Direktlänk till inlägg 19 juni 2007

Falu rödfärgsmänniskor.

Av Persilja - 19 juni 2007 10:57

När vi var på väg att köpa stället som vi nu BOR i skrev jag en fråga till min favorittidning "Gård och Torp".

Jag mejlade. Fick aldrig något svar och inte heller kom det med i tidningen så jag tänkte att de väl hade annat att svara på och att min frågeställning inte var intressant för någon större läsekrets. (Fast jag hade ju gärna velat ha ett "privat" svar via mejl, men det funkar väl inte så.)

Döm om min förvåning när min kompis i Pite säger "Ja jag såg din fråga i senaste Gård och Torp". Jag hade då helt glömt allt detta, det var ju i januari jag mejlade.

Så jag ilade till affären och köpte senaste numret och se: där var min fråga och bild på huset och allting. Haha!

Min fråga var hur dyrt det skulle vara att byta panel på huset eftersom förra ägarna bytt panel och målat hela huset med en äcklig plastfärg i en fuuuuul leverbrunröd nyans som ska föreställa falu rödfärg.

Den ser bara ful och plastig ut. De tyckte att jag skulle riva bort panelen, och se om den gamla kanske var i gott skick.

Så nu ska jag försöka jobba med lobbying för att få mannen att tycka det också!

Oj, vad många expertartiklar i ämnet det kommer att råka ligga framme och oj vad ofta jag ska ta upp samtalsämnet när falurödfärgsnördar kommer på besök. Och OJ vad jag INTE ska prata fasadfärger när plastfärgsmänniskor kommer på besök.

Lisa! Kan du inte komma två gånger per dag hela sommaren????

 
 
maria

maria

19 juni 2007 11:28

Linslus där!!!

Du var visst med ett uttryck i någon förälder, barn tidning oxå

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

19 juni 2007 12:33

Maria: Jo, jag har hört det, men till det är jag fullständigt oskyldig! De hade tagit ett utdrag ur min blogg och citerat mig, men utan att vare sig fråga eller tala om det för mig! Själv har jag inte sett det ens. Men jag får väl vara stolt att det var något som var värt att citera!

 
kicki

kicki

19 juni 2007 16:24

Tacka vet jag falu rödfärg...
kramis kicki

http://kickilettenstrom.blogg.se

 
Lisa

Lisa

20 juni 2007 15:01

Haha! Jo, jag ska komma och lobba lite!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Ingen bild

Perislja

20 juni 2007 16:36

Lisa: KOM!!!!!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards