Direktlänk till inlägg 13 februari 2007

Kvicksilvret.

Av Persilja - 13 februari 2007 09:42

Jag ska på 10-åringens utvecklingssamtal. Han behöver inget utvecklingssamtal!!! Han utvecklas alldeles för fort! Han har redan tjej t ex. "På riktigt", dvs de träffas, ringer och sms:ar. Han har visat deras sms-växling och den är hur gullig som helst; "Vad gör du sötis" "längtar efter dig","Godnatt love you", osv. Han har alltid varit så tidig med allt. Blev torr (behövde inte blöja) redan vid dryga ett års ålder. Han kissade på pottan när storebror gjorde det och klämde större saker när brorsan gjorde det, och vips, av bara farten var blöjan överflödig. Det kanske inte alltid är så skoj för storebror att lillebror alltid är först med allt, fast det verkar funka rätt bra än så länge. Storebror är mer sävlig och långsam och gillar att se på när lillebror gör allt han själv inte ids/vågar/kan.Och lillebror är (oftast) ganska snäll och utnyttjar inte sitt försprång.Utvecklingssamtalet i skolan går alltid ut på att han är duktig, för snabb, att han måste göra allt långsammare. Så ett avvecklingssamtal borde kanske vara mer på sin plats.Varje morgon går han först av alla till skolan. 07.20 går han ut genom dörren trots att han inte börjar förrän 08.00 och endast har fem minuters promenad till skolan. Han är snabb, äter frukost, klär sig och borstar tänderna med raketfart. Då har storebror fortfarande inte kommit ur sängen trots att de väcktes samtidigt. Det är en snabb och effektiv kille med massor av energi.Syskon kan verkligen bli olika!!!Det är skoj och jag tror det är ytterst viktigt att ALDRIG någonsin jämföra dem med varann på ett negativt sätt. Att framföra lillebrors snabbhet mot storebrors långsamhet i den meningen att snabbast är bäst.Lillebror nr 2 är mittemellan, dvs snabb när han måste, men helst långsam. Storebror KAN inte skynda sig. Det är mot hans naturlagar. Det finns ingen stressknapp i hans hjärna. Däremot en uppskjutarknapp. Skjut alltid upp till morgondagen det du inte måste göra idag. Det kan nog vara en rätt bra livsfilosofi med tanke på alla utbrändhetssymptom runt om i vårt samhälle. Det är dock inte alltid lätt att leva jämte en sådan sengångare. Stressen kan istället drabba hans mor...

 
 
Sandra

Sandra

13 februari 2007 10:01

Jo, det är verkligen kul att ens barn blir så pass olika. Mina pojkar är ännu inte så gamla (4år resp 2år), men man märker skillnaden ändå. Det ska bli skoj att se hur nr 3 kommer vara när den tittar ut!

http://rosakuriosa.bloggagratis.se

 
Liten igen!

Liten igen!

14 februari 2007 09:13

Det är precis lika här! Mini är precis som mig. Det man ska göra ska man göra snabbt och ska man iväg ska man stressa fast man har hela dagen på sig. Maxi..hon gör allt lugnt och sakta, man hinner alltid. Tror Maxi blivit så för att vi andra två virrhjärnor inte ska stressa ihjäl oss. Men skjuta upp saker till morgondan..det gör vi alla tre :)

http://liten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards