Direktlänk till inlägg 25 augusti 2007

Orka!

Av Persilja - 25 augusti 2007 09:42

Det är ganska bra att ha skruttiga väggar. Då törs man sätta upp en massa saker med häftstift utan att få ångest över hål i tapeten. Inte för att jag brukar drabbas så hårt av det men lite återhållsam med hål brukar jag väl ändå vara...

Nu använder vi köksväggen som en anslagstavla. Eller en vernissagevägg. Där hängs alla teckningar upp för allmän beskådan. Huller om buller och kors och tvärs.

Ett härligt blickfång vid middagsbordet.


I dotterns rum är väggarna riktigt fula. Men vi ser det inte. Vi ser bara  en möjlighet att hänga upp grejer. Dottern har en målning av Leonardi da Vinci på väggen som hon är förtjust i. Eller målning...

Hade det varit en målning av Leonardi skulle ju mina försörjningsbekymmer varit över...

NU ska jag och dottern in till stan och köpa lite tyg.

Projekt på gång.

Björsby Handelsträdgård säljer dessutom ut allt med 70 procents rabatt. Vet inte om jag behöver något, men kanske slinker jag förbi. Vem vet om jag kommer hem med ett helt dammset eller annat nödvändigt? 

Här skulle 11-åringen ha sagt "men orka damm!" 

Han har rätt.

Inte orka damm.

Inte i år.

Orka damm annat år. 

 
 
IT-mamman

IT-mamman

25 augusti 2007 11:35

Puh, ett inlägg! Då slipper jag oroa mig. Snygga väggar. Jag har precis bett maken att köpa sånt där tidningsställ till väggen som du har till barnens papper från skolan. Tipset fick jag från dig. Men jag vågar nog inte hänga teckningar på väggarna. Eller jo, tapeterna i köket är faktiskt jättefula. Bra idé!

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

25 augusti 2007 16:01

IT-mamma: Du är go du som oroar dig. Men jag är väldigt oinspirerad för tillfället så det kan bli magert. Kanske. Ibland kommer inspirationen när man minst anar det.

 
IT-mamman

IT-mamman

25 augusti 2007 17:01

Ok, var oinspirerad du. Det är säkert nyttigt. Pussa Pommac och ha dé!

http://itmamman.wordpress.com

 
Maria_Jag blommar

Maria_Jag blommar

25 augusti 2007 20:44

Vilken härligt inspirerande vägg! Barnteckningar ger stor inspiration, det är någonting med dem innan de kommer på att de inte kan...

http://jagblommar.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

26 augusti 2007 08:49

Maria-jag blommar. Jag tycker det är när de börjar skolan som den största kritiker tiden kommer, de duger inte till något. Jag tror det är kompisar som är så vänliga att tala om hur de suger på än det ena än det andra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards