Direktlänk till inlägg 16 januari 2007

Rubrik saknas

Av Persilja - 16 januari 2007 18:29

Bebisar. Finns det nåt sötare? Ja, kanske kattungar? Eller hundvalpar. Eller t o m griskultingar. Eller lamm. Det är bara att konstatera att de flesta ungar är söta när de är nyfödda!Men människobebisar är så hjälplösa jämfört med djurungar. Så det är väl någon mänsklig instinkt som vaknar när man tittar på en nyfödd bebis. Jag ogillar dock den trend som kommit att bebisar också är ett slags attiralj, ett trendigt tillbehör. Så tycker väl knappast någon förälder men massmedia försöker ju göra det till en modedetalj. En accescoar. Hoppas ingen går på det! Fast ibland undrar man när man ser bebisar i Gucci-skor eller Bullberyoutfit. Eller skinnjacka med nitar som matchar pappas. Jag gillar inte riktigt sånt. Bebisen ska ha mjuka urtvättade kläder som den gärna ärvt efter någon så att alla gifter tvättats ur tyget. (Hör vilken moraltant jag kan vara!) Det är kul att gnälla ibland! NÄR ska jag få mens? Svårt att skylla ilska på PMS när den aldrig kommer. Men man kanske har PMSliknande symptom under klimakteriet? Måste nog läsa någon bok snart och informera mig om det. För det verkar inte bättre än att jag hamnat mitt upp i det. Eller man kanske ska ringa kvinnokliniken. Få information där. Fast här i Kiruna monterar de ner all sjukvård sakta men säkert så jag vet inte om det finns nån kvinnosjukvård här längre. Kanske måste man gå till ortopeden, eller urologen. Eller akuten! Hjälp jag har inte fått mens på 50 dagar-skicka en ambulans! På budgivningsfronten intet nytt. Jag lade ett bud kl 14.36 men har inte hört något från motståndaren sen dess. Hoppas,Hoppas,Hoppas,Hoppas,Hoppas,Hoppas,Hoppas! att de gett upp. Kommer inte att sova mycket inatt. Måste inreda huset och anlägga trädgård och måla tak och så frön och hänga upp gungor och gå in i häbretoch bjuda grannen på kaffe och...ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, vad jag längtar till jag törs längta på riktigt!!!!Bebisen googlade jag fram. Vet inte om man får låna bilder-jag kanske blir stämd. Men jag deklarerar nu klart och tydligt att jag inte fotat denna fina bild. Det har någon annan i världen gjort! men fin är den ändå, både bild och bebis!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards