Direktlänk till inlägg 18 mars 2007

Bättre hjärnkapacitet önskas!

Av Persilja - 18 mars 2007 10:51

En tvättmaskin jobbar-snart dags att hänga. Dottern gick och blev magsjuk. Hon har kräkts på tom mage nu i en timme-stackars liten. Nu ligger hon i storebrors säng och vill prompt att jag ska sitta här vid datorn och göra henne sällskap. Ja, tack, om hon nu så gärna vill, det är klart jag gör det! (Så jag fick bonustid här vid computern!)
Hon somnar nu verkar det som, hoppas det stannar av så att jag kan få i henne lite vätska snart. Hon är så tunn och liten att utorkningen går fortare än hos en annan. Det gäller att vara på sin vakt, annars börjar hon må så himla dåligt med huvudvärk och så.
(Vad bra med bloggen! Nu kunde jag lätt kolla när det sist gick magsjuka i familjen! Perfekt med dagboksskrivandet!!!)
Mulet och snö ute. Fy bubblan. Har kikat in hos några trädgårdsbloggare och fått mitt lystmäste. Borde låta bli-jag blir så knäckt-men jag kan inte. Måste plåga mig själv med deras vår.
Borde lägga upp en rad med norrbottniska bloggar som jag kan gå in hos under vårmånaderna. Och känna lite samhörighet.
På designtorget i Stockholm hittade jag såna här! Jag trodde jag kläckt idén själv, men antagligen har jag sett dem förut och omedvetet kopierat. Fast det finns möjlighet att jag kom på det själv, storleken var en helt annan och formen är ju mycket enkel så det är ju inte så svårt att komma på själv...
Fast man ser så mycket som registreras omedvetet. Flödet är ju gigantiskt och hjärnans kapacitet ännu större. Vissa människor (särskilt jag då) har fel på kommunikationen till minnesbanken och vet inte hur oändligt mycket som är lagrat därinne. Vi underskattar vårt bildbibliotek. Eller har fel på söksystemet. Borde jag byta sökmotor?
Såg någon Vetenskapens värld för något tag sen- där de spekulerade i huruvida hjärnan snart skulle kunna kopplas ihop med en dator. Scary! Men det blir absolut säkert av. Inom en snar framtid. Då kanske en sån som jag får bättre ordning däruppe. Kanske kan jag då koppla in nån dator som bygger upp ett enkelt mappsystem; inredning, stickning, naturbilder, minnen, önskningar, drömmar, namn, händelser, årtal. Häftigt vore det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards