Direktlänk till inlägg 22 april 2007

Om en bitch av en annan bitch!

Av Persilja - 22 april 2007 09:26

Ska aldrig den där rackarns mensen komma så att jag kommer ur mitt förhatliga tillstånd! Jag ser snart allt ur ett negativt perspektiv. Och det är verkligen motsatsen till den vanliga Persilja jag är. Veckolånga PMS:er, är det någon som känner igen sig. DJUP suck!

Det är inte skoj! Men det har väl någon slags funktion kan jag tänka. Någon uråldrig funktion. Antagligen för att det inte skulle födas för många barn i grottorna på stenåldern. Kvinnan var så oälsklig och gräslig att mannen stack ut och jagade så fort han vaknade. Hahaha!

Eller så var det för att rovdjuren inte skulle göra sig besvär, det värsta rovdjuret fanns redan där...


Men nu är det 2000-tal och mannen fattar nada och undrar sårat varför man är så arg...(Ska det vara SÅ svårt att lära sig efter (25årx15ggr/år)=375 tidigare gånger? Grr

Mina barn har lärt sig vad den där droppen i almanackan motsvarar, det är bara mannen som inte har inlärningsförmågan. (Och pms-hormonerna verkar vara så fiffigt stenåldersaktigt uppbygda att det bara är mannen man får frispel på .)

Mina söner blir förhoppningsvis riktigt bra partners åt pms-iga tjejer! (Om de nu kommer att gilla tjejer över huvud taget.)


Igår retade jag mig på Stina Dabrowski.

Jag förstår mig inte alls på hennes storhet!!!

Jag tycker människan är riktigt obehaglig.

Hur kunde hon bli vald till största tv-personlighet eller vad det nu var för utmärkelse hon vann?


Jag tycker att hon är så extremt självcentrerad.

Jag tycker att hon på något sätt förlöjligar gästerna. På ett slags subtilt sätt. Kanske så subtilt att bara jag märker det???


Om någon såg programmet igår (jag gjorde det-fråga mig inte varför; jo fråga! Tack! Jo, jag ville plåga mig själv, i vanliga fall byter jag kanal direkt.) såg ni då hur hon levde upp när Plura (Eldkvarns frontfigur) "the blogger king" sa att någon imiterat henne. "MIG!!!!!!!" skrek hon förtjust och skrattade jätteglatt och hela kroppsspråket ändrades från lite ointresserat till extremt intresserat och med en iver hon sällan visar bad hon honom berätta mera.


Det var väl inte bara jag som såg detta?


Sen när hon intervjuade Laleh, som verkligen inte tycker om att bli intervjuad, så satt hon hela tiden bakåtlutad med huvudet lite på sned och visade med sitt kroppsspråk vilken sorglig och beklagansvärd liten person hon hade hos sig. Laleh lyste av äkthet bredvid den där häxan.


(Hjälp, jag ger mig på ett nationalhelgon nu!) Typiskt pms-man kan inte bara vara sur själv, man måste reta upp andra oskså för att få ut skiten. (Så det är väl just detta jag håller på med nu, hrm hrm. Men jag är beredd på fight!Please come on!)


Dabrowski var ju igång redan för 20 år sedan. Då hette hon Lundberg. Det kan ha varit lite senare också, det var i samband med att hon träffade en herr Dabrowski och fick barn. Hon var helt barnfixerad då. Totalt. Hon kunde inte intrvjua en endaste människa utan att fråga om barn och framför allt prata om SINA barn. Att jag själv kämpade med barnlöshet då kanske var orsaken till att jag fixerade mig vid detta.

När jag städade vårt radhus inför stajlingen häromsistens (nä det finns inget ord som heter häromsistens) hittade jag ett brev jag skrivit till Stina (och gudskelov aldrig skickat) där jag klagar på hennes barnfixering...


Senare när HON skildes talade hon med alla män (och gör fortfarande) om hur deras frånvaro påverkat äktenskapet och faderskapet.


Äh, hon är säkert skitbra.

Men jag tycker hon är en uppblåst bubbla som snart ska spricka!

Jag tycker att hon är en bitch!


Men vänta nu! Hon kanske bara har PMS???






 
 
IT-mamman

IT-mamman

22 april 2007 11:32

Och hon hade mage att gäspa under programmet!
Alltså, jag ställde en fråga i förra kommentaren...

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

22 april 2007 12:04

Det slår ju allt!!! Det missade jag, men jag klarade inte av att se hängivet utan bläddrade i en tidning samtidigt...
Det var väl för att hon var tvungen att prata om andra så länge!!!!

 
Ingen bild

Lantliv

22 april 2007 19:47

håller med blev lite beklämd när hon talade om hur dåliga pappor alla var också. Men är det någon som har fattad det där med Amelia Adamo, varför är hon på varje omslag på sin egen tidning? Är det en oprah grej eller nåt
?

 
Barbro

Barbro

22 april 2007 21:36

sitter och skriver om vackert och fult men jag vet inte, får inte mina tankar att hänga ihop, men det kanske är poängen med att inlägga.... gick in hos dig för att tänka på något annat och råkar då se 1. att du inte gillar Stina (inte jag heller) 2. att du kämpat mot barnlöshet (har jag med, var barnlös i 8 år, gjorde fem provrörsförsök och gud vet hur många hormonbehandlingar) Men nu sitter vi här med ungar upp till öronen!! Fantastiskt eller hur?? Någon har sagt. Man kan inte känna igen lycka om man inte haft motgångar.... Så sant tror jag. kramis

http://www.barbros.blogg.se

 
Lisa

Lisa

23 april 2007 07:36

Jag är inte heller förtjust i henne, men jag såg Tilde de Paula i går och tänkte att hon är faktiskt bra!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

23 april 2007 13:02

Barbro: Underbart! Det ligger nog något i det med lyckan. Sen särskilt när man har motgångar med nattvak och trotsåldrar och sådant då tror jag att orken kommer lättare till oss för att vi verkligen fått känna hur det kändes att kanske inte få uppleva detta...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards