Direktlänk till inlägg 14 april 2007

Hallaballooo!!!

Av Persilja - 14 april 2007 22:19

Just nu är det halabaloo i detta hem.
Alla fyra är i gång och busar så det står härliga till. Själv är jag väldigt trött och rätt irriterad. Ljudnivån är HÖG! Känner mig redo att sälja dem på blocket för sisådär 2 kronor styck. (Nu Lantliv har kursen gått ner, jag är redo att skicka dem gratis med bussgods om du bara tar dem NU.)
De bara skrattar, fnittrar sådär hysteriskt åt allt. De hoppar på varann och ibland är allihopa i en enda hög. Jag vet, det är deras sätt att få kroppskontakt med varann. Det är nåt bra. Men inte vidare roligt när det sker halv elva på kvällen och man själv är redo för sängen.
Mina barn har alltid en energikick på kvällarna. Som om de måste tömma ut energin precis innan sänggåendet.
Lite har väl läsken hjälpt till förstås...
Flytande socker-skitsmart att ge barn på kvällen om man vill ha lugn och ro! Men jag är inte alltid så smart...

Förresten får jag inte gå och sova förrän klockan har passerat 00:22. 8-åringen har nämligen ett löfte om att bjuda på en eftertraktad figur på tradera. Men så går auktionen ut 00:22. Min vanliga tur! För att få leksaken så billigt som jag vill törs jag inte börja bjuda förrän i sista minuten. Då kan jag snyta den framför näsan på den som har högsta budet nu.

Förhoppningsvis...

Tradera är bra för oss som bor här i obygden. Om barnen vill ha någon leksak eller något klädmärke som inte finns här så kan man alltid söka på tradera. Perfekt. Tyger är det jag bjuder på oftast. Min hemliga last...
Sen gillar jag att handla begagnat.
Fast det är länge sen vi köpte något nu.
Det har varit köpstopp länge i denna familj. Vi har alldeles för mycket prylar!!!

Tidigare idag var stämningen betydligt lugnare. Alla pysslade med sitt. Sen gick vi och bowlade vd sjutiden och sen dess har stämningen varit på topp. Det är bara fyrabarnsmamman som inte är på topp...

Bild: 8-åringen som lyssnar på ljudbok. (Tjuvarnas herre.)

 
 
Annis

Annis

14 april 2007 23:33

Tv-spel och dator är inte helt fel när barnen är som mest crazy här hemma...jag har aldrig vågat prova tradera, måste kolla in där.

http://www.annis.blogspot.com

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

15 april 2007 08:19

OK nu lovar jag vara snäll... Har fått mitt morgonskratt o är nöjd! Du är härmed högtidligen inbjuden till mig när du kommer ner till Gnesta trakten *kram*

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Anna Stilla

Anna Stilla

15 april 2007 08:53

Är det fler än jag som köper gubbar på Tradera åt sina barn? Tydligen. Min lille store kille samlar på sånt och sedan lekar han med dom under täcket. Så att ingen ser. Tradera är bra tycker jag men jag blir så arg på folk som börjar buda två veckor innan auktionen går ut. Länge trodde jag att det var säljarna som försökte trissa upp priset. Tills jag började sälja själv.

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

15 april 2007 10:44

Javisst är det tur att det finns internet, hade aldrig kunnat bo här annars (sorry Kalix turistbyrå)

http://mittlillahus.blogspot.com

 
IT-mamman

IT-mamman

15 april 2007 18:10

Heja Tradera! Jag får en kick av att bjuda i sista minuten. Innan jag började blogga var det det som hade mig i ett järngrepp. Fast jag gick över mer och mer till ebay. Där hette jag shoppingmamman, så du förstår nog att jag köpte en del.

http://itmamman.wordpress.com

 
Ingen bild

Persilja

15 april 2007 18:27

Gissa vad jag heter på tradera? Jo, Persilja4...Jag ahr både sålt och köpt. Det är skoj. Men jag håller med dig Anna-de där puckosana som håller på att trissa upp priset, de skulle man ju strypa! Inatt gick det åt skogen. Eller det var ju tur. En biker mice gubbe gick för över 250kr. Någon hade lagt in ett högt maxbud antar jag och gått och lagt sig. Nån samlare. Jag trodde att jag skulle sno den framför ögona på han. Så jag lade in 250 kr 1 minut innan slut bara för att vara säker på att få den-trodde den skulle gå för en 50-lapp. Men jag kan ju i alla fall glädja mig åt att den där samlaren fick ge 255 kr. Hehehe! Sonen grät sig till sömns-han hade sett fram emot den där gubben.
Prylar! Vad de kan ställa till med.
Ebay, shoppingmamman, har jag inte tordats registrera mig på...det finns bara FÖR mycket som barnen vill ha där. Nu kan jag säga nej, det går inte jag är inte medlem...så länge det håller...

 
Ingen bild

Lantliv

15 april 2007 20:45

Ha,ha,ha missade detta, har inte hunnit blogga i helgen. Dom är säkert snälla nu : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards