Direktlänk till inlägg 21 januari 2007

LANTLIV!

Av Persilja - 21 januari 2007 10:39

Har äntligen landat i det att vi köpt en hel gård! Tänk om några månader bor jag med hönshus, vedbod, härbre, stort växthus och garage med kontor och så ett hus byggt 1800. Svindlande! Det börjar gå IN. Jag börjar smått fatta att det är sant! Hur gick det till egentligen? På nyårsafton fanns inte detta på kartan för oss. Det var flytt tillbaka till lilla radhuset och funderingar kring hur vi skulle kunna klämma in en familj på sex personer där. Med en mamma med djupt intresse för gamla möbler. Jag såg framför mig hur jag skulle få sprida ut mina möbler till likasannasde vänner (som jag vet tacksamt skulle ta emot dem). Nu får jag behålla min gamla skänk från 1800 och mitt allmogeskåp från 1900 och min gamla köksoffa från mitten av 1800-talet osv...Men när jag nu fått mina drömmars mål uppfyllda då känns plötsligt alla val man står inför så allvarliga...Vi har flyttat runt väldigt ofta senaste 8 åren och haft olika roliga boenden. Men vi har hela tiden vetat att det är tillfälligt-att vi ska vidare. Så all inredning har blivit så oprententiös. Det har varit så lätt att smacka upp en tapet som man älskar utan att behöva tänka om man gillar den nästa år.Det har varit en stor fördel med detta också, jag har verkligen provat många olika stilar och kunnat se vad som håller och vad som inte håller för oss. Nu blir det ju LANTLIV för oss. På riktigt. Det här är lantligt för mig:Tvätt på tork, fladdrandes i vinden.Skottkärra full med ogräs.Pälspont.Pelargoner.Pioner.Lupiner.
Lerkrukor.Gummistövlar.Hästar som betar.Höns.Får. Stenmur.Gärdsgård.Spetsgardin.Vita möbler.Gröna möbler.Spånkorgar.Järnspis.Skafferi.

 
 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

21 januari 2007 11:17

Det låter underbart! Lycka till...

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards