Direktlänk till inlägg 27 januari 2008

Kallt och varmt.

Av Persilja - 27 januari 2008 11:29

Idag är det kkk-k-kallt ute. -20 i Luleå är såååå mycket kallare än -20 i Kiruna. Här är luften fuktig och bitande medan i Kiruna är den ökentorr och stannar i ytan på kläderna.

Här tränger den sig in i alla öppna vrår. Man får lära om sig detta med att klä sig mot fuktig kyla.

Ska gå på promenad nu med vännen som älskar att sitta på bron fast det är -20. Vem kan motstå denna blick!?

Gå ut med mig!!!!

Det är svinakallt ute. SVINAKALLT. Ser ni hur kallt det är?

Då är det skönt att komma in till detta.

Eldade igår så att vardagsrummet var som en bastu. Och det var sååååå skönt!!!!


 
 
Ewa

Ewa

27 januari 2008 15:08

JAG kan gå ut med Pommac!!
Jag vill ha er vinter och det NUUUUU!!

http://fundringar

 
malin

malin

27 januari 2008 15:53

Jag tycker att det var en strålande ide!
Martina Haag och Ann söderlund är bra förslag.
Kanske Camilla Läckberg?

http://pillris.blogg.se

 
synne

synne

27 januari 2008 18:15

Vinter så skönt. Skulle vilja ha det här med.
Snälla jag kan gå promenad med den goa hunden. Han är bara så söt....
Finns det fler av hans sort?
Kram från nabolandet :)
Eller ska jag skriva klem :)

http://nabolandet.blogspot.com

 
therre

therre

27 januari 2008 18:37

Det var härligt väder idag. Kallt, men vackert!

http://www.therre.se

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

27 januari 2008 21:02

JAAAAA! Jag kommer ihåg hur vansinnigt kallt det kunde vara i Luleå på vintrarna... men det är bättre än detta regnande jag upplever i Göteborg numera... bara så du vet!
Fina väskor du gjort! Jag älskar detta att du återanvänder gamla originaltyger och syr nya fräscha grejer av det!
Skitsnyggt och jättehäftigt!

http://helenej.blogspot.com

 
Ingen bild

Anne

27 januari 2008 22:28

"Vem kan motstå denna blick!?"
Ja-a, jag förstår att det är svårt. Det är svårt redan via datorskärmen... ;)

 
Pippi

Pippi

28 januari 2008 09:04

Å, klart att man måste ut på långprommis fastän det är så kallt att snoret fryser fast i näsan ;) Känner så väl igen den där blicken...

http://langstrump.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards