Direktlänk till inlägg 26 augusti 2007

Basket och annat.

Av Persilja - 26 augusti 2007 08:39

Igår kväll var mannen och två av killarna på basketlandskamp. Sverige mot Makedonien. Sverige förlorade. Yngste sonen gillade denna spelare mest.

Jim Nyström?

Det är kul att bo i Luleå för då kan man gå på basket! Första aha-upplevelsen.

Tänk vad torftigt utbud det varit där vi bott. Det enda man eventuellt kunnat besöka är någon div 3 hockeymatch eller fotbollsmatch. Och bio kunde man inte gå när man ville. Filmen kom två bestämda dagar och ville man se den var det bara att gå.

Typiskt nog har vi mindre råd att gå med alla fyra barn på bio nu när vi bor där det finns överflöd av filmer och tillfällen att välja på.

Medan mannen och några barn var på basket passade jag på att skruva upp lite stripa hyllor lite varstans. Eftersom vi inte är rädd om väggarna så behövde jag inte fundera så mycket. Pang på. Upp med hyllorna  bara. I köket med dess rivna tapet (som jag inte ser längre) smackade jag upp tre stycken för diverse småpryttlar. Bättre att samla allt på ett ställe.

Inte världens mest exklusiva samling, men rätt typisk för oss. 

Det kommer definitvit att komma till en hel del prylar. Hyllorna har bara hängt uppe några minutrar här. 

 
 
helga

helga

26 augusti 2007 09:51

Vad festligt - vår familj var på basketlandskamp i Uppsala i veckan. Dambasket! Vi gillar basket allihopa och går gärna på matcherna när tillfälle ges...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
/B

/B

26 augusti 2007 10:08

Från detta hus avreste också make och två söner på samma landskamp i går. Basketspelande son nummer tre i ordningen låg dessvärre hemma med feber.

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
Lallis

Lallis

26 augusti 2007 12:59

Stripa-hyllorna är suveräna!
Och smart att ha sådana med lite barnsaker i köket:)
Kram Lallis

http://www.knasigamamman.se

 
Ingen bild

Persilja

26 augusti 2007 15:04

Helga: Vad trevligt!

B: Min man knäppte ca 150 bilder, kanske har han fångat make och söner på nån? Har ett svagt minne av mannen, men det var long time ago.

 
Ingen bild

Persilja

26 augusti 2007 15:04

Lallis; De är roliga att ha när man gillar variation! Lätt att möblera om på dem.

 
Lisa

Lisa

26 augusti 2007 15:54

Tänk, det är lustigt hur fort det går att vänja sig vid oavslutade projekt. Här har hallen varit utan dörrfoder och taklister i få se nu är det ett eller två år. Jag ser det inte ens längre, så mig gör det faktiskt inget. Det är värre då det kommer besök, de ser då allt. "Ja, men jag håller ju på..." brukar jag säga.

http://mittlillahus.blogspot.com

 
/B

/B

26 augusti 2007 17:11

Han satt på pressläktaren.
/B

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

26 augusti 2007 18:33

Lisa: Då kan man faktiskt skita i kommentarerna, eller hur. om man själv inte ser det. Fast en del är väldigt petiga och tycker folk med ofärdiga projekt är sämre. Men det skiter jag högaktningsfullt i!

B: Aha! Fast jag vet inte vart det är!

 
IT-mamman

IT-mamman

26 augusti 2007 21:24

Kan 11-åringen få praoa hos er när det är dags? Hundvakt eller nåt. Om ni bor i ett basketmecca så kommer han att trivas perfekt. Ska vi boka in det?

http://itmamman.wordpress.com

 
Maria-Jag blommar

Maria-Jag blommar

26 augusti 2007 22:29

Roligt att du också bloggar om Stripa, det gjorde jag ju häromdagen. De är praktiska (jag gillar dem för att de är lite bredare än andra tavellister, blir alltså mellanting mellan tavellist och hylla)

http://jagblommar.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

27 augusti 2007 09:01

IT:mamma: Han är hjärtligt välkommen. 11-årige sonen älskar nya kompisar! Han kan vara din utsände på Benzeliusskolan! Men basketmecka vet jag ju inte. Det är bara med en utsvulten f.d kirunabos ögon.

 
Ingen bild

Persilja

27 augusti 2007 09:03

Maria-jag blommar: Jaså, det märkte jag inte. Måste in och kolla! Jo, de är bra. Och jag gillar priset. Jag har över 20 stycken. Använder dem i barnens rum och i kök och v-rum-ja överallt! Love them.

 
/B

/B

27 augusti 2007 10:34

Javisst är Luleå ett basketmecka! Ingen annastans i landet drar elitseriematcherna lika stor publik! Här finns ju också fleråriga svenska mästarna Plannja basket och i luleå finns´riksbasketgymnasiet (som i övrigt endast finns i Jönköping-Huskvarna). Luleå ÄR Sveriges baskethuvudstad, så IT-maman kan gott skicka sonen hit!
=)
/B

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
kicki

kicki

27 augusti 2007 11:46

Ja visst är det trevligt med sport,,,vi gillar ishockey mest och har säsongskort till elithockeyn...Färjestad....och Lövbergs lila arena..snart kommer vi igen...
kram kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

27 augusti 2007 12:05

B: Tck för uppdateringen B!!! Är ju nyinflyttad och visste inte storheten! Heja Luleå! IT:mamma, du läste väl! När praoar han? Ska ni eller vi boka flyg? Och du, myggsäsongen är över!

 
Ingen bild

Persilja

27 augusti 2007 12:07

Kicki: Jag säger bara Heja lule hockey! (Och lite heja färjestad...då, för bloggfridens skull...)

 
kicki

kicki

27 augusti 2007 13:41

När syrran levde så kivades vi jämt över vilket lag som skulle vinna SM guld, nu är det sonen som jag bråkar med istället, men visst hejar jag på Luleå hockey också, och Plannja så klart...har vänner som är involverade i Plannja basket, Märit jobbar på glasögonaffären nere vid gallerian vid gågatan och hennes Lennart som jobbar ideelt för Plannja..vi var ju där uppe när det blev SM guld, det var livat på stan vill jag lova...
Ha det gott..kramen igen..kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards