Direktlänk till inlägg 11 april 2007

Hur man förstör ett nyöppnat bregott paket.

Av Persilja - 11 april 2007 15:06

Sätt kaviar på en smörgås. Smöra ut kaviaren med en kniv. Använd samma kniv att ta smör med. Se till att gräva riktigt djupt i bregottpaketet med den kaviariga kniven. Smöra smörgåsen med smöret. Skrapa av överbliven kaviar och smör från kniven på bregottpaketets kant. Stäng locket. Låt stå framme en halvtimme.
Voilá bregottet är förstört!
Utvecklat av 8-åringen!

Det finns ett ännu enklare sätt.
Låt ett nyöppnat bregottpaket stå framme på bordet. Servera surströmming och låt paketet hela tiden stå framme och suga åt sig av den härliga doften.
Sätt in paketet i kylskåpen.
Tag fram nästa dag.
Voilá bregottet är förstört!
Utvecklat av barbariska norrbottningar under decennier.

 
 
Ingen bild

Lantliv

11 april 2007 15:26

Bra då vet jag - har alltid funderat på hur man förstör ett paket bregott mmmuuahahaha.

 
Ingen bild

Persilja

11 april 2007 16:10

Hurra! Lantliv is back! missed you! Ingen mmmuuuahahahahar som du!!! Tränar du i lagårn med dina vänner???

 
Lisa

Lisa

11 april 2007 18:33

Vill du veta hur man förstör en nyöppnad mjölk så ska du lyssna på mig när jag pratar i sömnen och argt kommenderar nån stackars familjemedlem att ställa upp mjölken HÖGRE upp på fönsterbrädan, och ger mig inte förrän de har gjort det och sen får en sur min då jag argt morgonen därpå frågar vem f-n som har ställt mjölken i fönstret så att den är sur... jo det har hänt...

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Esters mamma

Esters mamma

11 april 2007 21:16

Kanske kommer och våldgästar dig i sommar i ditt nya hus för att förstöra ett paket med surströmmingslukt :-). Älskar surströmming men det blir inte så ofta jag äter det nu för tiden.
Det där med att förstöra bregott, det går bra att glömma sätta in frukosten oxå och upptäcka det när man kommer hem från jobbet vid halv sex.

http://estersmamma.blogg.se

 
Anna Stilla

Anna Stilla

11 april 2007 23:14

Din blogg bör vara barnförbjuden. Sådana tips kräver ju en omedelbar test. "Funkar det eller är det bara påhitt?" Mina barn tar redan död på osten, brödet och skinkan. Hoppas de lär sig aldrig hur man misshandlar bregott.

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

12 april 2007 08:39

Himla tur sonen inte gillade mackor som liten hahahaha....

Men.... uäck för surströmmings-bregotten... Får kväljningar bara av att läsa om detta... gillar inte surisar fastän jag ätit o gillat dem när jag var yngre o bodde hemma... men nu... brrrrrrr

Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Clara

Clara

12 april 2007 09:07

God Morgon!
Tack för tipset om Bregottpaketen...har man inte kaviar så går det faktiskt lika bra med bredbar leverpastej :=)
Jag tycker det är tyst härinne idag ....det är väl inte så att Persilja har börjat PACKA...är inte det lite onödigt tidigt isåfall!!!!
Kram på dig din lilla snurrhöna!

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
dittanodattan

dittanodattan

22 april 2008 11:12

får nog testa detta!

http://dittanodattan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards