Direktlänk till inlägg 2 augusti 2007

Vår valp har fått ett namn!

Av Persilja - 2 augusti 2007 17:13

Uppehållsväder, in my dreams! Det har öst ner sen jag skrev de raderna i morse. Riktigt hundväder och då passade det ju utmärkt att hälsa på hos hundarna. Vår valp fick en filt att ha från oss. Barnens bebisfilt. Nu är det bara 11 dagar tills vi får hem honom. Vi längtar! 13-åringen längtar mest. Det är längesen han längtade så efter något. Han vill helst åka till valpen varje dag...

Men snart får han gosa med den varje dag. 

Jag skrev igår att vi hittat på ett namn på T med nio bokstäver. Hm! Vi har ändrat oss. Det blev några tveksamma (jag bland annat) som ångrade oss och idag kom ett nytt förslag upp. Jag tror inte att vi ångrar oss nu så därför gör jag det "officiellt" här och nu.

Vår valp kommer att heta:   (taaa-daaa)


POMMAC


Take it or leave it. 

Gårdagens förslag var Trocadero. Men det smälte inte in och eftersom alla barn gillade det så skarpt tog vi läsktemat och hittade då Pommac!

Så från och med nu kommer jag att benämna nya familjemedlemmen med hans rätta namn Pommac.

Här har ni Pommac i sin filt. Söt Pommac!


 
 
Maria- Jag blommar

Maria- Jag blommar

2 augusti 2007 19:00

Pommac är ett perfekt namn, lätta att säga och minnas och hälften så många stavelser som det första namnet...

http://hjagblommar.blogspot.com

 
IT-mamman

IT-mamman

2 augusti 2007 19:37

Nä men...alltså... man kan inte ändra nåt sånt! Jag protesterar. Här har jag gått och funderat på 11 000 namn som börjar på T och så väljer ni Pommac. Även om det är ett bra namn så går det inte. Jag hade funderat ut Toblerone och det kommer jag att kalla honom. I protest.

http://itmamman.wordpress.com

 
maloppa

maloppa

2 augusti 2007 19:59

Jättefint namn!
Trocadero är nästan den enda läsken jag gillar och näst efter den kommer Pommac så oavsett vilket hade jag gillat det. Han är ju bara såååå söt, förstår att ni längtar. Själv ska jag o maken o barnen åka på semester en vecka och måste lämna vår hund till ett par kompisar. Åh va vi kommer sakna varandra. Nästa år måste vi få stuga där vi får ha hunden med....

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
/B

/B

2 augusti 2007 21:15

Trocadero? *hahaha* Och jag som försökte tänka så det knakade i banor som "Torsten" och "Torkel". (Jaja, det fattas några bokstäver...) Amen då var jag ju heeeelt fel ute.
Pommac är mkt bättre! Hundnamn ska gärna innehålla just två stavelser.

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

2 augusti 2007 21:27

Maria-jagblommar: Ja, det blir perfekt, det namnet.

IT:mamma: Du FÅR kalla honom Toblerone om du vill...det var ju nääästan rätt. Lika onyttigt och gott iallafall.

Maloppa: Kul att du gillade det! Jo, även jag föredrar Trocadero eller Pommac. Såg att Pommac introducerades 1919! Tänk, vad bängligt vi får det med semestrarna nu! Men det är det värt!

B: Kan tänka mig att det inte var lätt att gissa. Men det var som att jag kände på mig att vi inte var i hamn!
Med Pommac kom känslan på en gång! "Där satt den" liksom.
Du får möta Pommac när han bott hos oss i tre dagar bara!

 
Pippi

Pippi

2 augusti 2007 21:52

Pommac. I like! Har aldrig heller hört någon hund heta så - bara Fanta, Pepsi och Loka. Pommac... Tror att det blir en voffsing med fart och fläkt :)

http://pippi.blogg.se

 
IT-mamman

IT-mamman

2 augusti 2007 23:34

Jag kan sträcka mig till att kalla honom Tommac. Ja, där satt den verkligen liksom! Då börjar namnet på T som du sa det skulle göra.

Aha, den 15 smäller det... Jag fattar. IT-Poirot använder geniknölarna. Förresten, ni kanske kan kalla honom Poirot efter mig? Om han nu måste heta något på P, menar jag.

http://itmamman.wordpress.com

 
Christina

Christina

2 augusti 2007 23:51

Å det var ett härligt namn!! Perfekt. Verkligen :) Det blir alltså nedräkning här på bloggen nu ...

http://treflickor.squarespace.com

 
Maria-Jag blommar

Maria-Jag blommar

3 augusti 2007 00:44

Hej! Jag har nyss "tagit" dig, kolla in min blogg!

http://jagblommar.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

3 augusti 2007 00:58

Maria: Jag kollar!

Christina; Yes! 10 dar kvar!

IT-mamma: Varför tänkte jag inte på det!?? Poirot hade ju varit hur coooolt som helst!!!

Pippi: Kul att det är lite ovanligt! Jag har också hört Pepsi ett par ggr!

 
Bippeln

Bippeln

3 augusti 2007 09:36

Kanonbra namnval!!!!
Pommac .... läckert ...

Här har jag lite problem med namn, inget som sitter 100%.
Men det är bara att kämpa på!!

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

3 augusti 2007 10:57

Bippeln: Ja, det ska kännas rätt i magen och på tungan och i sinnet och på valpen...inte lätt!
Här får du ett förslag på läsktemat: Loranga! (dock ej tvåstavigt) eller Zingo för att fortsätta med läsktemat!

 
kicki

kicki

3 augusti 2007 11:27

Va söt han är lille pommac, passar perfekt på honom...lurvig och bubblig som pommac...
förstår nu att ni vill att dagarna skall gå fort tills han kommer, kul att ungarna får några dagar med honom innan skolan börjar igen..
kramar från kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

3 augusti 2007 12:10

Kicki: Bra tänkt! Lurvig och bubblig och söt som Pommac...

 
/B

/B

3 augusti 2007 15:56

Ja, det gäller att namnet känns helrätt. För oss fanns inget annat tiknamn än Syrran för vår första hund och när tvåan kom så var hon ju en Solbritt!
=)

http://www.lyckligagatans.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

3 augusti 2007 17:19

B: Syrran och Solbritt är så klockrena! Riktiga hitnamn! Syrran kom väl efter brorsa nr fem också? Extra coolt bara därför!!!

 
Ingen bild

La famiglia

4 augusti 2007 00:04

Pommac? Tja varför inte. Jag känner en bullterrier som heter Pucko.

 
Ingen bild

Persilja

4 augusti 2007 08:22

La famiglia: Hm...vet inte hur jag ska kommentera...är din kommentar snäll eller elak? Tack är inte riktigt på sin plats...eller?

 
La famiglia

La famiglia

4 augusti 2007 13:57

Det var alls inget illa menat. Jag tycker det är fyndigt att namnge hunden efter en dryck. Och jag menade att jag vet fler som gjort det, nämligen dom med bullterriern.
Och jag tycker det är väldigt bra att ni (liksom Puckos ägare) går er egen väg och inte kallar hunden Ronja eller Wilma, som ju är väldigt vanliga hundnamn idag. Så min kommentar var i all välmening (om än lite otydligt), och det ska bli spännande att följa er när ni får hem valpen. Det är en underbar tid som väntar.

http://liteavvarje.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilaj

4 augusti 2007 14:54

La famiglia: Okej! Då säger jag TACK! Jag känner mig lite känslig och "hormonstinn", (valp)nedkomsten är ju nära-fniss!

 
elaina

elaina

6 augusti 2007 01:10

Pommac är lysande!
Han som "uppfann" läskedrycken med samma namn kallades Gubben Lindahl å kom från Jättendal norr om Hudik. Länge va det en tradition på midsommarfirandet i Mellanfjärn att barna fick ta en varsin Pommac ur en isfylld eka på gistvallen. Det va mycket uppskattat, i klass med godispåsarna från fiskdammen...
=´0)
PS: Nu fick jag lite sentimental-attack, suck.

http://elaina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

6 augusti 2007 09:09

elaina: Härligt kuriosa-vetande! Tack!

 
Lella

Lella

8 augusti 2007 16:11

Mein Gut va söt den är, gissar att ni längtar! Jag gillar namnet, känns lite unikt. Roligt med en "linoljefärgsnörd" till ;o) Hör av mig om jag komme på någon perfekt blandning, än så länge är vi på experimentatadiet men jag tänkter bli bättre vad tiden lider. Må så gott

http://www.lellaslillstuga.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards