Direktlänk till inlägg 19 april 2007

PMS-dikt!

Av Persilja - 19 april 2007 20:04

PMS


Jag hatar min pms!

Den sänker mig till ställen jag inte vill vara på.

Den raserar det jag mödosamt byggt upp.

Om och om igen.

Den smutsar ner det vackra.

Den skadar min själ.

Den skadar min omgivning.

Den gör att jag fumlar och trillar.

Den lurar bakom hörnet när allt är på topp.

Den är geggig och slemmig och mörk och kall.

Den allierar sig med fienden.

Den lägger krokben.

Den njuter när den får mig att gråta.

Och när den riktigt ställt till det och förstört så mycket den kan.

Då slinker den iväg som en skamsen hund.



 
 
Clara

Clara

19 april 2007 20:36

Usch då....är det så dax?!
jag vet...har precis samma syndrom...jobbigt!
Kram

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Lantliv

Lantliv

19 april 2007 21:06

Ligger själv i skillsmässa nästan varje gång... Men jag har bestämt mig att denna gången (när det kommer igång efter förlossning, amning m.m.) Ska jag skaffa hjälp, naturmedel, läkare eller nåt. Dock inget östrogent då jag kanske har anlag för bröstcancer. Så är det någon som har tips så höra av ER!

http://lantliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

19 april 2007 21:20

Jag skulle också ta emot naturmedisins tips!!! Alla mattips har jag provat och förkastat. Det är kraftiga saker som ska tvingas bort!!!

 
PMS-mamman

PMS-mamman

19 april 2007 21:42

Persilja - jag hoppas att du hör av dig till mig om du får något bra tips!?

http://www.argamamman.blogspot.com

 
Millis

Millis

19 april 2007 21:51

Stackare, det måste var hemskt. Jag har kompisar, som har blivit hjälpta av naturmedel med jättenattljusolja i, det kanske kunde va nåt?

http://millis.bloggagratis.se

 
Annis

Annis

19 april 2007 22:00

Jag kan nästan bli så arg vid PMS att jag skulle kunna ge någon en snyting om vi möts på gatan....:)

http://www.annis.blogspot.com

 
Ingen bild

Dubbelörnen

19 april 2007 22:46

Efter mina barnafödanden, med vetskap om att jag inte skulle ha fler barn så började jag med p-sprutor. Tog en var 3:e månad, det blev himmelriket!!! Har aldrig ångrat en sekund. Inga biverkningar alls. Ingen mens överhuvudtaget, hormonpreparat precis som spiral. Har aldrig mått så bra i hela mitt liv, har alltid haft enorma blödningar o nu bara borta... När sonen var liten o såg reklamen om bindor så sa han att "mamma inte behövde såna för hon kissade aldrig på sig" *skrattar* Han hade aldrig sett något av sådant hemma hos oss...

Vil man ha fler barn så kan det ta längre tid att bli gravid p g a p-sprutan finns längre i kroppen. Men är det slutfödat(!) så är p-sprutan toppen!!

Kramar

 
elaina

elaina

20 april 2007 00:29

En så´n talande bild!
Har den underlåtits att bli bevattnad, inför just detta inlägg?
eller är Du som jag: tar en spontan bild i ögonblickets infall åsså visar det sig att den är bätter än dom vackert komponerade bilder som fotats...
;0)

http://elaina.bloggagratis.se

 
maloppa

maloppa

20 april 2007 05:59

Känner igen mig. Gick till apoteket och frågade "monsterutdrivande" som var receptfritt. Damen tittade konstigt på mig och när jag beskrev mina symtom, mkt likt dina, sa hon att "näe, du behöver nog starkare grejor - gå till doktorn". Fick utskrivet recept på lågdos antidepressiva att ta en gång i månaden och himmel, kan man må så här bra... Slutade pga biverkningar efter några månader men det var precis som om det rättat till sig. Numera har jag inte lika allvarlig pms, i allafall inte varje månad *hrm*.
En filt, the och en bra bok/tidning är receptfritt o brukar lindra.

http://maloppas.tradgardsblogg.se

 
Ingen bild

Persilja

20 april 2007 07:36

Millis:Jättenattljusolja, lägger på minnet, Maloppa: antidepressiva skulle jag absolut behöva men TÖRS inte,
Dubbelörn: Min släkt är full av blodproppar så jag törs och vill inte mixtra med hormoner.
Elaina: Tror du jag är blomplågare? Nej, tyvärr, den gjorde så trots vatten och kärlek...den har väl pms den också!

 
Clara

Clara

20 april 2007 08:38

Hur är det med den lilla persiljan idag ....är hon fortfarande vissen eller har hon börjat räta på stjälken igen ?
kram på dig!
Nu ska jag strax stänga ner min dator och åka och storhandla...ikväll ska jag jobba+ hela helgen..BLÄ!

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Esters mamma

Esters mamma

20 april 2007 08:55

Apropå musöron, kanske passande i ett inlägg om PMS. Det snöade här i natt och nu är det på med vinterjackorna som är nytvättade och fina. Jag lär mig aldrig, aprilväder.

Jag har aldrig haft så stora problem med PMS men däremot var jag utan mens i flera år och då går man och tänker på det istället...

Stor kram från mig

http://estersmamma.blogg.se

 
Clara

Clara

20 april 2007 09:48

Nej..nu sticker jag och handlar purjolök och jag tänker sjunga så här i affären!
http://mj.barczyk.se/blog/633/loituma-katchig-lat-som-fan

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

20 april 2007 09:52

CLARARAR: Hahaha!!! Inte ens pms(PissMördarSkithormoner) lyckas hålla mig från att bli GLAAAD!!!! när jag hör den crazyglada låten, ripppatippadellan daa!!!
TACK!!! PUSS!!!

 
Hundbiten

Hundbiten

20 april 2007 11:04

Nattljusolja (jättenattljusolja?) har hjälpt mig också. Åt det mellan mina två barn och jag tyckte nog att jag mådde bättre faktiskt. Har inte kommit igång med det efter andra barnet (som nu är fem), men jag borde... :/

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lantliv

20 april 2007 12:28

Hej suris, nu vill jag att du kommer igång och skriver om nåt annat! Utmaning hos mig.
Blöt irriterande puuuuus på dig.

 
Clara

Clara

20 april 2007 12:48

Mail is waiting!

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
IT-mamman

IT-mamman

20 april 2007 16:49

Inget inlägg på hela eftermiddan! Jag tror Persiljan har rätat på sig och börjat packa!

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Barbro

20 april 2007 17:07

Jag är hemskt ledsen Persilja men jag har en liten utmaning till dig på min blogg... ;-) den är väldigt enkel, jag lovar....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards