Direktlänk till inlägg 17 juni 2007

Bakåtsträvare eller nostalgiker?

Av Persilja - 17 juni 2007 09:06

Inför tjejfesten jag hade i fredags städade jag faktiskt och inredde sånt som jag inte hunnit inreda. Inte färdigt förstås och inte överallt. Men sånt som bara väntat på att få möblerat och lite mysigt. Som vardagsrummet. Det har varit sorgligt eftersatt. Vi kan inte koppla in tv:n därför att de förra ägarna gjort nåt mystiskt med sina tv-uttag så det blir ingen signal från antennen på taket. Och en liten bordsantenn räcker inte då närmsa sändare ligger 15 mil bort. Så vi har böcker soffa och dator i vardagsrummet.

Det är alltså mer ett läsrum, ja rentav ett bibliotek!

Vi kanske låter bli att stoppa någon tv hit för då kommer det dessutom att vara evigt stökfritt eftersom barnen helst vill vara där tv:n är. Så detta kanske är det nya vuxenrummet. Det är här vi har öppna spisen också och så kan vi sätta stereon här.

Eller nuförtiden säger man väl hifianläggningen.

Nä nu är jag ju helt ute; nuförtiden har man kanske ingen stereo utan bara en mp3-spelare med högtalare eller så spelar man sin musik endast via datorn.

Jag är dock en evig bakåtsträvare. En cd med fodral där jag kan kika vad låtarna heter känns rejält och bra. För att inte tala om en lp-skiva med stoooort fodral där man kan njuta av en snygg bild också.

Jag tror jag ska sätta in alla LP-skivor i vardagsrummet och verkligen börja spela dem igen. Tänk knastret från ett dammigt stift! Känsla!

Jag älskar ju gamla hus och gamla möbler och gamla trädgårdar med gamla växter så då ska jag väl köra med gammal teknik också!

Kanske lägga ner bloggen och skriva den på skrivmaskin och kopiera på kopiator-hehe!

Mitt gamla skåp passar verkligen in i mitt nya kök förresten. Alla tror att det hörde till huset!

 
 
Ozzy

Ozzy

17 juni 2007 09:41

Herregud mänscha vad du har bloggat sen jag var inne senast! Massor att läsa. Hurra!

http://clownozzy.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

17 juni 2007 09:52

Ozzy: Always have skrivklåda! You can caount on me. At least in svenska! Jag förstår inte de som säger att de ska ta ledigt över sommaren, som om bloggeriet var nåt slags jobb. Herregud, det är ju min psykoterapi! Lägger jag ner blir jag väl helt crazy! Och på sommaren när man har så mycket för sig då måste man ju skriva ner det så man kan gå tillbaka och njuta. Vad har man annars dagboken till?
Nej, mycket ska till innan jag tar sommar"ledigt". Här bloggas dag och natt!

 
Lisa

Lisa

17 juni 2007 12:19

Vilken himla bra odlingslåda, såna borde jag ha som har problem med ryggen! Nu sätter jag bark i jordgubbslandet så jag slipper rensa ogräs. Det funkar. Ditt köksskåp är ju världens sötaste! och vardagsrum utan tv låter bara skönt. Mer musik, mindre tv!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

17 juni 2007 12:25

Jag har inte skaffat nån stereo, hifianläggning, mp3-spelare eller plasma-tv efter separationen då han tog alla tekniska saker (jag fick gardinerna). Har en bärbar cd-spelare som är helt okej och en skivspelare i garaget som gärna vill komma in tillsammans med alla Lp-skivor. Måste snickra en stereobänk tror jag.

http://mittlillahus.blogspot.com

 
maria

maria

17 juni 2007 13:38

Jag håller med dig Persilja!!! Man kan inte bara lägga ner dagboken så där...

Visst är det skönt när barnen börjar växa på lite och man kan få skapa lite mer "rena" ytor....

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

17 juni 2007 15:05

Lisa: Det där med bark är suveränt!!! De har haft det här i den stora rabatten och det är ju skitbra! Måte barka överallt tror jag!
Och visst är det mysigt med gamla LP-skivor!

Maria: Ja, det är rätt skönt med större barn! Märker det mer och mer. Små barn är underbart, men stora är också underbart...vilsamt...(OJ vad jag kanske kommer att få äta upp de raderna-små barn små problem osv).

 
Millis

Millis

17 juni 2007 19:57

Köksskåpet är jätteläckert och vad sugen jag blev på att hämta ner mina LP-skivor från vinden.

http://millis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards