Direktlänk till inlägg 11 april 2007

Orkidé som snittblomma.

Av Persilja - 11 april 2007 14:51

Igår var 8-åringen framme med sin skateboard. Eftersom skatesäsongen inte börjat i Kiruna ännu blev abstinensen för stor och han började skejta inomhus. Det gick bra ett tag. Sen hördes ett brak, ett krasch och ett "ånej".
Jag är rätt luttrad vid krasch och brak och ånej så jag gick lugnt för att se vad braket kommit sig av.
Han hade kilat in skateboarden under soffan som går rätt lågt, fått hävstångskraft och råkat lyfta hela soffan som bände mot fönsterbrädan som är lite "sviktig" och det var tillräckligt för att en eller två krukväxter skulle tippa framåt när fönsterbrädan sviktade tillbaka. Jord överallt, har väl hänt förr så det var ingen större tragedi, men att min kära orkidé som jag fått att blomma om och var lite stolt över hade gått av det kändes lite ledsamt...
Särskilt som den blommar i månader i sträck och nyss slagit ut.
Men han var så olycklig över den oreda han ställt till med så jag hade inte hjärta att gapa åt honom vilket jag absolut skulle gjort om han inte brytt sig. (Ångerfullhet funkar dock alltid! Alla kan vi väl klanta oss!)
Nåväl, av den lilla olyckan fick jag ju experimentera hur länge en orkidé står i vas.
Det ska bli spännande att se!

 
 
maria

maria

11 april 2007 15:06

Hej på dig!

Du den klarar sig ganska länge i vatten oxå, så du kan njuta av den så länge det går. Min chef skulle säga såhär: Jamen, gud vad bra Maria då får du ju en anledning att köpa en ny.... Jag vet inte om jag håller med henne men så säger hon om allt...
Kram

http://livskraft.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

11 april 2007 18:34

hur har du fått den att blomma igen? jag snör mina efter ett tag för de blommar aldrig om för mig.

http://mittlillahus.blogspot.com

 
Esters mamma

Esters mamma

11 april 2007 18:55

vi fick en orkidé sambons mormor för 5 år sen till jul och den har blommat om varje år. börjar vid jultid och håller på till augusti.
Plantera om den och den kommer säkert igen, det brukar ju komma nya blomstänglar.

http://estersmamma.blogg.se

 
Ingen bild

Bagarberta

11 april 2008 22:38

Som snittblomma har min stått i 6 veckor om inte mera...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards