Direktlänk till inlägg 14 april 2007

Hemma hos fyrabarnsmamman!!! På riktigt!

Av Persilja - 14 april 2007 00:19

Men nu måste jag ju berätta det roliga som hände idag! (Okej, igår då, klockan är över midnatt!)
Fick en kommentar från en på Norrbottens Kuriren igårkväll att jag skulle mejla henne, vilket jag naturligtvis gjorde, nyfiken som jag är. Och hör och häpna; hon ville faktiskt göra ett hemma hos reportage hos oss!!! Efter mitt raljerande med Lotten och hennes hemma hos reportage, blev ju detta extra komiskt! Hahaha!
Så efter lite mejlande fram och tillbaka är det nu bestämt att de kommer och gör ett reportage om vårt flyttkaos ca en vecka efter flytten och så ska jag skriva en slags dagbok i kurren var tredje vecka under hösten om vårt flyttande och allt omkring det. Vi skulle bli deras "flyttexperter" skojade hon. Va? Kan jag få ett bättre sätt att få tyst på tjat och gnat?
Maken: Ska du inte börja packa snart???
Jag: Tyst, jag är flyttexpert!
Maken: Har du bockat av nåt på listan?
Jag: Tyst, det är jag som är flyttexpert!
Hahaha!!!
Sen skulle de följa upp oss och se hur renoveringarna går...
Om de nu går...eller haltar eller ålar fram...
Det blir ju en sporre!
Ska bli jättekul! (Eller så gråter jag förtvivlat kvällen innan de ska komma då vi fortfarande inte hittat våra kläder och springer omkring med sönderklippta sopsäckar som klädsel...)
Men ta nu för säkerhets skull och teckna en prenumeration på Norrbottens Kuriren redan idag! Och ringer ni inom tio dagar får ni en begagnad flyttkartong på köpet!

 
 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

14 april 2007 00:50

Nämen, GUD så häftigt!!!!! Vad roligt! Nu blir ni ju kändisar...fniss..
Får du betalt,också? Jag menar, när du ska skriva i tidningen...JÖSSES! Lycka till!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
elaina som ibland glömmer bort att andas

elaina som ibland glömmer bort att andas

14 april 2007 01:19

JaMen, då vare ju som ja trodde ju , på nå´t ungefär. Så himla SKOJJigt för oss som liksom känne Dig innan det blev flytt av.
Nu blir flytten jussom extra-kryddad...
=0)

http://elaina.bloggagratis.se

 
Esters mamma

Esters mamma

14 april 2007 07:50

Den *sista* som har flyttat i Norrbotten, flyttexperten Persilja. Var det någon som skrev om det för nån dag sen???
*fortsätter att titta in i kristallkulan*
Hipp hipp hurra va du e bra!

http://estersmamma.blogg.se

 
Ingen bild

Hundbiten

14 april 2007 09:12

Jamen vad roligt! Grattis, eller vad man nu säger :)

 
IT-mamman

IT-mamman

14 april 2007 09:53

A VA BA VA?!!!!!! Du blir typ en krönikör! DET ÄR DU VÄRD!!! Kan en västkustbo prenumerera? Annars måste du be tidningen att du kan lägga ut dina texter på bloggen nån dag efter att de har publicerats. Alltså, jag har gått och funderat på om jag ska skicka ett mejl till ett bokförlag och tipsa om din blogg. Så de får se hur bra du skriver. Om verkliga livet. Och så hittar en tidning dig utan att man gör nåt! Men jag kanske ska skicka mitt mejl ändå...
GRATTIS!!!!!! :-)

http://itmamman.wordpress.com

 
Pippi

Pippi

14 april 2007 21:11

Men så otroligt genomcoolt! :-)

http://pippi.blogg.se

 
Lotten Bergman

Lotten Bergman

15 april 2007 09:07

Ett genombrott, grattis!

När det gäller betalning, så gjorde jag i min gryende karriär tvärtemot alla råd och anvisningar så här:

- Vi kan publicera dig. Men du får inget betalt.
– Jamen hurra! Jag behöver inga pengar! (... skitstövel ...)
- Bra.

Efter ca fem publicerade kåserier ringde de och sa förlåt, men visst ska du ha betalt. Och så fick jag det.

Lycka till!

http://www.lotten.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

15 april 2007 09:48

Hinner ju inte läsa ifatt mig!!! Har nästan missat detta!!!??? Men vilken grej??!!! Så "jag-känner-Lassie"... Min superfavoritkrydda Bladpersiljan ska skriva dagbok i en dagstidning!!??? Jag måste ju bara få läsa detta, följa detta... HUR???!!!

Himmel vilken genomslagskraft du haft??!!! Kan du förstå detta, lite bloggeri, lite skratt o lite skoj o vips så är du en superkändis!!!! Oh jag som nästan känner dig-min-Lassie... *svimmar*

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

15 april 2007 10:12

Nu måste ju alla ha i tanken att hon från Kuriren läser här också (Hej Birgitta!) så jag kan ju inte skriva vad som helst! Jag måste ju försöka vara cool och låtsas som att det är självklart att jag ska skriva i tidningen. Det är väl inget särsilt med det-världsvan som jag är. Och hallå, vad menar hon med dagbok egentligen...kåseri, krönika, det vet jag inte om det är, de låter ju "vem som helst" skriva i tidningen, luciakandidater som åker till kanariöarna och så vidare. Så jag ska inte bli för glad här utan jag får väl försöka skriva så jävla bra att det blir en folkstorm som skanderar "mera persilja". Och det kanske jag inte klarar...Så nu ligger jag lite lågt med detta.
Och Lotten: kan man FÅ betalt också???? Jag som trodde det var jag som skulle betala?!!?

 
Lilla Myhttp://

Lilla Myhttp://

15 april 2007 13:21

Grattis.Jag älskar när vi (i medvind är det alltid vi=0) norrlänningar uppmärksammas.Ska spana efter krönikorna.Lycka till!

http://bibbi.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards