Direktlänk till inlägg 16 januari 2007

Peptalk!

Av Persilja - 16 januari 2007 10:25

Vi har lagt ett bud på morgon och har inte fått något motbud ännu. Men det kommer nog. Ännu ger de säkert inte upp. Måste peppa varann nu att vi "inte bara köper ett hus utan en livsstil" eller att "här ska vi bo så att det kanske blir dyrare än det går att sälja för måste vi strunta i" osv...Herregud! Man vet ju inte något om husmarkanden. Plötsligt sjunker huspriserna. Eller så stiger de med raketfart. Ska man köpa hus som en "investering" så är det ju ett annat tänk. vi köper hus för att bo. För att ge barnen en bra uppväxt. För att få ett gemensamt projekt. För att uppfylla drömmar. Då måste man endast tänka "hur mycket klarar vi". Allt annat tänk måste ju gå bort, annars blir man knäpp! Och så kanske man går och grubblar och ångrar sig för att man gjorde en "dum" affär. Än sen om huset går ner i pris om 20 år när vi säljer. Det är ju bara PENGAR! Om vi haft möjlighet att bo där och trivts och känt oss som hemma på då är det ju värt det. Tycker jag. Men jag är en romantiker och den största ickeekonom som gått i ett par skor. Min man är dock superekonom och t o m han tänker lite bortanför ekonomin nu. Alltså inte bortanför privatekonomin (=vad vi klarar av/månad) (Finns det något ord som heter "bortanför"?).Pirr!!!!!!!!!!!!!!!

 
 
Fru Fundersam

Fru Fundersam

16 januari 2007 14:22

Jag har också en ekonomisk man, som tur är! För själv är jag en ansvarslös bohem ...
Jag resonerar precis som du: det är ju bara pengar ... Men det kan ju vara bra för oss romantiker om mannen ifråga lyckas förhandla sig till bra räntesats på banken och kollar vilket bolag som ger bästa elpriset osv. Annars lär ju inte pengarna räcka ...
Jag håller tummarna för att ni ska få det hus ni vill ha!!!

http://frufundersam.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Persilja - 2 september 2009 15:42

HÄR finns jag nu!   Om ni vill komma i kontakt med mig under min SkönaHem period går det bra att mejla på persiljekvist@gmail.com   Jag vet att det känns konstigt med den nya bloggen, men ni måste orka vänja om er! Tänk på mig som måste skriva och v...

Av Persilja - 1 september 2009 21:13

Vet ni, mina kära läsare, att nu är det mitt sista inlägg här på denna blogg. Jag ska nämligen flytta!!!   I våras fick jag frågan om jag ville prova blogga hos Sköna Hem och frågan kom precis när jag hade en inspirationssvacka så jag tackade ja på ...

Av Persilja - 31 augusti 2009 10:09

Idag blir det en bildkavalkad. Mitt bildsinne är starkare vissa dagar. Jag går med en bildblick och tittar på mitt liv. Ser vackra vyer överallt. Totalt pmsfri så att säga. Allt är vackert, till och med stök... En underbar sjuka!    Tvätt som inte s...

Av Persilja - 30 augusti 2009 20:37

Jag har syhörna i vardagsrummet, nu igen. Jag har valsat runt i hela huset för att åter landa ungefär där jag började som nyinflyttad. Nu ska jag försöka bli kvar där. Åtminstone tills vi renoverar vardagsrummet. Det är verkligen konstigt hur man ka...

Av Persilja - 29 augusti 2009 21:57

Nu kan man se min Man på bild. Hämta förstoringsglaset Tant Grön. Och Grattis på FÖDELSEDAGEN! (Kanske var det igår, men i efterskott i så fall.)   ...

Presentation

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards