Direktlänk till inlägg 21 mars 2007

Lotten!!! The bloggerqueen!!!

Av Persilja - 21 mars 2007 20:51

Attans IT-mamman! Du är då jämt här och bryr dig!
Jovisst är det Lotten!
Jag har inte "upptäckt" henne. Jag har vetat om henne så länge jag varit i bloggvärlden och hållt mig borta så mycket som möjligt. Hon är FÖR bra!

Fan vad fort du avslöjade min hemlis! Jag skäms! Men är ändå avundsjuk. De är visst perfekta. I mina ögon. Sådär härligt slarvigt lyckade och lyckliga. Lyckas se snygg ut t o m på förlossningsbilder!!! Och har en bästis som hon delar liv med-hon har verkligen allt jag längtar efter! Hon är mitt ideal. Och skriver så bra så man dånar. SE! Nu hände det igen. Ett "problem" löstes i och med att jag bloggade om det. Nu kan jag ju inte annat än länka till detta underbarn. Och varje gång ni läser henne kan ni se en grön fyrabarnsmamma framför er.
Dessutom livnär sig människorna på sitt skrivande. Och har bloggträffar. IRL.
Och alla som kommenterar är så intelligenta och lika roliga.
Fy! Det borde vara förbjudet att vara sådär BRA.
Och det var idag när jag var in som måttet blev rågat för mig.
De har varit med i "hemma hos" reportage. SUCK!!! De bor i ett gammalt missionshus och allt är sådär charmigt rörigt.
Näe, vet ni vad!
Jag står inte ut!
Men hon är BRA! Och rolig att läsa. Det är lite sådär studentikost käckt.

Om OM nu någon länkar Lotten hit bara för att jag skrivit om henne så måste jag ju be om ursäkt!

Förlåt Lotten!

Du är ju från Luleå och allt. Det fattar du väl att jag bara skojade!

Du är bäst!

(Grrr-jag blir sakteliga grön!)

Men det känns bättre!

If you can´t beat them-join them.



(Ps! IT-mamman: du fattar att jag bara är låtsasarg på dig, va? Så jag inte skrämmer dig! Bra! "Rookie" som du är!)

 
 
IT-mamman

IT-mamman

22 mars 2007 08:48

Ho ho! Nu är jag här igen! Ha, vad bra det kändes att ha rätt!!
Men du Persilja, jag är avundsjuk BÅDE på Lotten och på dig. Du skriver så träffande och roligt och har sån närvaro. Jag bara måste tillbaka till din blogg varje dag! Kika in på en kopp kaffe sådär. Och du har många besök. Fast jag kan erkänna att det där med HemmaHos-reportage även gjorde mig mållös. Har en hemlig (Schyy!) dröm om att en trädgårdstidning ska komma och fota i min trädgård om si så där 5 år, när jag fått allt att bli sådär uppväxt och härligt. Så där blev jag extra avundsjuk. Själv är jag lite orolig att skrämma bort "mammabloggare" när jag skriver om skolan och lärare när jag skriver om familjen. Kluven. Det är väl bara att skriva som man vill antar jag. Men bloggstatistiken gör en del för självförtroendet.
Men nu är jag lycklig resten av dagen: Avslöjade dig! Ha!

http://itmamman.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards