Direktlänk till inlägg 15 april 2007

Glasspaus...brrr...hutter...

Av Persilja - 15 april 2007 18:07

Nej, det gick inte ens att låtsas!

Solen gassade utanför fönsret och inomhus brände den het-"jippi-värmen har kommit hit också" tänkte jag...

Vi bestämde oss för att ta en skön promenad i det vackra vädret.

Vi blev till och med så uppspelta av solstrålarna att vi köpte glass på Blå kiosken och satte oss på stenmuren utanför.

Den var kall. Muren. Rumpan blev fort kall. Efter två minuter gick solen i moln. Efter ytterligare någon minut kom en kall vind åkande ner från fjället.

Efter några sekunder frös vi allihopa. De som mumsat på glass frös ännu mera. Fort, fort gick och cyklade vi hem. Dottern ligger i ett värmande bad och tinar upp. Jag är fortfarande röd om nästippen.

Det är tyvärr ingen vår här, hur gärna jag än vill.

Möjligtvis vårvinter.

Om ens det.



 
 
IT-mamman

IT-mamman

15 april 2007 18:34

Persilja har visat sitt rätta ansikte! Tjoho! Ser precis så där lurig ut som jag har tänkt mig dig. Bra kort! Fast det ser lite kallt ut..
När ska jag själv våga go public? Jag stör mig lite på att du pressar fram gränsen hela tiden: visar ditt stök, visar din bild. Jag måste liksom hänga på. Fast kanske inte. Ska försöka göra som jag vill. Nej, jag gillar dig!

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

15 april 2007 18:48

IT-mamman: Vadårå, jag har ju sett hela bakdelen på dig! finns det MER att se?
Det är kontsigt...man blir liksom tryggare och tryggare. Vågar mer och mer. Man vaggas sakta in i en falsk trygghet. Typiskt sektbeteende. Sen hugger någon...

 
Ingen bild

Lantliv

15 april 2007 20:49

Håller med IT-mamman, men vi hade ju nästan sett dig på snygga mössankortet : ) Men det är lite klurigare med namnet, vet inte om jag vill veta - du heter väl Persilja på riktigt va!? Tänk att vi ser din bild och tänker helt självklart - ja så klart det är så Persilja ser ut hi,hi.

 
Esters mamma

Esters mamma

15 april 2007 22:05

Vad kul att se dig Persilja *vinkar*
Idag har vi sett första myggan och grodorna är som tokiga i dammen. Dom gör barn på löpande band :-)

http://estersmamma.blogg.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

15 april 2007 22:42

Allt kommer att bli så mycket bättre min favoritpersilja... Lule är ju rena rama södern jämfört med Kiruna... Allt kommer att bli så mycket bättre...

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Anna Stilla

Anna Stilla

15 april 2007 22:55

Eee snygga Persilja, nu ska vi inte överdriva så mycket. Så KALLT har det väl inte varit där uppe va? Här går folk i shorts, he he he. :)

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

16 april 2007 06:59

Jag tror bestämt att vissa komentatörer njuter lite av vår misär här !!!
Jag bjuder på det! (Brrrrr)

 
elaina

elaina

16 april 2007 16:48

hej på sej!
=0)

http://elaina.bloggagratis.se

 
marie

marie

17 april 2007 00:17

Hej Persilja! Kul att se dig!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Hundbiten

Hundbiten

17 april 2007 09:46

Åh, vad roligt! Hej Persilja! :) Kanske att jag själv visar min nuna i framtiden, vi får se. Än så länge är det så nytt, detta med bloggandet, så hunden (och även katten) får stå för personifieringen ett tag till :)

Kram!

http://www.hundbiten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards