Direktlänk till inlägg 7 september 2007

Äntligen lite bilder!

Av Persilja - 7 september 2007 09:29

Hurra! Kameran är tillbaka. Maken också. (Ja, ja, hurra hurra!) Så nu kommer det bilder till mitt inlägg. Lite luft i texten. Haha!

Så här blev det efter att jag fixade en arbetsplats till mig. Stökig med symaskin på men iallafall. En arbetsplats som inte är stökig är kanske inte en 

Ja, lite trångt ser det allt ut!

Särskilt från detta håll: Och det är med sannigen överensstämmande. Jag måste nog flytta ut någon möbel. Men vilken?

Ska fundera vidare...

Tog fram Pokémonfigurerna igår när barnen var sjuka. De var bortplockade och blev som nya.

Det lektes många timmar. Idag är bara dottern hemma, hon var inte riktigt kry ännu.

Nu ska jag gå ut med Pommac.

Han heter allt oftare Pomsipomsi. Kärt barn... 

 
 
kicki

kicki

7 september 2007 10:08

Ha alla möbler kvar! Minimalism är ute och ingen tycker eg om det.Tycker inte alls det ser trångt ut,bara hemtrevligt och inspirerande och det är väl det som är din tanke?
Pokémon-figurerna! Det fanns en tid för länge sen när både jag & mina 2 äldsta grabbar kunde alla namnen och dess utvecklingar*s* Minstingen har inget intresse av pokémon,utan det är småbilar och smågubbar som gäller(som du visade förut).
Han é för söt din lilla vovsing:-)

http://iverashus.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

7 september 2007 12:22

Ja, visst är det skönt med en arbetsplats. Mitt arbetsrum ser för j-vligt ut, det är tyger och papper om vartannat överallt, men jag vill inte ha det som blåst härinne, har märkt att jag blir mer kreativ ju stökigare det är! Jag gillar kanske inte att måsta kliva över högar som man skulle kunna tro, men nästan...

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

7 september 2007 13:06

Kicki: Ja! Jag håller med! Mer maximalism! In med en möbel till kanske? Haha! Pokémon kommer och går, men består...

Lisa: Rörigt =kreatiivt!

 
Lantliv i Höga Kusten

Lantliv i Höga Kusten

7 september 2007 13:43

Men mysigt och arbetsvänligt. Ser ut som att det skulle funka utmärkt arbeta där, mitt i smeten.

http://lantliv.bloggagratis.se

 
Clara

Clara

7 september 2007 13:56

Tycker det ser rackarns mysigt ut!!!!Nu har du kommit igång med ditt pyssel...vad har du för tankar och idéer...nyfiken!
ha det gott i helgen...kram!

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

7 september 2007 14:19

Hej CLara: vi gick nog om varandra. Var just hos dig. Men kunde inte komemntera, vårt internet är en historia för sig...
Jag visar sen vad jag pysslar med när jag är färdig...

 
Maria Jag blommar

Maria Jag blommar

7 september 2007 15:46

Så fint att ha alla trådrullar i en BURKEN-burk från Ikea! Bra med så bred burk så kommer man åt dem ändå!

http://jagblommar.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

7 september 2007 16:22

M-jag blommar: Jo, det funkar faktiskt skitbra med den stora burken!

 
IT-mamman

IT-mamman

7 september 2007 22:12

Jag gillar den stora tavlan. Och den blå gardinen. Och... så mycket. Du har sån stil. Gillar att hälsa på hemma hos dig - man känner sig välkommen.

http://itmamman.wordpress.com

 
elaina

elaina

7 september 2007 22:26

Ååååå, ni har en Marsipulami!
Vet inte hur många SpirouMagasin jag plöjde igenom när jag gick i mellan&högstadiet, förmodligen alla. Å tänk nu kommer jag knappt ihåg vad dom handla om? Minns bara att jag tyckte att Marsipulami va jättesöt å ville ha ett så´nt husdjur själv, Lyllo Er...
=0)
PS:PomsiPomsi är oxå avundsvärt söt!

http://elaina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

7 september 2007 22:31

Elaina: Jag också! Läste Spirou. Och nu gör barnen det. Nu finns det dessutom väldigt komiska "den unge Spirou" som barnen älskar. Marsupilami köpte vi när äldste sonen var ett år och vi var i Bryssel. You know, Herge bar ju belg och där finns Museum de Comic art, där kunde man köpa alla seriefigurer typ Tintin, Haddock, Spirou, Marsupilami, Gaston osv.

IT:mamma: Tavlan har min kära syster gjort! Fin va!!! Tack snällis! Jag blir så glad. Du ÄR välkommen!!!

 
IT-mamman

IT-mamman

8 september 2007 09:12

Kreativa systrar alltså! Skatta dig lycklig vännen.

http://itmamman.wordpress.com

 
An angel at my table

An angel at my table

11 september 2007 12:58

Min kommentar verkade försvinna. Jag måste bara säga att gud vilket mysigt hem du har. Älskar den grå skänken och sybordet. Den fina pläden i mormorsrutor är bara hur fin som helst har försökt hitta en på loppis för jag är för lat själv att göra en! Tack för din fina kommentar hos mig! Grattis till hemma hos reportaget. Du får säga till när den kommer ut!

http://angelattable.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

11 september 2007 13:20

An angel at my table: Tack! Det värmde! Fast jag vill hellre ha ditt! Fniss! Iallafall köket!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards