Direktlänk till inlägg 9 april 2007

Så vill jag ha det...

Av Persilja - 9 april 2007 14:39

Har börjat nosa vid flytten. Försöker att inte tänka så mycket på´t. Det är som att jag inte vågar ta ut någon glädje förrän alla är i harmoni. Alla barn. Att flytten och skolbytena har gått vägen. Är egentligen skitorolig för 12-åringen som faktiskt hotar med att rymma hemifrån den dagen vi ska flytta. Han fortsätter att envist hävda att han inte ska flytta. Jag börjar förstå att han faktiskt inte kommer att ändra sig innan vi flyttar. Det kommer att bli en jobbig dag...
Och jag gruvar mig så mycket för hans reaktioner att jag inte riktigt kan tänka på allt roligt det faktiskt ska innebära med vår flytt. För mig, och barnen och mannen och kanske till och med tolvårige sonen en vacker dag!
Men nu ska jag släppa fram lite längtan i min blogg.
Av övervåningen kan man säkert göra lika vackert som dessa bilder jag hittade hos Lustfyllt.
På bilderna ser man delar av tak och väggar i vårt nya hus, med nuvarande ägarens inredning och sen två bilder där man målat stockar och väggar vita. Så vackert kan det bli!!!
Så vackert SKA det bli! Det behövs ju bara en massa vit målarfärg och massor av arbete.

 
 
Dubbelörnen

Dubbelörnen

9 april 2007 18:13

Men herre gud Persiljekvisten min vän!!! Nog vet du väl hur en förpubertetskille el tjej funkar??!!!! För allt i världen skulle inte sonen din erkänna att det ens skulle kunna måhända vara ens det minsta pyttefnytt spännande med flytten!!???

Himmel ska man avslöja vad man känner innerst inne... HAHAHAHA... NEVER in my foot!!! Nu har man bestämt att vara anti o då är det bara hålla linjen hela vägen fram o helst spä på mammas oro ännu lite mer... Man kan ju skrämmas med att rymma.... kanske bakom nåt hus el nåt bara för en stund... ähh så trist... vad ska man då göra ensam...hmmm ingen mat... inget gos o kram... o inget BRÅK!!! Nä jag stannar o så kör vi hela racet ända fram till Lule o gärna lite till ...om jag bara orkar... o då är det sommar o mycket varmare o skönare än i Kiruna... då kanske jag redan glömt allt el jag menar mamma har redan glömt allt o inte orkar jag längre tjafsa då inte...

Garanterat så har jag rätt *gapskratt*
Kramar

http://karljohansgarden.blogspot.com

 
Stilla

Stilla

9 april 2007 18:22

Hej Persilja! Att flytta känns alltid lite vemodigt. Det är ett stort projekt som kan bli något helt underbart. Jag håller tummarna. Vårhälsningar /Anna

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

9 april 2007 18:53

Dubbelörnen: min evige dubbelängel-du säger alltid rätt saker!!! Du har ju säkert rätt! Jag har inte fått erfarenhet av de små livens nya sätt ännu- det förpubertala manupulativa-jag är ju bara i gryningen av detta ännu-så mycket bättre då att DU have been there-done that-och lotsar mig så smidigt framåt!!! Thank you my double dear!!!

Anna Stilla: Vilken ära att ha dig här! Jag beundrar din blogg SÅ! Vilka foton! Vilka värfomulerade dagboksanteckningar. Gör en bok-jag köper!!! Tack för kloka ord!

 
Liten

Liten

9 april 2007 18:55

Jag håller på Dubbelörnen! Han är tonåring och dom kan inte vika sig det minsta även om dom har fel haha!

http://liten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

9 april 2007 19:10

Liten: Vad bra att ni som ligger före lär mig. Jag känner mig lite lurad av sonen nu... Ska genast börja syna hans allvar...i smyg då så att han inte märker att jag synar honom. Det är ju klart att han inte tycker det är så kul att flytta och det får han ju tycka-men det är faktiskt väldigt mycket spel med morsans känslor nu!

 
Esters mamma

Esters mamma

9 april 2007 20:57

Du skriver så mycket och jag hinner inte med riktigt när jag ligger i sängen...
Bonusen var 10 år när vi flyttade hit och han VÄGRADE följa med på husvisningar, han skulle INTE flytta. Hans yngre bror var däremot mer intresserad och berättade för brorsan hur allt såg ut när dom inte trodde nån hörde.
Idag är det allt lugnt och det blev nog det när han väl kom in i huset och såg att vi allihop skulle få det bättre.
Stor kram till dig, allt kommer att bli bra.

http://estersmamma.blogg.se

 
Liten

Liten

9 april 2007 21:18

Måste bara få säga att det är så fint med vitt så där...

http://liten.bloggagratis.se/

 
Ingen bild

Persilja

9 april 2007 21:52

Esters mamma: Hoppas så att du har rätt. Det ska nog gå-men jag är beredd på mycket bråk!

Liten: Visst är det rofyllt med vitt? Fast stöket kanske syns ännu mer????

 
Clara

Clara

10 april 2007 07:32

Märks det att Clara är ledig idag...det bara haglar kommentarer..hihi!
Du ..det kommer att bli kanon i ditt nya hus, men jag är rädd att du inte kommer att hinna med att blogga så mycket, det blir en målarpensel i handen istället för datamusen :-)
Jag flyttade från Skåne till Blekinge när jag var 10 år...ville inte heller flytta med, så jag kan förstå din sons reaktion...men jag hann knappt stiga ur bilen på det nya stället förrän där stod ett par tjejer och tittade nyfiket på mig och frågade om jag ville vara med att leka...sen lekte livet igen! Det blir likadant för din son...det är jag övertygad om!
Kram

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Ingen bild

Persilja

10 april 2007 07:40

Härligt med ditt hagel! Låt det spöregna!
Ack, ljuva 70-tal, när flickorna står och hänger vid staketet...
Nu möjligen messar de "tja gr du"...
Nä, du har kanske rätt. I vår by har nog tiden stått stilla... Hoppas. Men det ska säkert gå bra!!!

 
Millis

Millis

10 april 2007 12:14

Det kommer att bli jättefint med vitt...lycka till med flytten.

http://millis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards