Direktlänk till inlägg 14 augusti 2007

Nattrapport.

Av Persilja - 14 augusti 2007 09:21

Ja, det var första natten. Den har gått bra. Tog in buren i 8-åringens rum och ställde den bredvid en bäddsoffa vi har där. Sen hägnade jag in ett litet område på en kvadrat utanför buren där jag ställde vattenskål och lade tidningar. Jag låg i bäddsoffan och i våningssängen som 8-åringen också har i sitt rum sov 8-åringen och 11-åringen och 7-åringen. De två senare låg skavfötters på nederbädden. Vad gör man inte för att få vara nära lille Pommac? Det blev varmt och klibbigt i sonens rum med fem individer som samsades om utrymmet. Jag stängde dörren också för att slippa ljuset.

Natten har gått bra ändå. Maken kom ner halv två och lyfte ut en trött Pommac (så gick det med "jag ska då aldrig gå ut med den" haha) och halv sex gick jag ut med honom. Då passade vi på att gå till brevlådan och då kom det mera bajs. (Fick gå och hämta en spade och flytta högen till under ett träd på vår tomt. Vill ju inte bli ovän med grannarna!) Orutinerat att gå utan bajspås, jag vet! Vi har inte ens köpt bajspåsar ännu. Måste omedelbums skriva upp det på att köpa listan!

Efter halv sex promenaden gick vi och lade oss igen och sen sov han till kvart över åtta! Då fick han mat och bajsade igen.

Och nu märker jag hur jag är så uppfylld av livet med valp så till den milda grad att jag tror att det kan vara av intresse att läsa om bajshögar och matintag och kisspromenader. Hrmhrm! JAG skärper mig NU!

Ska bara visa en rolig bild. 11-åringen härmade lillvännens sovställning.

Så sött! Han ligger ofta så-med benen rakt bakåt.

Igår var det som att Pommac visste vem han skulle krusa för. Han satte sig näära mannen flera gånger och följde efter honom och visade intresse och mannens (låtsade?) motstånd smälte som smör i solsken. Pommac är inte bara söt-han är smart också!!!

 
 
Mammatilltvå

Mammatilltvå

14 augusti 2007 10:27

Grattis till eran ya familjemedlem ! han é verkligen ljuvlig.

http://1973.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

14 augusti 2007 10:41

Men ååå vilken sötnos! Och det är faktiskt intressant att läsa om sovställningar och bajshögar, fortsätt med det!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
flikkha

flikkha

14 augusti 2007 11:24

Hehe, gulligt med hundar som är smarta :)

http://flikkha.bloggagratis.se

 
kicki

kicki

14 augusti 2007 12:40

Ja men det gick ju jätte bra detta...och mannen redan börjat pyssla, du ser detta kommer bli super...ja tror att kanske valpar sover på detta viset för så har våra gjort också,,,men det ser sött ut, som om de inte har några höftleder liksom...
Ja bajspåsar är inte lätt att komma ihåg, vi behöver ju inte det på landet men vips är man i bebyggda områden och givetvis blir vovven bajsnödig då också...
ha en gosig dag allesammans...kramen kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

14 augusti 2007 12:40

Mammatilltvå: Ja visst e han!

Lisa: Njae, jag tror inte i längden att det är intressant-hahaha! Det är som när man som nybliven mamam diskuterar blöjsorter och mängden uppkräkt välling...

Flikkha: Jäpp-rena IQ-hunden!

 
Ingen bild

Persilja

14 augusti 2007 12:48

Kicki: Egentligen behöver inte vi heller bajspåsar på gården iallafall fast bajset är rätt smetigt och det är ju inte så kul att trampa i så jag flyttar det med spaden på bättre ställen, där det gör nytta.

 
Ingen bild

Ingrid

14 augusti 2007 12:51

Vad roligt att det går bra med den lilla! Ett tips om du ändå vill skriva om Pommac, så kan du skriva dagbok om honom..antingen på datorn i ett word-dokument eller på vanligt papper. Jag har skrivit dagbok om min valp de första dagarna och sedan om varje vecka. I ett word-dokument. Jag väger henne och mäter henne också varje vecka och skriver sedan ner det. Jag har tillockmed gjort ett diagram om hennes vikt XD Lite roligt att titta på :)

 
Ingen bild

Persilja

14 augusti 2007 13:20

Ingrid: Tack för ett bra tips!

 
Kicki

Kicki

14 augusti 2007 15:38

SÅ sött! Jag vill också ha en hund,men här hemma är vi 4 som vill ha och 1 som inte vill ha hund(gissa vem?..maken)Orättvist säger barnen,eftersom vi är fler mot en,men alla måste vara med anser vi.
Han är så bedårande gooo!!

http://iverashus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

14 augusti 2007 15:49

Kicki: Min man har varit en ettrig motsståndare hela tiden. Verkligen supermotståndare. Men hans argument har inte hållit och jag meddelade honom att i detta fallet kör vi över honom. Och min instinkt var rätt. Han är mins ika gald för vovven som vi andra. Och det visste jag! Ibland känns det i magen när man kan strunta i motståndet.
Hoppas din är övertalningsbar eller överkörbar!

 
IT-mamman

IT-mamman

14 augusti 2007 17:45

Han ser ju riktigt mänsklig ut när han ligger så där, Pommac. Är du säker på att det är en hund och inte en riktigt hårig bebis ni har fått?

http://itmamman.wordpress.com

 
Bloggblad

Bloggblad

14 augusti 2007 18:15

MEN så söt liten hund! Jag som aldrig haft och aldrig kommer att skaffa hund, faller helt för en så gullig liten en.

Var ju tvungen att titta in här och se vem det är jag får som kollega/konkurrent i framtiden :)

http://www.bloggblad.blogspot.com

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

14 augusti 2007 18:31

*Gapskrattar* KÄnner igen detta så väl. Mannen var en sådan motståndare men när jag o sonen åkte för att hämta valpen så var han den som ringde flera gånger o frågade om valpen. Och för första o sista gången någonsin så kom han hem på lunch, vilket aldrig har hänt bara för att titta på sötnosen!!!

De är veka de stora grabbarna *skrattar*

Kram

http://karljohansgarden.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards