Direktlänk till inlägg 15 augusti 2007

Bekännelser från en bloggare.

Av Persilja - 15 augusti 2007 18:32

Jag måste bara berätta om min dammsugningsepisod idag. Jag dammsög hallen på ovanvåningen och trappstegen på väg ner för trappen. Nu är jag en sån som alltid tänjer lite väl mycket på alla gränser, så även vid dammsugning. Jag står där i trappen och dammsuger mig längre  och längre ner i trappen och balanserar mer och mer på  ravinens brant med dammsugaren. Den står alltså kvar uppe i hallen medan jag går ner för trappen. Visst når jag väl ett trappsteg till innan jag måste gå upp och flytta dammsugaren ner till hallen där nere? (Hatar att dammsuga trappor för övrigt!) Och ett trappsteg till? Oj, nu glider dammsugaren lite, phuiii den står kvar, då kan jag dammsuga ett trappsteg...#kaboom %&brak#€ kaboom"#!%, nej det var inte dammsugaren som ramlade, det var en papperskorg som jag ställt på ett trappsteg som välte och ramlade ner och tömde ut sig över det nyss dammsugna golvet därnere. "Kuuuuuk!!!!!!" skrek jag. (Inte så belevat, jag vet, men det hjälpte.) Jag hade precis tagit loss det långa röret med golvborsten för att dammsuga i ett trappstegs hörn, och släppt dammsugaren för att rädda papperskorgen, så dammsugaren stod kvar däruppe med slangen liggandes i trappen, men det var alltså inte den som ramlade ner. Än. För plötsligt suger sig det lilla röret fast i min...rumpa...och fastnar och det var den knuff dammsugaren behövde. Kaabooom, padamm, dunk dunk dunk, dammsugaren ramlar mot mig. Jag får den på mig och knuffas ner för trappen och där ligger jag, som en tok men känner mig ändå glad: Woaw! Det här kan jag ju blogga om! 

Det är nåt stört med en bloggare det måste medges!

Som tur är var Pommac utomhus vid denna incident. Och jag lärde mig att jag från och med nu måste bli en mogen och ansvarsfull hundägare som inte gör så mer. Balanserar på branten på det sättet!

Jag tror det är dags att laga centraldammsugaren som faktiskt finns i detta hus. 

 
 
BeaTris

BeaTris

15 augusti 2007 19:16

Fniss....hade tänkt samma tanke & det som är kul är att sätta ord på varenda liten knasig tanke man har.

Kram

http://beatris.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

15 augusti 2007 20:19

BeaTRis: skönt att höra att man inte är ensam om att vara bloggnörd/störd!

 
IT-mamman

IT-mamman

15 augusti 2007 20:43

Säg nu inte att du bara skojade om att "det där kan jag blogga om". För nu erkänner jag att så är det med mig också. Jag går runt och tänker Blogg. Och det gör det liksom lättare att se positivt på elände som drabbar en. "Aha, ett bloggämne!" istället för "Skit, jag fick en dammsugare över mig!"

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

15 augusti 2007 21:39

IT:mamma: Tyvärr-jag är seriös-sorgligt nog...

 
elaina

elaina

15 augusti 2007 22:57

HAhahaha, helt perverst!
Nog äre lite så med oss Bloggers. Men kan man vända nå´t negativt till nå´ positivt så är väl det bara bra...
=0) *blåser-på-de-ställen-Du-fick-ont*

http://elaina.bloggagratis.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

15 augusti 2007 23:43

Nu försöker jag ju följa en riktig Husmors rätta liv, så jag kan förstå att detta måste ha väckt en stor upprördhet hos dig. Tror inte jag skulle klara av att ställa i skrift liknande händelser 'gapskratt*

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Steffe

Steffe

16 augusti 2007 00:38

HAHAHA Vilken syn. Tur du är en bloggnörd annars hade vi ju aldrig fått ta del av denna bravad. Och du skriver så man känner det som man stod i hallen nere och såg det hela. Här kommer ett stalltips från en rutinerad (hmmm) städare: börja nerifrån och arbeta dig uppåt nästa gång :-)

http://lyckligpappa.blogspot.com

 
Lallis

Lallis

16 augusti 2007 07:10

Haha. Ja , inget ont som inte har ngt gott om sig:)
Lite kul det där med ditt inlägg ändå för jag har också bloggat om dammsugeri i mitt sista inlägg...har det ngt att göra med att vi är 4 barnsmammor båda?! *skratt*
Ha en fin dag.
Mvh Lallis

http://www.knasigamamman.se

 
Pippi

Pippi

16 augusti 2007 07:18

Å, herregud... Tur att du överlevde! Annars är det nog så för min del också, att när det väl börjar trassla så underlättar det att tänka att man alltid kan blogga om det. DET kanske är din nästa karriär: Att ge hjälp till självhjälp för ett mer positivt tänkande med bloggens hjälp (fattade jag ens själv vad jag skrev nu? *hmmm*)

http://pippi.blogg.se

 
Maria-Jag blommar

Maria-Jag blommar

16 augusti 2007 07:29

Nu höll jag på att skriva Maria-Jag bloggar högst upp för jag är ju så inne i detta nu så jag ser bloggämnen överallt...så lite störd har jag nog blivit, kanske ger sig snart...?! Roligt med det obelevade ORDET du skrek och som hjälpte för visst är det skönt när det hjälper (jag får oftast dåligt samvete för ORD som kommer i sådana sammanhang, speciellt när "små grytor" lyssnar)och roligt med en dammsugarslang som suger sig fast, var försiktig bara så att du inte skadar dig vid nästa dammsugning...TIPS! Jag brukar ta en skurtrasa och skura av trappstegen istället utan att dammsuga först, trots att jag har en fungernade centraldammsugare....

http://jagblommar.blogspot.com

 
maria

maria

16 augusti 2007 09:47

Sicken söt rackare!!! De sover mycket i början så är det men de är busiga oxå... Rabatterna, du har koll på vad som är i va? De äter allt och en del kan de ju bli dåliga av... Ja, jag förstår fullständig vad du menar med att det är något visst med bloggaren... Bli påkörd och du har en händelse...fniss... Men för din egen skull vännen så kanske du ska försöka få centraldamsugaren lagad...*ler*

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

16 augusti 2007 11:50

Ja vad kan man göra annat än skratta...kan liksom se dej liggandes där i en hög av grejer med dammsugaren över..hoppas inte du slog dej..men det är sant, allt man gör...tokigt eller annat så tänker man, detta kan jag blogga om...sug inte upp pommac nästa gång bara...
kramen från kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

16 augusti 2007 19:07

Lallis: Antar att sambandet har en viss koppling!

Elaina:Man får se det som en positiv följd av bloggeriet.

Maria-jag blommar: Får nog köra med skurtrasa...

Maria: Jo, jag ahr försökt hägna in det farliga...

Kicki: Kanske kan jag sluta dammsuga?

Pippi: Läkaren får skriva ut en blogg till alla som är deprimerade!

 
Lisa

Lisa

17 augusti 2007 11:58

Haha, och jag erkänner att även jag är bloggstörd! Och att du använde ordet euro som svärord är ju roligt och stört bara det. Haha!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
lyck-annas

lyck-annas

18 augusti 2007 09:32

Det kunde ha varit jag!

http://lyck-annas.blogs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards