Direktlänk till inlägg 22 mars 2007

Äääääh-ny dag, nya tankar

Av Persilja - 22 mars 2007 07:14

Lite kanske ni har rätt om lovely Lotten! Jag har försökt analysera min avundsjuka och kommit fram till att det kanske är för att hon visste vad hon ville bli-gick journalishögskolan (tror jag om jag minns rätt) direkt efter gymnasiet och "kom igång med sitt liv". En annan står fortfarande och trampar och vet fortfarande inte vad en vill bli! Äääh! Int vet jag! (Journalist fanns med på listan med lärare, antik/loppishandlare...när jag var yngre.)
MEN!
Jag är förbi det där nu!
Det är över!
Jag är inte avundsjuk längre. (Hm-ja-öh-kanske om jag riktigt söker därinne i mig.)

Alla har vi våra ideal och det är ju något BRA. Kanske ingår svartsjukekänslan där för att man ska sträva ditåt.
Det finns ju alltid någon framför i livsloppet som man vill hinna ikapp.
Något som får en framåt. Så nu får Lotten bli min "mentor" istället (fast det får hon inte veta).
Ääääh!

Det är så härligt med nya dagar! Då har man nya tankar!!!

Har drömt gräsligt i natt om höga stup inomhus utan skyddsräcken och dotterns kompis störtade ner tre våningar.
ÄR omskakad.
Nu far vi till skolan snart!

 
 
IT-mamman

IT-mamman

22 mars 2007 08:55

Bara jag igen. Kan man få en påtår?
Skriv en bok! Du har kapaciteten! Skriv till ett förlag, berätta din bloggadress och säg att du har si och så många läsare varje dag. Skriv om det du gör nu - det verkliga livet! Jag köper boken. Säg det till förlaget!

http://itmamman.wordpress.com

 
Lotten Bergman

Lotten Bergman

22 mars 2007 09:37

Hela mitt liv har en drivkraft: avundsjuka!

*mutter, mutter*

Jag var avundsjuk på dem som jobbade på SAOB:s mysiga redaktion och började därför jobba på Nationalencyklopedin. (Nej, jag har inte gått Journalisthögskolan. För dem har jag inte varit avundsjuk på. Jag har en fil kand i blandade småämnen huller om buller eftersom jag inte läste med tanke på framtiden utan bara på nöje för stunden.)

Jag var avundsjuk på dem som hade många barn.
Jag var avundsjuk på dem som hade stora hus.
Jag var avundsjuk på dem som hade snygga kläder ... nej, nu ljuger jag igen.
Men jag är fortfarande avundsjuk på dem som får stå på scen. Och Scenskolan kom jag inte in på. Dumma skådespelarfasoner, underkänna mig, dumma dumma.

Avundsjuka kan vara bra -- det kan vara en sporre! Ogin, det är däremot värre. Ogin ska man inte vara. Hu. Men det är ju inte du!

Nu kommer jag att läsa här varje dag. Du är ju jätterolig!

http://www.lotten.se

 
Ingen bild

Persilja

22 mars 2007 13:23

SAOB? Vad är det? (Ursäkta en icke så allmänbildad norrtopping!) (Svenska Akademins Ord Behandling?)
Barnen och huset har du klara. Du har bara skådespeleriet kvar då? Men du föreläser ju!(Visst?) Då har du ju publik! Du är ju nästan där - ialla fall på en scen fast du får vara dig själv - och det är ju nästan bättre än skådis!
Jag ska fortsätta hälsa på dig - och sporras!
Dina kommentatörer är också så roliga!!!

 
Lotten Bergman

Lotten Bergman

22 mars 2007 18:15

Jisses, nu har jag nästan bosatt mig här på din blogg, jue.

SAOB är (jag borde faktiskt ha förklarat det redan i eftermiddags, mittåt!) Svenska Akademiens Ordbok -- alltså inte en orlista utan en ordBOK. Den påbörjades någon gång på 1800-talet, men 1884 räknas som det första riktiga jobbåret. Den listar alla svenska ord, hur de anänds och när de först dök upp.

Nu är de på bokstaven T.

http://www.lotten.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards