Direktlänk till inlägg 11 april 2007

Paj inspirerad av Lantliv!

Av Persilja - 11 april 2007 10:22

Jag skrev häromdagen att jag skulle laga Lantlivs lammfärspaj...
Så nu är det upp till bevis!
Varsågoda!
Den var ljuvligt god-men i ärlighetens namn och kanske till Lantlivs försvar så har jag gjort den på "mitt" vis...
Det ser ju faktiskt inte mycket ut, som lite köttfärs utslängd på potatismos. Men så är det inte. Det är en pajdeg på majsmjöl, som man kokar nån minut till en gröt och sen smetar ut i formen...
Det blir inte så elegant, jag vet, men gott.
Sen tog jag bort fetaosten av den enkla anledningen att jag inte hade kommit ihåg att köpa hem. Och så slängde jag i några färska tomater och purjo och chili och...plötsligt var det inte alls lantlivs paj längre. Måste prova den nästa gång om jag bara kan försöka följa ett recept.

Jag vet inte vad det är för fel på mig för jag har svårt att följa recept...Jag kastar i lite vad som helst och ofta blir det jättebra och uppskattat men när barnen sen vill ha en repris kan jag inte för mitt liv komma ihåg hur jag gjorde...exakt och så blir det något liknande...

Nån som känner igen sig?

Så varsågoda Persiljas lantlivspaj. Men be inte om receptet för jag vet inte så noga...exakt...

 
 
marie

marie

11 april 2007 10:45

Haha! Min sambo har kommit på mig och börjat beordra mig att genast efter maten skriva hur jag gjorde, innan jag glömt det. Recept är till för inspirationen, inte transpirationen att slaviskt följa!

http://carpediem.bloggagratis.se

 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

11 april 2007 11:16

Skrattar så tårarna rinner... Känner igen mig på pricken... Recept finns enbart till som inspirationskälla o ska aldrig följas slaviskt!

Kramar vännen

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Ingen bild

Lantliv

11 april 2007 15:21

Så gör jag jämt, men jag skärpte mig för att skriva ner ett recept, men i ärlighetens namn så är det inget som är rätt mängd när jag väl lagar maten, och vem vet vad som är i nästa gång...
Blir det inte också lätt så för oss i "obygden" att man aldrig kan få tag i det som "ska va", utan får trixa lite. Sen har jag 1,5 mil till affären så det får bli det som finns hemma.
Och du - okej då du får va me i växthusklubben fast ditt växt hus inte är exakt 10,5 kvm, med perfekt rak stålkonstruktion. Men medlemsavgiften tror jag vi utformar efter antal kvm - så det blir rättvist : )

 
Ingen bild

Persilja

11 april 2007 16:06

Nu kan det ju vara så att jag kommer att längta ihjäl mig efter ett stålskelett med prefekta fogar då mitt växthus kommer att regna in och kräva massor av underhåll...då kanske jag kräver bidrag från föreningen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards