Direktlänk till inlägg 14 april 2007

En skön lördag ger jag mig idag...

Av Persilja - 14 april 2007 09:43

Sy på mitt lapptäcke är vad jag vill hålla på med idag.
Men det finns annat jag bör.
-Gå och bowla med så många som möjligt.
-Tvätta sjutton maskiner.
-Röja upp i kök, bad, sov, sov, sov, v-rum. hall, äh, för bövelen röja upp överallt.
-Dammsuga om ovanstånde punkt blir gjord.
-Storhandla.
-Laga mat.

Av dessa måsten kan jag genast stryka några med goda moriveringar (eller hur?):

-Tvätta sjutton maskiner borde jag men det räcker om jag kör två-att hänga tar kanske tio minuter, så nog ska jag väl hinna det...
-Röja upp överallt. Varför? Går bort.
-Dammsuga går alltså inte.
-Storhandla. Nej, jag vägrar följa strömmen. Jag småhandlar. Hela Kiruna (samt delar av nordnorge) är och storhandlar på fredag eftermiddag plus lördag och är jag en sån som drabbas av masshysteri? Nej!
-Laga mat. Kan jag komma från om jag tillåter menyn bli spagetti och köttfärssås. Då lagar 12-åringen. Alltså Meny lördag 14/4 Spagetti och köttfärssås.

Nu har jag ändrat listan.

Att göra lördag:

Bowla.
Sy.
Blogga.
Äta.
Småhandla.
Tvätta två (2) maskiner.

Åh, vilken skön lördag!!!

 
 
Ozzy

Ozzy

14 april 2007 10:56

Tjing för att sy en klänning i det blommiga tyget (näst längst ner till vänster alternativt det som sitter i symaskinen. slående lika.)

http://clownozzy.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

14 april 2007 11:31

Min Lördag; Blogga, sola, tvätta, sola fy tusan så bra jag har det!

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Lisa

Lisa

14 april 2007 11:32

Just glömda skriva att ditt täcke ser skitbra ut! (får man säga skitbra fast man är över 30?)

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

14 april 2007 11:51

Det går skitbra att säga skitbra! Men vid förti är det slut! Så passa på! (Att jag säger skit fast jag är över förti visar bara hur barnslig jag r.)

 
lyck-annas

lyck-annas

14 april 2007 11:56

En härlig lista.
Tur att du är klok nog att lyssna på ditt både förnuftiga och kreativa inre!

http://lyck-annas.blogs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards