oxå en icke närvarande make som jobbade mycket och när han var hemma tog han inget ansvar så sjuk det gick inte att tänka på. Inte heller jag hade släkten nära så nu när barnen är större och man kan lägga sig ner och vila en stund är det helt underbart. Hoppas du kryar på dig, själv håller jag på att rensa i röran fast det känns som det blir lite rensa och mycket röra *asgarv*. Ska gå ut på altanen och sätta mig i solen, njuter lite åt dig också....

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Ingen bild

Lucia

28 januari 2008 15:10

Retroväskan på bilden här i bloggen är ju bara såååå snygg. En riktig karamellbomb. Och du posar så snyggt med nya fina sjalar varje gång : )Nu blev jag så nyfiken på hur din egen handväska ser ut? Eller du kanske har en köpeväska?? (haha)
kram


http://www.gavleveckan.se/blogg/visablogg.aspx?guid=5dae6606-65f9-41c1-ac00-ed22dfb43007

 
Ingen bild

Persilja

28 januari 2008 16:01

Gry: Åh, vilken härligt lång kommentar! Älskar såna!
Fy för magsjuka. Stackars er. Och jag ser framför mig er "misär" just när det händer på natten i sängen. Utan pardon måste man börja byta sängkläder och gorma fast man helst ju vill sova. Usch! Inte var voffsingen tvungen att duscha mitt i natta? sicken skräcknatt isåfall! Hoppas vännen mår bättre nu då! Så det hjälper verkligen med vitpepparkornen, trodde det var en myt!
Tack för tipset! Har sett att pappa har den-ska låna den av dem!

Maloppa: Det låter HELT fantastiskt att kunna sitta på altanen!!!!! Bra att du njuter åt mig också. Tänker på dig varje dag när jag tar nålar ur mitt fina nålbrev. Kramelikram! Har tänkt mejla dig förresten, blir nog snart!

Lucia: Haha! Jaså du upptäckte det! Att jag bytte sjalar!Tänkte variera mig. Kanske ser de bara fånigt ut. Önskar jag hade annan modell så jag fick vara fotografen men den enda frivilliga är för liten så måtten på väskorna blir knasiga.
Jag skäms men jag har min marimekkoväska. Har inte hunnit lägga vantarna på någon själv ännu. Du vet skomakarens barn har inga eller trasiga skor.

 
kicki

kicki

28 januari 2008 16:11

Krya på dej nu, kommer ihåg hur det var med alla barnen små, gubben ute på resa i flera dagar och så en hund som skall ut, då får man bara inte bli sjuk eller va sjuk för många dagar...
Himla snygga väskor du syr, du är mycket påhittig måste jag säga som får ihop axelband och väsktyg av allt möjligt användbart, jag är så avundsjuk, kan ju inte ens byta gylf i ett par byxor...som sagt krya på dej vännen.

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Gry

Gry

28 januari 2008 16:26

Nejdå, hunden behövde inte duscha, han låg allt under en bit av sonens täcke, så det var täcket som fick duscha- tillsammans med madrasskydd, påslakan,lakan,pyjamaser mm,mm ja, du kan säkert föreställa dig cirkusen ;-)

Har varit på Panduro och känner genast att magångesten släppte lite,hi,hi... Ska våga mig på en kopp kaffe innan jag börjar pyssla.

Hoppas du mår bättre; här är det lite status quo just för tillfället ;-)
Kram Gry

http://www.baragry.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards