Direktlänk till inlägg 21 juni 2007

Grrr...

Av Persilja - 21 juni 2007 13:53

Jag tycker mest jag är arg nuförtiden.

Nej, det är jag inte.

Men jag får sån lust att blogga då! Haha. Min nya psykoterapi; bloggen och er läsare.

Poor you som läser mina självupptagna rader!

Jag känner mig för tillfället kroniskt ilsk på min man.

Han verkar fullständigt ha tappat all fokus och är bara inne på att fixa och dona i stuga och båt. Okej, det är sommar, det är vad vi brukar ägna fritiden åt, men vi har faktiskt precis flyttat in i ett gammalt hus med massor av saker att göra i. Vi har låååååångt ifrån packat upp, långt ifrån fixat så att man kan leva här som vi brukar.

Bara en sån sak som att vi inte kan se TV, det börjar faktiskt vara en irritation. Jag KAN inte fixa tvuttagen, även om jag vill. Eller det skulle jag säkert kunna om jag verkligen började försöka men det är just det, jag har så ofantligt mycket annat att fixa så jag kan inte riktigt se det som MIN uppgift.Det hör faktiskt till hans domäner och om han själv skulle behöva se nåt skulle tv:n varit fixad för länge sedan. Det är hans nonchalans som retar mig så förbenat! 

Han bara drar iväg till båt eller stuga närhelst lusten faller på och har sen mage att bli sur och tycka att jag försummar stugan.

GRRRRR! Vem försummar vad???

Ja! Jag HAR tagit upp detta med honom, men det är bara klassikern Varför är det så bråttom, vi ska väl bo här hela livet, som kommer ur munnen på honom.

Jo, varför ska vi skura toan , vi ska ju bo här hela livet, varför ska vi städa, vi ska ju bo här hela livet, varför ska vi äta vi ska ju bo här hela livet.

Ni hör väl att frasen passar att sätta överallt.

Nej, snart blir det REVOLUTION i fyrabarnshemmet!

Jag håller på att gå upp i atoomer av ilska snart.

(Någon som gissade om jag har PMS? Jajamensan! Massor!!!)


 
 
maria

maria

21 juni 2007 15:09

Hm, varför blir människor arga vid pms??? Jag blir bara ledsen...

Strunta i att tvätta, skura toa och skit i att laga mat en dag eller två, säg att du har haft viktigare saker för dig så att det var bäst om han gjorde det...

Han kanske tänker till om han ser att det faktiskt är mycket som görs per automatik.. Tja inte vet jag, här är det ju mest maken som lagar mat, o tvättar och skurar toa... Hemskt va??? Men vi delar nog på så gott det går...

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

21 juni 2007 16:16

Maria: Näe Maria, det är inte ett dugg hemskt att det är din man som skurar toa och lagar mat och tvättar. Se dig omkring i samhället och räkan hur många KVINNOR det är som BARA gör allt det. Och inte en skit tycker att det är hemkst. Men om det råkar vara karlen som gör det; ojjjjjojjj ojjjj vad DUKTIG han är och ojjjjjojjjjojjjvad dålig HON är. Sånt kan göra mig galen! Varför är det ingen som säger hur duktig alla dessa mmiljoner kvinnor är och alltid varit, pmsgrrrrr!

 
korpmor

korpmor

21 juni 2007 19:27

Ha ha! Det är så roligt att läsa här (förlåt)..Men funkar inte kommunikation så får du väl revoltera!! Ibland när det är tungt så brukar jag tänka... Vem har sagt att det ska vara enkelt att leva? (med sin "make" ha ha!)/ K-M

http://peace.bloggagratis.se

 
Pippi

Pippi

21 juni 2007 20:39

Tycker faktiskt att du har en poäng där. När män gör det kvinnor alltid har gjort, då är det banne mig fenomenalt och nästan värt ett nobelpris. Menar att du har lite anledning att vara sur/arg, utan PMS också. Marias förslag var däremot lysande! Du kan ju prioritera trädgården och växthuset, eller dig själv för den delen, några dagar och inte göra ett dyft i fråga om matlagning etc. om inte annat så för att synliggöra att det faktiskt är rätt viktiga saker det rör sig om?! Jag håller på dig! :)

http://pippi.blogg.se

 
kicki

kicki

21 juni 2007 21:41

Inte kul med Pms...jag har likadant...fy tusan va arg man kan bli...
kram kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards